Auto on -99 A6 quattro. Kaasun kun nostaa vaihde päällä vauhdissa, niin nykäisee kohtuu reippaasti. Ajatelin, että johtuu ahtimien sakkauksesta mutta ainakaan bypassien uusinta ei vaivaan auttanut. Ideoita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.7 bit ja nykäys kaasu nostettaessa.
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Kai se on sit softa päivitettävä, että vakiosta saa ikävät ominaisuudet pois :D
Kaveri kertoi, että sen entisessä S4:ssa oli samaa ongelmaa, mutta ei kerennyt syytä selvittää. Tuli mieleen jo ostettaessa tuo, mutta myyjä (liike) väitti sitä kanssa ominaisuudeksi. Edellisen omistajan mukaan se on tehnyt tuota aina. Tiedä sitten onko kaikissa saman tyylistä "ongelmaa"? Ajotavallahan tuon nyppimisen kyllä oppii poistamaan.
Comment
-
Selvä homma. Sen tosiaan voi välttää aika lailla kokonaa ajotyylillä mutta aika kummallinen piirre kyllä autossa. Vaan eipä tuolle sitten kannata lähteä mitään tekemään. Paitsi se softan päivitys ihan varmuuden vuoksi :D
Comment
-
Juu-pa-juu...
Mulla on nyt itellä kans uutena tuttavuutena tuollanen -00 2.7BT.
Ongelma on juuri kuta kuinkin kuivailemasi oloinen, täys kaasu kiihdytyksen jälkeen ei mitään ongelmaa jos kierrokset tarpeeksi korkealla, mutta jos esim 3 vaihteella kiihdyttää vähän n. 3000rpm asti ja päästää kaasun niin nykäsee niin prkl. Mulla uudet bypassit, uus maffi, uus moottorin ohjainlaite sekä kaikki letkut liittyen bypasseihin oon tarkastanu ja painetestannu.
Mulla rykäsy on ainakin niin raju että ei voi olla ominaisuus.
Kiihdytettäessä myös tuntuu pientä "nypytystä" eli ei oikeen vedä alakierroksilta.
Jos jollain jotain uusia ideoita tähän vanhaan topiciin niin saa ehdottaa
-J-
Comment
-
Nyt alkoi kiinnostaa. Onnistuisiko se tämmösellä toimenpiteellä?
Eli S4 koneeseen näin?
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/...eat=directlink
Comment
-
Itsellä allroadissa ei minkäänlaista nykimistä. Nypytys voi johtua sekä bensanpuutteesta sytytysongelmista tai näitätekevältä ohjelmavialta. Kova nykäys , kun osakaasulta siirrytään moottorijarrutukselle: voisi olla juuri tuo N249 toiminnan vika, toimiiko alipainesäiliösysteemi. Tässä haluttiin jättää ko. systeemi kokonaan pois, sen voi tehdä ja voi toimiakin hyvin. Itsellä kuitenkin kovassa kiihdytksessä, pienellä vaihteella, siirryttäessä nopeasti moottorijarrutukseen jäi kaasu vähäksi aikaa päälle ja sen jälkeen limp-modeen. Oma kuitenkin automaatti, sähkökaasulla ja viritelty.
Tässä Audiworldin linkki miten tuo poistetaan, selaa N249:n kohdalle:
http://homepage.mac.com/edyjun1/S4/Homebrew.htm
Comment
-
No niin, nyt loppu nykimiset ja nypyttämiset.
Tuli kylmä tänne eteläänkin ja enään ei meinannnu lämmöt nousta ollenkaan, aikaisemmin oli pyöriny siinä 70 hujakoilla enkä asiaa ollu sen kummemin miettiny (auto ollu mulla siis pari viikkoa). Vaihdoin eilen illalla termarin ja lämmöt nous 90 asteeseen eikä nykäise enään yhtään.
Comment
Comment