Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ihmeellisyyksiä joihin selvitystä...(Typ44 tyhjäkäynti)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ihmeellisyyksiä joihin selvitystä...(Typ44 tyhjäkäynti)

    Olen nyt kolmisen viikkoa omistanut Audi 100:n -86 ja muutamia juttuja on tullut esiin. Tyhjäkäynti "heijaa" kylmänä reilusti, mutta jonnin verran lämmittyään käy suht tasaisesti. Olen kuullut puhuttavan tyhjäkäyntiventtiilistä joka kaipaa puhdistusta mutta en tiedä missä sellainen on...
    Huohotinsysteemin haaroituskappale koneen yläpuolella on halki, eräs huoltomies sanoi ettei sellaista saa juuri mistään että kannattaa varmaan itse paikata se jotenkin. Halkeamasta räkii öljyista höyryä pihalle koneen lämmittyä. Mitä voin tehdä?

    Ja lisää... Virranjakajan alipaineletkua kun seuraa niin se johtaa isompaan putkeen siihen heti alapuolelle. Samaisen putken päässä on toinenkin alipaineletkun tynkä joka ei ole kiinni missään, pihisee siinä irrallaan?!?. Kaveri sanoi että ei sen noin pitäisi siinä kyllä olla. Vaan mitään paikkaa sille ei löydy.

    Ihmettelyä aiheutti myös apurin puolen ajovalon takana olevat irtonaiset johdot joille ei myöskään ollut mitään paikkaa. Kolme kappaletta erilaisilla liittimillä.
    Auto toimii muuten ihan mainiosti mutta lähinnä tuo alipainejuttu, huohotinletkuhaaroitin ja tyhjäkäynti kaipaisivat temppuja.
    Viimeksi muokannut jtlukkari; 8.5.2007, 08:14. Perustelu: otsikkoa muokattu

    #2
    Tervetuloa 86 lödekerhoon! :)

    Tarkoitatko "haaroituskappaleella" sitä isoa mustaa mötikkää jossa on kiinni se sylinterin muotoinen tyhjäkäyntisolenoidi(venttiili)?

    Comment


    • #3
      Jjooo... Taidetaan puhua samasta "mötikästä".

      Comment


        #4
        Sain semmoisen Saksasta erän kerholaisen kautta n. puoleen kotimaan hintatasoon verrattuna. Ko. henkilö on itseasiassa tällä hetkellä juuri reissussa, laitoin viestiä hänelle että jos ehtii niin lukasee tämän.
        Viimeksi muokannut mikmoila; 7.5.2007, 11:54.

        Comment


        • #5
          Sehän olisi hieno homma! Mikä on hintaluokka?

          Comment


            #6
            Onhan sulla 2.2E eli 5-sylinterinen kone? Mikä moottorikoodi?

            Virranjakajan alipaineletku tulee imusarjassa olevaan letkuliittimeen.

            Comment


              #7
              Oli muistaakseni jotain 70-80 EUR:oa, pannaanko tulemaan?

              Comment


              • #8
                Eikun 2.0-litrainen kone, 5-pyttyä ruiskulla. Ohhoh, onpas arvokas... Enskuun alussa löytyy sellainen summa vasta.

                Comment


                  #9
                  Ok. Osanumero 5-sylinterisille on 035 133 999 A.

                  Comment


                    #10
                    Moottorikoodi löytyy tulpparivistön alta lohkoon stanssattuna. Lukaisepa se, niin auttaa jatkossa vikojen selvittämistä.

                    Lamppujen takaa löytyy turhia liittimiä, älä huoli niistä. Alipaineletkua lähtee siitä isosta letkusta virranjakajan lisäksi ainakin lohkossa kiinni oleville termareille (takaosa ja sivu).

                    Comment


                    • #11
                      Epäilen, että kyseesssä on KP-kone.

                      Kannattaa lainata kirjastosta ns tee se itse kirja tai ostaa se kirjakaupasta. Ainakin entisessäni siitä oli apua moneenkin pulmaan.

                      Täältäkin tietenkin apua saa ja hakutoimintoa kannattaa käyttää
                      Viimeksi muokannut Jorma Niemi; 8.5.2007, 16:18.

                      Comment


                        #12
                        Meinasin vinkata, että tätä kautta löytää netistä Bentleyn oppaan typ44:lle, mutta eipä saakaan enää.

                        KP:ssä on alipaineletkuja vain viisi:
                        - kaasuläpälle
                        - virranjakajalle
                        - bensansyötön katkaisuventtiilille (cut-off valve, määräjakajan/ilmanputsarin ja lokarin välissä)
                        - pakokaasun kierrätysventtiilille (kannen virranjakajan vieressä olevan termarin kautta ventiilille imusarjan alareunaan)
                        - täyskaasurikastukselle tms. (kannen takapään termarin kautta puolan viereiselle alipainekellolle)


                        Jos nyt kaikki muistin...

                        Comment


                        • #13
                          Kylmänä heijaavaan/epätasaiseen tyhjäkäyntiin on lopulta vain yksi lääke... kansiremppa. BTDT.

                          Oli se tässä tapauksessa koneen sisäinen tai ulkoinen vuoto, niin ei kannata ensimmäisenä uusia isv:tä, sen ohjausboksia tai muitakaan kalliita osia.

                          -Isv:stä nyt kannattaa tarkistaa vain että toimii jotenkin ja on jokseenkin puhdas
                          -Alipaineletkut kokonaan uusiksi tai ainakin kumiset pätkät
                          -Kaasuläpän mikrokytkimen toiminnan testaus ja kaasuläppien puhdistus ei sekään vie liikaa aikaa tai rahaa
                          -Liittimien puhdistus kontaktisprayllä, jos yhtään epäilyttää että isv:n ohjaus ei pelaa
                          -Sytytysjärjestelmän osia joutuu aika-ajoin muutenkin uusimaan, joten sekään ei välttämättä ole huono ajatus

                          Comment


                            #14
                            Oli muistaakseni jotain 70-80 EUR:oa
                            Eihän se noin paljon maksanut, toin sulle muistaakseni useamman eri letkun tuohon rahaan. Tämä kyseinen osa (035133999A) jää hintaluokkaan 50 EUR, kotimaassa näkyisi olevan 105,60.

                            Comment


                              #15
                              Niinpäs olikin, ainakin kaksi huohotusletkua tuli silloin.

                              Comment

                              Working...
                              X