Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 C4 2.5tdi vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    100 C4 2.5tdi vaihdelaatikko

    Päätti laittaa hanskat tiskiin. Mistä saisin tietää minkä tyyppinen laatikko on? onko jotain muita ko. laitteeseen käypäsiä laatikoita? lisäks hyvät vinkit laatikon löytämiseks "halvalla ja hyvää" kiinnostais.

  • #2
    Laatikon tyyppi on huoltokirjassa (samalla rivillä) moottorikoodin jälkeen.
    Sama lappu on myös tavaratilan lattiassa maton alla.

    Kotimaista tarjontaa esim. http://www.varaosahaku.fi tai autovahinkokeskus.

    Comment


      #3
      kiitoksia tästä!

      Comment


      • #4
        Olin viimekesänä samassa tilanteessa ja kun kotimaan tarjonta oli melko heikkoa ja purkaamoilla hinnat kohillaan, siirryin katselemaan tarjontaa mm. viron puolelta. Sieltä sitten näppärästi löytyi C4 2.5TDI:n hiljattain täysremontoitu laatikko (5v manuaali) ja maksoi muistaakseni melkein 400e... Järjestettiin kavereiden kanssa pienimuotoinen mutta hulvaton maakuntamatkailureissu tallinnaan ja siinähän se vaihteisto kulkeutui suomeen ikäänkuin itestään ;)

        tossa jonkunlainen viron "nettiauto" http://fin.auto24.ee/kasutatud/kasutatud.php
        muistaakseni tuolta pystyy jotenkin kattomaan varaosiakin, joskaan eipä sattunut nopeesti vilkastuna silmään

        Comment


          #5
          oikeasti näyttää todella synkältä. yhden pikkasen auki 300tkm ajetun laatikon olen löytäny ja tonni pitäs vielä maksaa. pitää jo alkaa miettimään että kannattaako edes laittaa kuntoon.

          Comment


          • #6
            Niin, se aski kun on heikoin lenkki niin eipä noita ehjiä käytettyjä juurikaan ole. Mun autossa oli askin vaihdon aikaan pikkasen reilu 300tonnia, ja rohinasta päätelleen se vanha oli ihan lopussa!
            Eli kannattaa miettiä sitäkin että millä todennäkösyydellä se tuollasella varaosalla paranee... Veikkaan että sitä nykystä askia jo aikapaljon remontoi tuolla samaisella touhutonnilla. Sittenpä ainaki tietäis saavansa hyvän ja kestävän.

            Comment


            • #7
              Niin olihan se etuvetosen aski? Nelivetoiseen löytyis yksi....

              Comment


                #8
                Joo ei ole helpporasti, itsekin olen hiukan katsellut tarjontaa...
                Ruotsin puolella hiukan enempi tarjolla, mutta hinnat ovat samaaluokkaa sielläkin.

                En nyt muista mikä oli Ruotsinpuolella se hyvä varaosahakulinkki?

                Comment


                  #9
                  Bildelsbasen

                  www.bildelsbasen.se ?
                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 4.5.2007, 13:13.

                  Comment


                    #10
                    etuvetoseen kyllä... löysin laatikon jolle luvattiin vielä 3kk takuu ja hintaa oli 850?. melko paljon mutta näillä mennään... siihen liittyen oisin vailla kokemuksia laatikon vaihdosta. vaihtuuko ihan niinkun "perinteisesti tiputtamalla" ja uusi tilalle vai pitääkö tehdä jotain taikoja? sattuisko jollain olemaan esim. pdf mallia korjauskirjaa? vaatiiko jotain erikoistyökaluja? pajalla uhosivat että 10 tunnin homma. ei oikeen sopinut korvaan ja ajattelin että jos sitä alkais vaihtamaan itse huonoilla vehkeillä.... kannattaako unohtaa vai yrittää?

                    Comment


                      #11
                      Hyvä että löytyi kriiittiseen tarpeeseen aski, minulle voi myös vielä tarjota jos jollakin kontakteja askeihin löytyy...

                      Ei pitäisi olla pahahomma etuvetoiseen laittaa, quattroon ja varsinkin pikkukorissa on jo ahdasta.

                      Jari voisikin kerrata tässäkohtaa työohjeet viimekesältä, kun olo Tallinnan reissulta helpotti!

                      Comment


                        #12
                        näin se homma etenee :)

                        Comment


                          #13
                          osaako joku sanoa vetareista sellasta että kun laatikko on poissa niin onnistuuko vetarin vaihto ilman että niveliä tarvitsee purkaa? edelleen olis kova kiinnostus korjauskirjan suhteen ja kommentteja korjaamon 10 tunnin laatikonvaihdon arviosta... huomenna menee muuten pajalle :)

                          Comment


                          • #14
                            Valitettavasti tuli aika huonosti dokumentoitua toi homma, mut pari kuvaa selostuksen seassa kuitenkin. Vaihtotyössä ei tarvita rakettitiedettä eikä erikoistyökaluja, oikeestaan ainut perusmutteria erikoisempi on vetarien tähtikantapultit.

                            Jos mie suinkin oikein muistelen, niin homma menee jotakuinkin näin: pohjamuovit pois, pohjamuovin kiinnitysrauta askin alta pois, pakoputken/katin liitos irti, pakoputken kiinnike irti laatikon kyljestä, vetarien laipat irti irti, vivuston ruuvit löysälle, kytkimen työsylinterin putki irti, pakkivalokytkimen ja nopeustunnistimen piuhat irti, laatikon kehäpultit pois, laatikon päältä "hirttovaijerin" pidike pois, lopuksi laatikon kannakket irti ja muljautetaan pökäle lattialle.

                            Mutta ettei tilanne olisi liian yksinkertainen, pari huomiota:
                            vaihteensiirtäjätangot ei mahdu kunnolla pois, eli niitä joutuu vähä murjomaan. Ja toi "hirttovaijeri" on siis se kolariturvallisuus-vaijerihässäkkä askin päällä, jota saattaa helposti unohtua irroittaa...
                            Uuden laatikon vaihteensiirtäjästä kun rälläköi noin sentin kokoiset palat yläpuolelta pois niin sit menee paikalleen ihan heittämällä.
                            Kasaus jotakuinkin päinvastaisessa järjestyksessä, plus tietysti kytkimen ilmaus.
                            Öljyntäyttötulppa on sellasessa paikassa että ilman pumppua joutuu vähä soveltamaan. Eli esim. puutarhaletku täyttöreikään, letkun kuskinpuolen pyöränkotelosta pihalle, letkun toiseen päähän suppilo ja siitä sit liruttelee uudet liemet sisälle.

                            parissa illassa mie tuon tein, eikä menny ensikertalaisena edes sitä kymmentä tuntia...

                            Comment


                              #15
                              Työsylinteristä ei tarvitse ottaa putkea vaan voi ottaa askista koko sylinterin. Näin vältytään kytkimen ilmaukselta.

                              Procon-vaijereihin saa lisämittaa ottamalla konehuoneen takanurkista ne kiristinpalikat irti.

                              Eikös C4:ssäkin ole vaihdetangot 2 osasia eli ne voi katkaista matkalta? Aiheuttaa toki säätötarpeen.

                              Varsinkin enemmän ajettuun vaihtaisin samalla myös kampuran takastefan ja vauhtipyörän silmälaakerin. Tarkoittaa myös uusien vauhtipyörän pulttien hankkimista ja pitää innovoida joku tapa lukita kone avaukseen/kiristykseen.

                              Comment


                                #16
                                audi kuljettaa minua taas. laatikko 850?, kytkin 390?(joka meni vaihtoon koska vanha laatikko oli luovuttaessaan työntänyt rojuja pihalle tehden peukalonpään kokosen reijän laatikkoon kytkimen puolelle jne jne.), työt 370?.
                                Ei näitä ihan joka viikko huvittais rikkoa.

                                Comment

                                Working...
                                X