Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1.8T -04 Multitronic nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Arvailen vaan, mutta siis olihan niin, että ennen tuota operaatiota ei ollut mitään havaittavaa vikaa? Laitoitko uuden ohjainlaitteen? Oliko se kaikin puolin koodattu valmiiksi? Ja jos olikin, niin jonkinlaisen "opetuksen" sille kai joutuu tekemään. Tosin ei ehkä pitäis vaikuttaa tuollaisessa nopeudessa. En kyl tiedä kun ei omakohtaista kokemusta. Meitin kulkineesta Sercap korjasi ohjaimen ja asensin takaisin ja sen jälkeen on kulkeminen ollut pehmeää poislukien muutama kumma "nykäisy" lähtiessä valoista lämpimällä koneella. Ehkä pari kertaa tapahtunut 4tkm aikana, eli todella harvoin. Ei aavistustakaan mistä tuo johtuu.

    Onko tuo sellaista "nylpyttämistä"? Tai vapinaa?

    Comment


      #62
      Tasaisessa ajossa ei ollut nykimistä aikaisemmin. Vanha ohjainlaite korjattiin, joten ei tarvinnut ohjelmoida uudelleen. Sopeutuksen olisi voinut tehdä, mutta sekään ei ole välttämätön.

      Selailin eilen foorumeja ja parilla kaverilla oli ollut EGR:rän kanssa vastaavaa nykimis ongelmaa nimenomaan tasakaasulla.
      Itsellä kylläkin imusarja ja EGR olivat irti tuossa pari tonnia sitten putsausta varten, joten en jaksanu uskoa että vika olisi siellä. Otin kuitenkin testiksi EGR-venttiilin letkun irti koneen päältä ja tulppasin. Avot! ei nyi enää.. Pitää seurailla vielä ja jos pelittää noin, niin uusi EGR-tilaukseen. Ilmeisesti venttiili jumittelee.

      Comment


        #63
        Mihin sinä sitä EGR:ää tarvitset? Eikö sen ole sama antaa olla tulpattuna, niin säästyt jatkossakin sen aiheuttamilta ongelmilta.

        Comment


          #64
          Näin "uusissa" se antaa heti vikakoodin ja sytyttää moottorin vikavalon.. ja sehän ei passaa.
          Muuten se olisikin jo laipattu ja tulpattu.

          Comment


          • #65
            Eikös sen koko egrrän voi poistaa ohjelmasta, ei sytyttele enää valoa.

            Comment


              #66
              Ilmeisesti voi, mutta miten. Saiskohan sen pelkällä VCDS:sällä disabloitua? Pitää googletella..

              Comment


                #67
                Marmorilta on saanut sokeaa laippaa, jossa on pieni reikä, jotta EGR on tyytyväinen.

                Comment


                  #68
                  Kuulostaa oudolta, että marmorilta saisi tuollaisia osia, joilla poistetaan päästöihin vaikuttavia toimintoja.. ilmeisesti niillä on ollut sen verran ongelmia:)
                  Mut joo, pitää koittaa tuota laippaa ja reikää. Ilmeisesti tuo alipaineletku pitää laittaa sitten takaisin kiinni EGR-venttiiliin?

                  Comment


                    #69
                    Alipaineletkun voi laittaa paikoilleen. Vanhemmissa, jotka eivät ole niin kranttuja EGR:n kyttääjiä, riittää kun laittaa tulpan alipaineletkuun ja letku takaisin kiinni EGR:ään. Kaikki näyttää päällepäin vakiolle, mutta EGR ei vain toimi, eikä sitä kukaan tiedä.

                    Comment


                      #70
                      Liian aikaista oli riemu tämänkin romun kohdalla.. Nykiminen palasi takaisin. Ilmeisesti tuo riippuu laatikon lämpeämisestä, kun autolla on nyt hetken aikaa ajettu vain lyhyempää matkaa niin vikaa ei esiintynyt. Nyt taas ajetaan pitempää työmatkaa (30km) ja nykimistä rupee esiintymään ekan 20km jälkeen.

                      Tuo "nykiminen" on juuri samanlaista kuin tuossa ylempänä vihijtap kuvailee:
                      Tämä ei ole oikeastaan nykimistä, sillä tuo pumppaus on tuollaista sinikäyrämäistä soutelua. Pumppaus loppuu kun päästää kaasun kokonaan tai sitten kiihdyttää.
                      Eli tasakaasulla ajettaessa 80-90km/h vauhdilla, tasaisin väliajoin kierroslukumittarin neula heilahtaa 100rpm ylöspäin ja auton nytkähtää.. Onko tuossa nyt sitten kytkinlevyt finaalissa, vai mikä helvetti moisen aiheuttaa?

                      Comment


                      • #71
                        Miten vaihdoit öljyt?

                        Comment


                          #72
                          Laskemalla poistoreiästä pihalle ja ruutalla täyttöreiästä niin paljon uutta sisään kuin otti vastaan. Sitten pukkien päällä vaakasuorassa oleva auto käyntiin ja käyttelin rauhassa vaihtelemalla vaihteita, kunnes laatikon öljy-lämpötila VCDS:llä näytti tarpeeksi korkeita lukemia. Sen jälkeen ruutalla meni vielä puolisen litraa sisälle, ennenkö alkoi valua pois.

                          Comment


                            #73
                            Tuleeko mitään vikakoodeja laatikosta tai moottorista?

                            Comment


                              #74
                              Sain auton vihdoin tallille ja piuhan päähän. Yllätykseksi vaihteisto antoi nyt vikakoodin ensimmäistä kertaa:
                              18181 Hydraulic Pressure Sensor 1 (G193)
                              P1773 - 000 - Signal Too Large - Intermittent


                              Tarkistin öljynmäärän ja se puoli on ok. Pitää ruveta katselmaan netistä mitä tuo nyt sitten meinaa. Onkohan kyseessä ohjaintelaitteen anturi vai itse venttiilikoneisto?

                              Comment


                                #75
                                Voi olla että ohjainlaite on kuitenkin vaihdettava, öljynpaineanturi kun on myös itse ohjainlaitteessa kiinni.

                                Comment


                                  #76
                                  Tällä multiromulla on nyt ajettu pelkällä S-vaihteella ja auto on pelannut nykimättä. Nyt on sitten alkanut esiintyä sellaista, että autolla pysähdyttäessä veto jää päällä ja moottori melkein sammuu. Täristen ja nykien, se sitten juuri ja juuri pysyy käynnissä..

                                  Muistelen lukeneeni, että tälläistä on ollut muillakin, mutta en nyt löytänyt pikaisesti selailemalla mainintaa siitä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tällänen löyty:
                                    Also many Audi owners with the CVT Multitronic transmission calling for help the experience some problems when the Car comes to a stop, the car shakes and hesitates and seems Not to respond to the accelerating pedal anymore !
                                    The problem only exist in the D or S gear selection.
                                    Way? Because this problem cannot occur in the Tip selection, because here the unit shifts earlier in the first gear!
                                    In selector position D or R the Rpm doesn't rise up anymore and the car won't move at all, he is NOT responding to any accelerator pedal.
                                    After one drive cycle, this means, one turning of ignition and turned on again, the car resets itself and will drive again.

                                    The most problems we experience with the CVT transmission, is a failure in the valve body, (hydraulic control unit). The dirty oil with particles in the oil cause a sticky valve body with hydraulic malfunction. Instead of a smooth movement of the reaction valve, a high pressure rises up on the sticky reaction valve and forces the valve to close with a bang shortly before the car comes to a stop and should shift in the first gear, but he doesn't !

                                    It is Important to check your transmission fluid, if you have metal particles in your oil, in the size of one millimeter or more, save your time and money, you need to replace your transmission. If the oil has a burnt smell, it is likely that your frictions are damaged and need to be replaced with a new filter, oil etc..

                                    To find out now, if your Valve body or something else is the problem in your transmission, let me give you the following hints, this is more for the professional mechanics with the proper tools.
                                    Before the test drive, read out the value Block 65, write down these values and then turn off and on the ignition and perform a test drive with a minimum of twenty stop and go cycles (really stop to "0"). Read out again the Value block 65. If the result is smaller or 0 at on the first reading, you have no problems on your valve body,-is it higher you need to replace your valve body.
                                    The value Block 65 counts the reaction of the safety valve (SIV) by known hydraulic malfunctions, to reduce the clutch pressure in the shortest time. After too many counts, you have to reset the computer (value Block 65). For this reason you have to cycle your ignition on and off. By the earlier CVT transmission to 2003 after this year a new valve body design with self flush capability is designed.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Tässä pikaisesti väsätty suomennos:

                                      Multitronicin käyttäjät ovat raportoineet sellaista vikaa, että auton hiljentäessä pysähdyksiin jää auto nypyttämään ja meinaa sammahtaa eikä tunnu oikein reagoivan kaasuunkaan.
                                      Ongelma tulee vain valitsimen ollessa D tai S asennoissa. Se ei tule tippiasennossa koska silloin ohjain vaihtaa aikaisemmin ykköselle.
                                      Asennoissa D tai R kierrokset eivät enää nouse ja auto ei reagoi kaasun painamiseen.
                                      Kun sytytysvirrat käännetään pois ja takaisin päälle ohjain nollautuu ja auto toimii taas.

                                      Yleisimmin vika multitronicissa on venttiiliasetelmassa (valve body). Likaiset öljyt aiheuttavat venttiilien takertelua. Sen sijaan että reaktioventtiili nostaisi painetta pehmeästi se nostaa juuttuillessaan paineen liian äkäisesti ja venttiili paukahtaa kiinni auton liikkeen pysähtyessä ja vaihtoa ykköselle ei tapahdukkaan.

                                      Tarkista vaihteisto-öljyt. Jos sieltä löytyy metallipartikkeleita joiden koko on 1mm tai enemmän on vaihteisto sopiva verkonpainoksi. Jos öljy haiskahtaa palaneelta on kitkapinnat todennäköisesti historiaa. Uusi ne sekä öljyt, suodatin yms.


                                      Eli vaikuttas äkkisältään siltä, että kaitzun venttiilikoneisto vaatis pikaista putsailua. Jollei sit öljyn seassa oo noita metallikikkareita.

                                      Diagnostiikkaohjelmalla voit myös päästä jyvälle mikä on vialla.
                                      Ennen koeajoa lue VDCS:llä arvot ryhmästä 65. Kirjoita ne ylös, katkaise ja laita sytytysvirrat takaisin päälle sekä suorita koeajo jossa on vähintään 20 kpl nollanopeuteen pysähtymistä. Lue taas arvot ryhmästä 65. Jos ensimmäinen lukema on nyt pienempi kuin ylöskirjattu tai nolla ei venttiiliasetelmassa ole vikaa. Jos luku kasvoi vika on todennäköisesti venttiiliasetelmassa.
                                      Ryhmässä 65 lasketaan suojaventtiilin (SIV) aktivoitumisia jotka johtuvat hydrauliikan vioista. Suojaventtiili pudottaa kytkinpaineen mahdollisimman nopeasti. Kun laskuri ylittää tietyn arvon täytyy ohjain resetoida kytkemällä sytytysvirta pois ja päälle. By the earlier CVT transmission to 2003 after this year a new valve body design with self flush capability is designed.

                                      Comment


                                        #79
                                        Kiitoksia infosta. Tuo Hydraulic control unit eli venttiilipaketti näyttää sijaitsevan suoraan tuon laatikon ohjainlaitteen takana, eli siihen pääsisi käsiksi laatikkoa irrottamatta. Saakohan sen pois ihan vain ruuvit irrottamalla, vai joutuuko laatikon laittamaan paloiksi.

                                        Jos yrittäis tutkia/putsata sitä, mikä suurella todennäköisyydellä on yhtä tyhjän kanssa. Uusi venttiilikoneisto maksaa vaihteistokauppa.fi 1425€, joten sen voi unohtaa heti kättelyssä.

                                        Tuohon on nyt 20tkm sisällä vaihdettu 3 kertaa lootaöljyt ja aina ne tulee mustana pihalle. Ilmeisesti ollut aika huonolla pidolla aikaisemmin.
                                        Mutta ei pitäisi öljyn likaisuudesta ainakaan johtua ongelmat. Tosin olen käyttänyt Febin valmistamaa öljyä, enkä marmorin.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Audi A6 C7 nykäisee liikkeellä lähdettäessä?

                                          Terve. Eli a6 c7 2.0tdi multitronic tekee kun lähtee liikkeelle ja laittaa vaihteen r tai p asennolta, d asentoon niin kierrokset nousee koneessa hieman ja sitten vaihde menee "paremmin päälle" ja auto lähtee nykäisemällä liikkeelle. Tietääkö kukaan mistä johtuu?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Tuli talouteen tuollainen A4 B6 1.8t '04 Multitronic-laatikolla. Toimii muuten kai normaalisti ja vaihteistoöljytkin on vaihdettu tähän mennessä 3 kertaa huoltokirjan mukaan (nyt 159 600km mittarissa). Mutta kun vaihteisto on lämmin, niin pysähtyessä esim. liikennevaloihin tuntuu pikku nykäys juuri ennen stoppia. Kylmällä laatikolla tätä ei tule. Mistä nykäys johtuu? Voiko vaihteiston sopeutuksella saada nykäisyn pois?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Laitetaan tää nyt tähän samaan ketjuun, kun samasta asiasta näyttäi olevan kyse.
                                              Audi A4 1.8t -06 multitronic. Nykimis- ja täristysongelmia rauhallisessa kiihdytyksessä ja liikkeelle lähdössä, sekä kierroksien heijaamista alueella n.1400-1900rpm, 50-100r tasaisin välein, Ei vikakoodeja. No vika nyt ei ole vieläkään varmistunut, hyviä arvauksia on ollut mekaanisista alipaineisiin ja sähköisiin, vetareista moottoriin ja lootaan jne. Mutta nyt.. paripäivää sitten vaihteenvalitsin näytti jonkin aikaa S, vaikka ajoin D:llä, sitten alkoi PRNDS vilkkumaan. kattelin vikakoodit ja pari löytyikin: (17090 - Transmission Range Sensor (F125) P0706 - 000 - Implausible Signal - Intermittent, 01119 - Gear Recognition Signal 000 - - - Intermittent). No sitten paras juttu!? Seuraavana päivänä lähdin liikenteeseen, PRNDS vilkkui, ajelin hyvin vaihtelevaa tietä, eli mäkiä ja mutkaa, eri nopeuksia, välillä vakkarilla jne. Auto toimi kuin vikoja ei olis ikinä ollutkaan, n.60km ajettuani ajattelin pysähtyä ja sammutin auton, puolen minuutin päästä uudelleen liikenteeseen, ei vilku PRNDS, mut samat viat alla.. HMM!?? Siinäpä audimiehille ihmeteltävää ja ottaisin kiitollisena tietoa vastaan mistä tuo vika oikeesti johtuu.

                                              Comment


                                                #83
                                                Keskustelua asiasta myös tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...%A4aikaa/page1

                                                Comment

                                                Working...
                                                X