Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kylmäkäyntiongelma ja "kaltlaufregler"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kylmäkäyntiongelma ja "kaltlaufregler"

    Audi 100, vm -93. Saksassa asennettu tällainen systeemi: http://www.twintec.de/index.php?area...lr&sub=technik
    Osaisikohan joku saksankieltä taitava referoida mitä tämä kapistus tekee ja miten. Vaikuttaa käsittääkseni kylmäkäynnin ja päästöihin jotenkin.

    Kylmänä ja hieman lämpimänä käynnistettynä ei pysy kuitenkaan käynnissä ilman kaasua ja epäilen että tuo laite voisi olla syynä. Mitenkähän tuon voisi poistaa kokonaan?

  • #2
    Jep. Kylmäkäyntiongelma ratkesi tuosta vekottimesta imupuolelle menevän letkun tulppaamisella, eli on nyt poissa käytöstä.

    Lämpimänä (10-60 min. ajosta) käynnistettäessä ongelma jatkuu, eli kierrokset putoaa ilman kaasua ja auto sammuu. Hetken ajon jälkeen tyhjäkäyntikierrokset nousee hetkeksi tuonne 2000 rpm nurkille, josta sitten putoavat normaalitasolle kaasua polkaisemalla. Tämän jälkeen pysyy käynnissä tyhjäkäynnilläkin.

    Olisko arvon raadilla mitään hajua, mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

    Comment


      #3
      Tuo kapine laihentaa seosta (päästämällä lisäilmaa) kylmäkäyntivaiheessa, jolla saadaan katalysaattori nopeammin lämpimäksi. Suomessa sen voi laittaa vaikka katiskan painoksi. Saksassa ajatus on ollut saada auto parempaan saasteluokkaan, koska siellä vuotuinen verotus ohjasi aikoinaan vahvasti siihen suuntaan.

      Comment

      Working...
      X