Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kestävämpi laatikko 1.8t quattroon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kestävämpi laatikko 1.8t quattroon

    Pitäisi alkaa uutta kestävämpää vaihdelaatikkoa metsästään tuon aeb koneen jatkoksi. Mitkä laatikot tuohon passaa suurinpiirtein heittämällä?
    Käykö esim. -94 S2:n 6-v aski?

  • #2
    Käy, mutta tarvitset myös biturbo S4 vaihdevivustot ja kardaanin.

    Comment


    • #3
      Ameriikan pojat isoilla tehoilla käyttää ihan 2.8:n 5v laatikkoa ja olikos siinä jopa perän välitys sama joten menisi suoraan.

      Comment


      • #4
        Onkohan tuossa 2.8 V6:n laatikossa mitään eroa kestävyydessä vakiolaatikkoon? Eikö molemmat ole samaa mallisarjaa 01A? Muistaakseni AEB-koneen laatikko on DJJ. Onko 2.8 V6:n perässä sitten DWR (vai DJR)?

        Comment


        • #5
          Ainakin sen luulisi olevan vähän isommille väännöillä mitoitettu , näin asiasta tietämättä sen enempää huutelen.. =)

          Comment


            #6
            Mää en kyllä kans usko, että 2.8 5v laatikko ois sen kestävämpi ku tuon 1.8t:n. Jos jollai on myynnissä kohtuu hintaan s4 biturbon vivustot ja kardaani niin saapi tarjota.

            Comment


            • #7
              Samaa shittiä. Muista myös, että teho ei tapa, vääntö kyllä. 01A kestää todistettavasti 500Nm ja rapiat joten paljonko meinasit oikeasti 1.8t:stä sitä kääntöä kaivella?

              Comment


              • #8
                Tahtoo olla noissa laatikoissa enemmän ongelmana se, että ne on ajettu jo valmiiksi väljiksi "ikiöljyillä" ja siksi eivät kestä koneen vireistämistä. Tiheämmillä öljynvaihdoilla tuommonen 200tkm ajettu laatikkokin olisi vielä varmaan hyvä peli. Omasta lootasta on noilla kilsoilla jo alkanu hieman vihellystä kuulua kun eka öljynvaihto suoritettiin n.180tkm kohdilla. Tai ainakaan en löytänyt mistään dokumenttia että ennemmin ois vaihdettu.

                Tosin en ole kuullut/lukenut kovin monesta laatikosta, joka olisi hajonnut ihan pelkästä 1.8T:n väännöstä esim kolmosvaihteella vedättäessä. Väärinkäytöllähän kyllä saa kaiken rikki.

                Tietysti jos autolla on tarkoitus varttimailia tms. alkaa tahkoamaan, ei ylimääräisestä väännön ja väärinkäytön kestosta ole todellakaan haittaa.

                Comment


                • #9
                  S4 bt:n laatikon kanssa menee myös perän välitykset uusiksi ja luultavasti etuvetaritkin. Käyppäs kattoon mike-2ptzero:n A4 tuolta audizine foorumilta jolla näyttäis tuo 2.8:n loota kestävän ihan hyvin ~500 hp pyörätehoilla. Näyttävät tosiaankin vaihtavan tuota kutoskoneen lootaa parempien välitysten eikä kestävyyden takia.

                  Comment


                  • #10
                    Noh 01E sarjasta varmasti löytyy joku 1.8t:n perävälitykseen suoraan sopiva. Onhan niitä tehty erilaisia. Vivut ja jutut vaan biturbosta niin eiköhän mene bolton kaikki.

                    Comment


                      #11
                      En kyllä usko, että pelkästä voimasta saan tuota lootaa särki. Taitaa olla se väärinkäyttö suurin syy siihen miksi ois tarve saada toinen laatikko varalle ja mielellään sitte mahdollisimman kestävä sellainen.

                      Comment

                      Working...
                      X