Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 3B turbon läheisyydestä öljyä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 3B turbon läheisyydestä öljyä?

    joo tuli tuommonen S2 hommattua, en ainakaan kauppa hetkellä huomannut tuota mut nyt on alkanut vuotamaan öljyä jostain turbon läheltä ellei sitten ite solmu loiski sitä :o
    onko noissa joku perinteinen paikka mikä pettäis? onko tuo turbo kuin vankka peli, halkeaako helposti?
    ei tahdo oikeen mistään suunnasta tarkalleen nähdä mistä se vois vuotaa ennen kun pääsee tallille ja vähän purkamaan lisää tilaa..
    auto toimii muuten niin kun pitääkin, tosin ei sillä nyt uskalla paljoa ajella ettei käy ohrasesti =)
    oma talli niin pullollaan nyt ettei pääse kattomaan tarkemmin, keskiviikkona sais kaverin tallille tuon niin ajattelin kysästä täältä ensin onko kokemuksia.
    Viimeksi muokannut porkkis; 7.5.2007, 08:31.

  • #2
    jaahas, nyt sitten tuli semmonen että kun meinasin siirtää tuon vermeen toiseen paikkaan niin kun pisti käyntiin niin pukkas aika reilut savut pakoputkesta :( taitaa olla vähän isompaa kuin että joku letku olisi vaan huonosti...

    Comment


      #3
      Onko tää se auto mikä oli/on Rinta joupilla Jyväskylässä?

      Comment


      • #4
        eipä ole, yksityiseltä ostin... piru kyllä harmittaa nyt, sais pian ton vian selville niin vois alkaa kattomaan rahotusta miten hoidetaan =)

        Comment


          #5
          taitaa turbo vedellä viimmeisiään

          Comment


          • #6
            Sen suuntaisia ennsumerkkejä taitapi olla joo.
            Viimestään siinä vaiheessa on syytä vakavasti huolestua kun alkaa tulemaan sinistä savua vedätyksessä ja auton peräosa täyttyy öljyroiskeista.... Mieluummin tietysti vähän aiemminkin ;)

            Comment


            • #7
              edellinen omistaja (ehkä) rempannut turbon 13tkm sitten, laakerit ja tiivisteet, veikkaatteko siltikin turbon olevan entinen?
              kumma kun en sillon ajossa vielä ainakaan huomannut että olis savuttanu ja nyt pössäytti heti startatessa ihan hienosti =)
              uskaltaakohan tuolla nyt lähtee ajelemaan kaverin luo, semmonen 15km olis matkaa? ei viittis tuossa rivarin pihassa hietikolla alkaa purkamaan...
              heh ei ihan joka nurkilta löydy noita pajoja täällä suunnalla :D
              ---------------------
              hmm nyt kävin käyttämässä konetta kotvasen, ei pössäyttänyt samallalailla kun aamulla joka vois varmaan johtua lyhyemmästä tauosta...
              hetken käyttelin niin kyllä sieltä pikkanen pössy tulee putkesta kun kaasuttelee ihan paikallaankin, tiedä sit mitä tulis täysillä vedoilla =) varmaan poroja puskis...
              Jos toi nyt viittaa siihen et turbo menossa niin ostaakko uutta vai käytettyä tilalle?
              Kertokaapas viisaammat että mikäs tuo turbo nyt on tarkalleen malliltaan? KKK mutta mikä? KKK24 on joka paikassa mut sit on puhetta että tuota 24:sta olisi vielä eri kokoja?
              Autossahan on MTM:n lastu niin kannattaisko katella jotain muuta puhallinta kuin vakiota?
              Viimeksi muokannut Pexter; 7.5.2007, 18:02.

              Comment


                #8
                Senkus ajelet. Huolehdi vaan että koneessa on öljyä. Poleta vaan valtatiellä tms ja kerro kuinka tiheä savuverho tuli.
                K24-7000 eli 5324 988 7000 ja 7001 on sama kampe.
                Uusi ja KKK samassa lauseessa tapaa tarkoittaa melko järkyttäviä rahasummia. Käytettyjen hintataso kuitenkin noin 200-250e niin..

                Comment


                • #9
                  Juu ei kai sitä nykyään mitään ahdinta niin halvalla saa uutena...
                  Hmm porkkis kyllä tietää paljon mitä olen näitä sivustoja aika ahkeraan lueskellut, mut jos se onkin sit joku muu mikä pettää? korvaako porkkis? ;)
                  Ihmettelen vaan sitä kun se vuotaa öljyä ulkopuolelle ja koneen sisuksissakin sitä savuista päätellen on niin toiset käskee vielä polettamaan vaan urakalla :D
                  Niin ja kiitokset tuosta tarkennuksesta tuohon malliin...

                  Comment


                    #10
                    No vähän vaikea on etänä muutakaan sanoa. Jos se huohottaa noin rajusti niin remonttivalmis konehan se on, jos taas turbo on tööt niin ei se siitä sen kummemmin hajoa enempää.

                    Tulpat voit nostaa ylös ja tsekata ovatko suunnilleen samanlaiset.

                    Vastuu on tietysti kuulijalla :)

                    Comment


                    • #11
                      Toimiiko auto muuten normaalisti? Onko muuta oiretta kun savutus?

                      Comment


                      • #12
                        Eipähän ne käytety ahtimet ns paljoo maksa, mutta ei ne kyllä välttämättä kestäkkään jos on lastutettu pirssi. Mie laitoin reilu vuosi sitten olevinaan hyvän ahtimen tuoho omaan keksintöön. Pieniä savumerkkejä tuli jo aiemmin, mutta nyt se sitten antautui viikonloppuna melko lopullisesti kun oltiin radalla reuhaamassa. Nyt sitten koneremppaa tai uutta mosaa tilalle ja kai se turssi pitäs isompaan päivittää samalla ettei tarvi samoja virheitä montaa kertaa toistaa....

                        Comment


                        • #13
                          kyllä tuo muuten vaikuttas että toimii ok, ainoa juuri toi seisonnan jälkeinen savuttelu ja öljyvuoto jostain turbon läheltä, ei osaa vielä sanoa mistä kun ei näe...
                          nyt kun tuossa kävin hiukan ajelemassa niin ei se taida juurikaan savuttaa ajon jälkeen eikä peileistä ainakaan näe mitään ussakkaa kun kiihdyttelee =)
                          täytyy aamusella taas testata et kuinka savuttaa kun yön seisoksii tuossa pihalla...

                          Comment


                            #14
                            Jos se aina startissa pölläyttää, niin venakumithan ne sitten on vainaat. Jos ei haittaa niin kovaa ajoa. Venakumirempan hinnalla saa kuitenkin aika monta litraa lisäysöljyä. :)

                            Comment


                            • #15
                              joo sekin voi olla mahdollista mut tuskinpa se sieltä sitä öljyä niin kovin loiskis tonne konehuoneeseen =) nooh mut katsotaan nyt, huomenna pitäs saada selko tuohon asiaan et mikä on niin kyselenpä tai kirjottelenpa sit tänne lisää asiasta...

                              Piru kun tuo on mun nuorin auto mitä räpeltäny, muut on ollu 80-luvun alusta ja 1 tai 2 taitaa olla 70-luvun lopustakin =) ei ihan noin täynnä olleet konehuoneet eikä muutenkaan niin erikoisia... Asconan pellin alle pysty hyppäämään koko jätkä ja kattomaan missä mättää mut tuokin alkaa olemaan jo aika ahdas :)
                              Viimeksi muokannut Pexter; 8.5.2007, 20:20.

                              Comment


                              • #16
                                Se voi vain yksinkertaisuudessaan olla kuten Pasi sanoi, eli venttiilivarren kumit päästää seistessään öljyn palotilaan plus että sulla on:
                                A) ahtoputken tai jokin öljynkiertoon liittyvän putken liitos sen verta löysällä että pääsee huohottamaan vähän öljyä
                                B) yllä mainituissa reikä

                                Ei oikein selviä miten paljon se sitä öljyä vuotaa...?

                                Comment


                                • #17
                                  lauantaina ostin auton ja sunnuntai aamupäivällä huomasin että öljyä vuotaa, illemmalla ilmeni tuo savuaminenkin tosin silloin oli vielä pieni tupsaus mut nyt tupruaa aika hyvin jo startatessa ja hetken sen jälkeen vielä...

                                  ei sitä öljyä vuotamalla vuoda mut on sitä tullut sen verran että öljyssä on paikat kun koittaa katella turbon suunnilta... vaikee selittää, huomenna tietää mikä siellä on =)

                                  olisko joku 500km ja rapiat niin oli tippunut öljytikun ylälaidasta jo melkein viivojen puoleen väliin öljynpinta :(

                                  huomenna pitää rimpautella kuluttaja-asiamiehelle...

                                  Niin juuu, kyseessä on tämä auto: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1236908
                                  tiedä sit kauan tuo ilmotus tuolla pysyy mut nyt ainakin pelittää vielä...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eipä tuossa paljon taida kuluttaja-asiamiehet auttaa, mikäli auto on ostettu yksityiseltä, niin kuin näyttäisi olevan. Paskamaisia kyllä tuollaiset hommat, mutta toivottavasti saat kärryn kuntoon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo näinhän se on ostettu, *tuttaa niin pirusti kyllä :( mietiskelin muutaman S2:sen välillä et minkä ostan ja tuo vaikutti siltä puolin hyvältä et koneelle tehty remppaa mut ketuiks meni kuin vapaussota...
                                      Eniten tässä mietityttää tuo kun myyjä sanoo ettei ole mitään oireita ollut ja reippaan 500km ajon jälkeen löytyy jo kaikenlaista =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tiedän tunteen, kaikenlaisia yllätyksiä on nimittäin osunut omallekin kohdalle ihan riittämiin. Aika huono tuo tilanne on kyllä ostajan kannalta, jollei sitten ala ihan oikeudessa tappelemaan asiasta, ja taitaa sielläkin olla lopputulos aika paljon tuurista kiinni.

                                        Näinhän se on, ettei ehjää käytettyä autoa saa kuin tuurilla tai itse tekemällä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mun vanha autohan tuo on ja asian voin rehellisesti sanoa, ettei ole ollut ongelmaa.
                                          Ymmärän kyllä, että vituttaa varmasti, mutta sen voin sanoa, että kusettanut en ole.
                                          Itsellä auto ei pössäytellyt, ei vuotanut öljyä.
                                          Ja auton myynnin syynä oli talokaupat, joten mikäli vain rahaa olisi ollut en olisi autoa edes myynyt.
                                          Kuvat vuoto kohdasta olisi helpottavaa tietoa niin osaisin sanoa, onko joskus ollut samasta kohdasta ongelmaa mikä olisi nyt uusiutunut.
                                          Turbo on rempattu kuten asia on mainittu, ainoa mikä tulee mieleen on noi venakumit.
                                          Niihin kun en ole koskenut.

                                          Auto kaupat kuitenkin tehtiin siinä "kunnossa missä on", ns.takavalotakuu.
                                          En olisi kyllä uskonut, että hommassa näin käy.

                                          Comment


                                          • #22
                                            ööööö, eikös tuossa 20tkm sitten tehdyssä konerempassa vaihdettu ohjurikumeja?

                                            Ikäviä juttujahan tuommoset jokatapauksessa on.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kansirempat erikseen.

                                              Comment


                                                #24
                                                Hieman OT, mutta samaan autoon liittyen: Huomasin tuossa nettiauton ilmoituksessa, että siinä olisi ABS-vikaa? Itselläni oli kuvaukseltaan sama vika ja ongelmaksi osoittautui yksi liian kauaksi päässyt ABS-anturi. Eli valo ei palanut ja aina jarrutettaessa n. 20kmh kohdalla täräytti poljinta. -> Pyörä irti ja naputtele anturit "pohjaan".

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Noh vanhassa ässäaudissa on aina jotain. Uudelle omistajalle se vaan saattaa olla yllätys, vanhoille ei :)

                                                  Pesepä se konehuone nyt ihan ekaksi niin näet mistä sitä vuotaa jos vuotaa. Lisäksi painetesti ahtoletkuille (max 0.5bar) eli massamittarin tilalle tulppa josta syötetään. Samalla selviää jos huohottimet vuotaa.

                                                  Kuluttaja-asiamies ei auta kuin liikkeestä ostetuissa. Täällä ette ala julkisesti nokkapokkailemaan vaan selvitätte mahdolliset erimielisyydet muualla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    OT:

                                                    Nokkapokka ainakin minun osaltani on ohi, asialliselta ja järkevältä kaverilta vaikutti. Joka varmasti tulee toimeen ässän kanssa.
                                                    Toin vain myyjän puolen esiin, ettei tässä nyt ihmiset ala musta maalaamaan mua.
                                                    Nimeni kuitenkin tulee päivittäin eteen useimalle kaupantekijälle, jolloin "huijarin" leimasta ei hyvä seuraa.
                                                    /OT:

                                                    Painetesterin kaveri mukaan sai, joten sillä on hyvä leikkiä.
                                                    Muistu mieleen, että turbon päällä olevan öljyletkun tiiviste on melko uusi ja voi mahdollisesti olla löystynyt.
                                                    Kannattaa vilkaista, pitäisi nähdä ilman purkamista taskulampulla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      ei kait siinä sit kitinä auta =)
                                                      töiden jälkeen kattelemaan mikä sitä ässää riivaa, tuntuu vaan taas työpäivä niin pirun pitkältä...

                                                      ainahan vanhoissa autoissa on jotain, niin kuin uusissakin ;) jotkut lievempiä ja jotkut vähän pahempia, tällä kertaa ei tainnut ihan lievimmästä päästä olla muttei onneks ihan sieltä pahimmastakaan...

                                                      jepsistä saas nähä, puol3 jälkeen kaverin pajalle kiroilemaan tuota :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jeep jep, nyt hiukan enemmän tietävänä voi iloisin mielin kertoa että turbosta ainakin kolmesta siivestä pala irti ja ei se muutenkaan niin parhaassa terässä enää ollut ja muuta kun siinä tutkailtiin niin taitaa olla 5 pytyn mäntä entinen taikka männänrenkaat tai jotain, puski öljyt pihalle kun painetta pistettiin :(
                                                        Ei kerinnyt taaskaan enempää purkamaan, ens viikolla lisää.

                                                        Mahtaakohan noita mäntiä saada käytettynä minkä kuntosia, uudet taitaa olla aika hinnakkaita jos alkaa tilailemaan? Vai kannattaisko katella jostain koko kone, entinen pöpelikköön ja uutta tilalle =)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mistä tuli öljyt pihalle?

                                                          Mäntiä kyllä luulis löytyvän käytettynäkin, jos sillä tavalla haluaa korjata.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X