Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.8T -04 Multitronic nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Vois luulla tosiaan, et menis vielä takuutyönä toi melkeinpä. Kilsoja ei o viel ku vajaa
    60tkm ja toukokuussa meni 2v virallinen takuu umpeen, et luulis vastaantulevan kyllä
    tossa. Tiskille siis taas > :)

    Comment


    • #32
      Onko jollain tietoa esiintyykö näitä multitronic-ongelmia B7 mallilla vakiona/lastutettuna?

      Comment


        #33
        Onkohan kenelläkään vastaavia kokemuksia... Autona Audi A4 2.5TDI B7 VM2005 juurikin multitronic laatikolla.

        Liikkeelle lähdettäessä ei mitään ongelmia mutta kun kierrokset nousee 1000-2000 välille tuntuu ns. nypytystä ja se korostuu ylämäessä ajettaessa. ei tee sitä joka kerta. autoon vaihdettiin jo vaihteiston ohjainlaite (pyörimisnopeusanturi viallinen) luulin jo selvinneeni harmista kunnes tehnyt samaa muutaman kerran uudestaan. olisiko jollain vihjettä mistä vikaa alkaa etsimään ?/ Onko joku korjauttanut vastaavaa... Olisin erittäin kiitollinen vastauksista vaikka edes arvauksista...

        Comment


        • #34
          Nyt rupesi sitten A6:sen multi reistaamaan. Lyödessä R:n pesään, ei pakita kunnolla.. Ajossa PRND valo alkaa vilkkumaan ja auto menee "ryömintä-moodiin". teki 2 kertaa kylmänä, lämpimänä ei enää. Tehnyt tätä muutaman kerran. Ilmeisesti askin TCU mäsä? ostin auton elokuun puolessa välissä, eikö tämän korjauksen pitäsi mennä vielä myyjän piikkiin...?? Ei tolla uskalla ajaa. Mitä tehdä?

          Comment


            #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Stealth Näytä viesti
            Nyt rupesi sitten A6:sen multi reistaamaan. Lyödessä R:n pesään, ei pakita kunnolla.. Ajossa PRND valo alkaa vilkkumaan ja auto menee "ryömintä-moodiin". teki 2 kertaa kylmänä, lämpimänä ei enää. Tehnyt tätä muutaman kerran. Ilmeisesti askin TCU mäsä? ostin auton elokuun puolessa välissä, eikö tämän korjauksen pitäsi mennä vielä myyjän piikkiin...?? Ei tolla uskalla ajaa. Mitä tehdä?
            Ei se ajamisesta hajoa. Toki se on vähän inhottavaa kun PRND vilkkuu kokoajan mittaristossa. Itse taistelin samojen oireiden kanssa muutaman kuukauden. Vikakoodeja lukematta paha sanoa missä vika on, veikkaisin kuitenkin että vaihdekepin asentoanturi (joka on kiinni TCU:ssa) on viallinen. Tämä vika ei korjaannu kuin vaihtamalla uusi TCU. Kyseinen kontrolleri maksaa noin 1300 euroa marmorilla, kerhon kautta jäsen saa saman laitteen hintaa noin 1100 euroa. Vaihtotyö onistuu kätevältä DIY kaverilta helposti, öljyjen kanssa mitä nyt joutuu vähän sotkemaan jos ei ole asianmukaisia (tai sinnepäin) vermeitä öljyntäyttöhommiin.

            Comment


            • #36
              Mulla on alkanut ilmenee tuossa omassa kulkineessa kans tuota nykimistä kun ajaa jonkun matkaa esim. 80km/h nykäysy on tuossa vauhdissa kaikista selvin ja myös todella ärsyttävä, kiekka mittari mys hyppää hieman aina nykäisyn yhteydessä. Auto on A6 1.9tdi -04 ajettu 363tkm latikko tuohon on vaihdettu 329tkm joten ei ole ajettu kuin n.34tkm. Auton edellinen omistaja oli hommanut laatikon Hellsten AB:ta. Soitin Audi centteriin ja kerroin ongelmasta nii sanovat että vaikuttais kytkinpakka vialta ja näin on myös työkaveritkin sanonut että siellä jossain se vaika varmaan on. Pitäs ottaa töistä testeri mukaan ja seurata mitta arvoista mitä siellä tapahtuu. Nykimistä tapahtuu myös kiihdyttäessä normaalisti, reilumissa kiidytyksissä nykäisyä ei ilmene.

              Comment


              • #37
                Toi pakkahomma oli muistaakseni kyllä enemmänkin ravistusta tietyllä nopeudella. Testeriä ei ainakaan Laakkosella käytetty. Ja uusissa laatikoissa (vissiin vuodesta 2007 -> ) on kestävämmät kytkinpakat, joten jos laatikkos on todella uusi, ei se välttämättä ole sama vika

                Comment


                • #38
                  Ei se ilmeisesti ole uusi vaan tehdaskunnostettu. Kyllä tuossa ravistustakin tuntuu aina välillä moottoritie nopeuksissa 80--->, ainakin kun on renkaita vaihtanu ja painottanu ja alustatarkistettu moneen otteeseen nii ei niistä ole vikaa löytynyt mutta silti välillä ravistaa samalla lailla kuin taka vanteet ois epätasapainossa tai kierot.

                  Comment


                    #39
                    Kaksoismassavauhtipyörä?

                    Comment


                    • #40
                      Ei ole tässä vaihteistossa kaksoismassaa.
                      Kyllä se kovasti vaikuttas tuolta kytkinpakka vial. Tuli tuossa kuopion reissulla testattua lisää tuota ongelmaa. Eli kun ajaa 110km/h mittarin mukaan, kierrokset 1900---> nii ei nykimistä, tärinää eikä kierrosten pomppimista ole, mutta kun kirroksia on alle tuon 1900 niin nykimistä alkaa ilmetä ja välillä myös tärinää. Tärinää oli myös ylämäki kiihdytykksissä vakkari päällä, niin ja nämä kaikki on kokeiltu vakkarilla ajaen ja mitä kokeilin ilman vakkaria niin sama jatkuu.
                      Vaihteiston myyneeltä taholta tuli vastaus että vaihteistolla ei ole takuuta enään, mutta voi lähettää jonkin lisäaineen minulle jolla vois kokeilla loppuuko vika. Onko multitronicissa jotain huohotinputkea tai jotain mistä aineen vois lisätä vai joutuuko lisäämään pohjaropun kautta?

                      Comment


                        #41
                        [COLOR="red"][/COLOR]
                        Alkuperäinen kirjoittaja Antti5 Näytä viesti
                        .
                        Vaihteiston myyneeltä taholta tuli vastaus että vaihteistolla ei ole takuuta enään, mutta voi lähettää jonkin lisäaineen minulle jolla vois kokeilla loppuuko vika. Onko multitronicissa jotain huohotinputkea tai jotain mistä aineen vois lisätä vai joutuuko lisäämään pohjaropun kautta?
                        Mites tämä lisäaine nyt sopii Multitronikkiin, kun tekstissä mainitaan nimenomaan ettei CVT vaihteistoihin " Not for use in Ford Type F or [COLOR="red"]CVT applications [/COLOR]"

                        Comment


                        • #42
                          Tuotapa ei tullut huomattua itellä. Tuolta Hellsteniltä lähettivät tuubin tuota ainetta että laitaisin sen vaihtesitoon. Taitaa olla parempi että en laitakkaan.

                          Comment


                            #43
                            Parempi on olla laittamatta mitään lisäaineita, mitkä ei sinne kuulu.

                            Ei se ilmeisesti ole uusi vaan tehdaskunnostettu.
                            Epäilen suuresti, että jos merkkihuollon varaosatiskiltä kysyy tehdaskunnostettua multitronicia, niin sitä ei löydy.

                            Comment


                            • #44
                              Ei taida löytyä tuo onkin tuon hellsteenin kunnostama laatikko. Edellinen omista sanoikin että ois ollu sama laittaa uus kun kun on jo melkeen saman hintanen. Pitää tuota kytkin pakkaa kysyä vielä et minkähintanene ois paitsi että ei se kuitenkaan siinä se vika etes ole. Pitää tuo öljyjen väri tarkistaa ja vikakoodit kun töihin menee takas.

                              Comment


                              • #45
                                Mitä kaikkea tuossa kannattais vaihtaa sit samalla jos nyt alkaa nuita kytkin pakkoja vaihtaan? Varmaan se ketjukin ois hyvä vaihtaa samalla. Onko siellä muita mitä kannattas huomoida. Ei nuo kytkinlevyt nyt ainkaan kallita ollu n.90€ sarja.

                                Comment


                                  #46
                                  Ei siellä niin paljon sitä vaihdettavaa ole, jo mainitsemiesi lisäksi itse variaattorin "limput", eli ne, joiden välissä ketju kulkee. Muistaakseni kaikkia neljää ei saanut varaosina, eli ne joita ei saa, joutuu vähän sorvissa silittelemään, mikäli ovat pahoin urilla. Ketju taisi johonkin malliin maksaa luokkaa 70 euroa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Sain nuo vikakoodit katottua, mutta eihän sieltä mitään löytyny vaihteistolta eikä moottoristakaan tai no oli siellä EGR vikakoodi mutta johtuu siitä että otin ERG:n letkun irti.
                                    Nyt sitten pitäs alkaa tutkiin jossain vaiheessa mistä tuo mystinen nykiminen johtuu. Antaako tuo vikakodia jos tuo kytkin luistaa?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkoi ilmeisesti multi minullakin laatikon öljynvaihdon jälkeen aiheuttamaan oireita. Nyt on ajettu autolla n. 57 000. 60 tkm huollon työt ja multin öv tehty noin 4000 km sitten. Kyseessä A6 2.0Tdi -10 Avant.

                                      Oireet alkavat kun ajan tasaisella tiellä, kaupunkinopeuksissa, kierrokset lähes tyhjäkäyntitasoa eli n.1000rpm. Aivan pintakaasulla, esimerkiksi jonossa ajaessa kerrokset alkavat pomppimaan 1000-1100 välillä; ylös-alas tasaista pumppausta. Kierrosten soutelusykli kestää noin sekunnin, vähän kuin sydämenlyönnit... Tuo tuntuu myös takapuolessa ja vahvistuksen saa kierroslukumittarista. Tämä ei ole oikeastaan nykimistä, sillä tuo pumppaus on tuollaista sinikäyrämäistä soutelua. Pumppaus loppuu kun päästää kaasun kokonaan tai sitten kiihdyttää.

                                      En ole ehtinyt vielä kytkeä tietokoneeseen vikakoodien lukuun tai kierrosten/kaasun/ym. lokitukseen. Yritän ehtiä piakkoin.

                                      Mielenkiintoista nähdä muillakin ongelmia aika lailla samoihin kilometrilukemiin ja juuri öljynvaihdon jälkeen...
                                      Huoltoaika on tilattu, mutta ei pääse viemään autoa sinne vielä.

                                      Onko vastaavia tullut muilla vastaan?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kulkineena A6 Avant 2.0 Tdi vm 2007 multitronic ml 130 000km. Huomasin että auto rytkyttää/ravistelee tyhjäkäynnillä kun cruisella n. 100km/h ja kiekat n. 1800rpm. No myyjän piikkiin Audilta aika ja ensimmäisellä kerralla laatikkoon uudet öljyt ja softan päivitys. No ei ollut apua tuosta toimenpiteestä. Sitten vesisateella S silmään ja kickdown ja sitten rupes tapahtumaan. Nopeusmittari nousi n. 130km/h ja siihen se sitten jäikin...Kierrokset puutui niinkuin koko kulkine. No taas aikaa varaamaan Audilta ja viaksi löytyi EGR johtosarjassa ollut haljennut kohta josta oli vesi mennyt välistä biksiin... no se sitten uusittiin. Seuraavaksi kun tuo nypytys oli jäljellä niin soittelimpa taasen Audille ja varailtiin aikaa. Menin paikalle ja joku teknikko hyppäsi kuskinpaikalle ja eikun lenkkiä heittämään. No hän pysäytti ensimmäiseen mäkeen, laittoi D vaihteen päälle ja antoi pikkuisen kaasua jotta sai vedon päälle ja tuli heti diagnoosi.. :laatikossa vaihteensiirtäjä rikki (joku tappi) ja hinta-arvio 3000e. No kolmepvää oli kulkine korjaamolla ja viim Perjantaina 7.9 sain pois. Ja arvatkaa... TUT tuo vika poistunut. Valoista kun lähtee niin sama nykäys on edelleen ja pientä nypytystä silloin tällöin tasakaasulla ajettaessa :) HIP HEI JA HURRAA!!! No soitin sitten tänään huoltoon ja jätin autooni vihkiytyneelle pomolle soittopyyntöä jatkotoimenpiteistä :) Katsotaan nyt... Olen kyllä väläytellyt tuota tandempumppua että olisiko siinä vika??
                                        Viimeksi muokannut KNOCKOUT; 11.9.2012, 16:41.

                                        Comment


                                          #50
                                          Yksi huomio, joka liittyy vain bensiinimoottoriin kytkettyyn multitroniciin ja tässä tapauksessa 1.8T (AWT) moottoriin. Autolla on ajettu noin 230tkm ja ensimmäisenä olen kiinnittänyt huomiota kasvaneeseen polttoaineen kulutukseen, joka on tapahtunut pikkuhiljaa. Samalla olen huomannut liikkelle lähtiessä ja kiihdytyksessä pientä miettimistä ja sen jälkeen nykäisyä. Vaihdon sitten hetken mielijohteesta moottoriin uuden lambda-anturin (etummaisen). Kappas vaan, kaikki miettiminen ja nykiminen loppui kertaheitolla. Nyt auto lähtee liikkeelle hyvin pehmeästi ja kiihtyy myös ilman nykimisiä, hyvin eleettömästi, kuten multitronicin kanssa kuuluukin tehdä. 150 euron osalla sain takaisin miellyttävän käytöksen ja epäilemättä myös alentuneen polttoaineen kulutuksen (tätä en ole vielä ehtinyt mittaamaan, autossa kun ei ole ajotietokonetta). Eli jos tällaista epämääräistä nykimistä ja empimistä bensiinimoottoreiden kanssa tapahtuu ja lambdan vaihdosta ei ole tietoa, kannattaa tätäkin keinoa kokeilla. Minun tapauksessa se auttoi.

                                          Comment


                                          • #51
                                            ..Ja PSKAT!!! Kulkinen oli audilla yön yli koska halusivat mittailla jotain kun kone on kylmä. Sitä ennen edellisenä päivänä ajoimme jonkun heidän teknikon kanssa lenkin ja sama nykäisy tuli muutaman kerran?? No seuraavana päivänä sitten soittivat ja sanoi että he eivät edelleenkään löydä vikaa... No pyysin sitten kundia kirjoittamaan todistuksen jossa lukee ettei autossa ole mitään vikaa. Lupasi laittaa postissa...kohta 2vkoa odottanut ko lappua :) Selailin audin sivuilta autoni korjaushistoriaa UUDESTA SAAKKA ja ko tärinä( nykiminen on ollut jo melkoisen alusta saakka ja edellinen omistaja on siitä myös maininnut. Ihmettelen vaan että kun 3 eri ihmistä jotka ovat olleet kyydissä ovat tuon nytkäytyksen huomanneet aivan itse, ja audilla ei? Auto on nyt ollut n. 5krt korjattavana samoista oireista joten taidan kääntyä kuluttajasuojan puolelle. Pyysin automyyjältä vastaavaa kulkinetta ajoon muutamaksi päiväksi jotta voisin vertailla onko TYYPPIVIKA niinkuin minulle yrittivät juputtaa. ...Katsotaan nyt!

                                            Comment


                                              #52
                                              Onko se nyt ihan täysin poissuljettu vaihtoehto, että nuo oireet eivät tule moottoripuolelta? Jos moottorissa on jotain ongelmia, se saa kyllä laatikonkin toimimaan epämääräisesti.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Olen myös itse alkanut epäileen tuota vikaa tuolta moottorin puolelta kun ei tuo vaihdelaatikko tunnu kertovan mitään uutta ja sama vain jatkuu. Kuitenkin autolla on ajette reilu 360tkm ja hieman on epätasaista käyntiä havaittavissa tosiaan tuon sytytys ennakon olen suunnitellut katsoa kun tässä joskus joutaisi.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Olen pannut merkille sellaisen seikan, että kun auto alkaa nykimään ja ravistamaan, niin manuaalivaihteisessa vikaa haetaan ensimmäisenä moottorista, mutta automaattivaihteisessa laatikosta (Pavlovilla koirineen voisi olla tähän seikkaan jotain kommentoitavaa). Kyllä ne ravistelut ja nykimiset voi automaattivaihteisessa autossa tulla myös moottoripuolelta, samoja moottoreita kun noissa tavataan käyttää.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    No tämä teknikko sanoi, että moottoripuolella on jos on! Eli laatikko kuulemma toimii normaalista? KUITENKAAN laitteet eivät näyttäneet mitään... MUTTA kyllä tuossa jotain häikkää on! NIIN ja paras oli se kun korjaamopäällikkö kysyi että : " Ethän vahingossa paina jarrua ja kaasua samaan aikaan, kun sinulla on noin isot kengä" !? WTF :) meinasin sanoa että minä taidan olla peruutellut enemmän kun sinä olet ajanut eteenpäin joten ei nyt taida vika olla siinnä! ALKAA vaan pikkuhiljaa nyppiä koko kosla/ AUDI korjaamo ...

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      On se nyt helvetti näiden kanssa... Laitoin taas korjaamolle viestiä että kun tämä paska vaan nykii, ja ravistaa EDELLEEN... On kuulemma dieselin ominaisuus! Eli kysymys... Jos omistat A6 Avant 4f 2.0tdi multsari laatikolla niin nykiikö/rytkyttääkö ajossa? Tyhjäkäynnillä? Jos tämä on "ominaisuus" niin pitää alkaa hankkiutua eroon ko kulkineesta.. mun vm 91 trooperikin kävi tasaisemmin/ kulki hienommin vaikka sitä oli pumpusta ruuvvattu suoraan :) Mutta jos vastaavia kokemuksia niin kertokaa.. Saisi tämän farssin päätökseen korjaamon kanssa!

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Olen ajellut nyt 3 viikkoa A4 Avant 2,5 TDI -02 mallilla. 230 tkm ajettu. Täysin samat oireet kuin niin monella.
                                                        -Normaalisti liikkeelle lähtiessä nykyttää, kevyesti tai raskaasti kaasuttamalla ei ole ongelmaa.
                                                        -Raakasti kiihdyttäessä ravistaa yli 80 km nopeudessa.
                                                        -Tasakaasulla, tasamaalla kierrokset aaltoilee kun kone käy 1600-1900 kierroksella. Ylä ja alamäessä ei ole tällaista havaittavissa.

                                                        Ja näitä oireita ei ole kun lähtee ajoon, vaan tulevat 10-15min ajon jälkeen. Veikkaisin että liittyy vaihteistoöljyjen lämpiämiseen...?

                                                        Öljyt vaihdatin viime viikolla, ei muutosta oireisiin.

                                                        Sinänsä auton 'ominaisuus' eivät minua hirveästi häiritse, ainoa vaan mitä mietin, kestääkö auto..?

                                                        Onko kukaan vielä löytänyt ratkaisua?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Samat ravistus ongelmat täälläkin 1.8T multitronic -04, tosin manuaali puolella ei ole mitään nykimistä, aika outoa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            A4 vm2002 2.0 ajettu 178000 samoja nykimis oireita ja lähtö välillä nykäisevä..soitin huoltoon ja sanoivat että kytkin on rikki ja pitäs uus laittaa arvio 1500-3000e. Pyysin kuitenkin alkuun että vaihtavat vaan laatikon öljyt jos vaikka korjaantuisi ja eikä sen jälkeen ole mitään vikoja myöskään ollut

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              A6 C5 1.9tdi multitronic vm.2004, 319tkm ajettu. Vaihdoin multitronic-öljyt ja ohjainlaitteen muutama tuhat kilsaa sitten. Nyt sitten on nykimistä ruvennut esiintymään 80-90km/h vauhdissa tasakaasulla ja pahenee pikku hiljaa. Ongelma ei esiinnyt heti lähdettäessä, vaan 20-30km ajamisen jälkeen.

                                                              Pitää tarkastaa multin öljynmäärä vielä uudestaan näin aluksi.
                                                              Viimeksi muokannut Kaitzu; 10.9.2014, 23:06.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X