Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT:n etupyörissä klappia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT:n etupyörissä klappia

    Murheet TT:n kanssa jatkuvat.

    Huomasin tänään, että kovemmissa vauhdeissa auton ratti täristää jonkin verran. Epäilin tietenkin, että tasapainotushan se on pielessä, mutta yllätys olikin melkoinen, kun keula saatiin ilmaan. Kummassakin etupyörässä tuntuu nimittäin käsin heiluttamalla selvä välys, vasemmassa ehkä hiukan suurempi kuin oikeassa.

    Auto seisoo tuossa kadunreunassa, joten sen suurempia tutkimuksia en pystynyt sille alkaa tehdä. Mitähän vaihtoehtoja tuossa on? Raidetangon päät?

    Auto on siis tuo profiilin TTq -99.
    Viimeksi muokannut jannes; 28.4.2007, 21:45.

  • #2
    Jos välystä on myös ylös-alas suunnassa lienee laakerit menossa tai oikeestaan jo mennyt. Mikäli vain eteen-taakse, niin sitten tuo oma veikkauksesi voipi olla oikea(yksi mahdollisuus monesta siis).

    Comment


    • #3
      Kiitos, tästäkin on jo paljon apua! Itse asiassa välystä tuntui tosiaan olevan vain eteen ja taakse, eli ilmeisesti siis raidetangon päät ovat mennyttä kalua. Minkäänlaista laakerivikaan viittaavaa ääntäkään ei ole kuulunut missään vaiheessa. Outo juttu vain, että kummallakin puolella on sama vika, mutta kukapa näistä tietää...

      Tuohon varmaan käy jonkin muun rinkulakeulan osa, mutta minkä? Ei varmaan ole mitään hyötyä maksaa maltaita alkuperäisestä osasta?

      Comment


      • #4
        Kun paikallistat välystä, niin toisen pitäisi painaa jarrua samalla. Laakerista lähtöisin oleva klappi häviää tuolloin.
        Jos taas muuallla välys, niin jarrun painaminen ei vaikuta mitään.

        Comment


          #5
          Tässäkin on mahdollisesti kyseessä raidetangon SISÄnivelet, empiiristen havaintojen mukaan löystyvät 100tkm mennessä. Vaatii raidetankojen vaihdon kokonaisuudessan. Katso http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=51640

          Comment


          • #6
            Mulla oli TT eilen huollossa mm. kallistuksenvakaajan puslien (siis ne joilla vakaaja on rungossa kiinni) vaihdossa ja autoa hakiessa sanoivat että raidetangon sisemmät nivelet on hieman väljät. Muutama viikko sitten vaihdettiin jo toinen alapallonivel ja raidetangon ulompi pää toiselle puolelle.
            Autolla on ajettu vähän yli tuon 100tkm.

            Comment


            • #7
              Mimmonen homma oli tuo kallistuksenvakaajan puslien vaihto? Oliko kallista ja missä teetit? Käsitin että tyypillisesti vaihdetaan koko raidetanko kun tuo vika iskee (narinaa)

              Comment


              • #8
                Ilmeisen hankala homma oli tuo puslien vaihto, ainakin laskutettujen tuntien perusteella. Tosin muutakin huoltoa yms. tehtiin ja en tiedä sen tarkemmin miten tunnit jakautui noiden välillä. Teetin Klaukkalan dieselissa, eli ei kovin pitka matka vantaaltakaan. Kalleus on suhteellinen käsite mutta en minä ainakaan parin vuoden Audin omistamisen aikana vielä ole näihin summiin tottunut :/.
                Edit: Unohtui että ne raidetangon sisemmät nivelet on käsittääkseni jotenkin kiinteästi raidetangoissa eli pelkkiä päitä ei voi vaihtaa. Albumistahan tuon äkkiä näkisi varmastikkin.

                Comment


                • #9
                  Perjantaina menossa kärry huoltoon, katsotaan mikä on tuomio.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jannes
                    Perjantaina menossa kärry huoltoon, katsotaan mikä on tuomio.
                    Kerro jo..

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Jarruletku
                      Kerro jo..
                      Sori, meinasi ihan unohtua.

                      Sisemmät nivelethän ne siellä kolisutteli, eli menee raidotangot uusiksi. Tilaustavaraa rinkuluiden kotimaasta, joten niitähän tässä sitten odotellaan. Jakohihna tuli sentään vaihdetuksi, joten siinä mielessä nyt voi kurvailla turvallisin mielin.

                      Comment


                      • #12
                        Ooottekos huomannu tällästä?? http://www.ttoc.co.uk/howtotierod.php eli ne sisemmätki nivelet saa vaihdettua, eikä tarttis ostaa koko hiton raidetankoa.. luulis noitten olevan huomattavasti halvemmat.. pikkuset tangonpätkät joissa on toi pallonivel.. Itelle jos tarttee ni mä tilaan ainaki tollasen härpäkkeen..

                        Comment


                        • #13
                          Eikö nuo nyt olekin juuri ne, joita tässä ollaan vaihtamassa? Yksi kummallekin puolelle, hintaa himpun reilu satku marmoritiskillä.

                          Comment


                          • #14
                            ookkei.. mä sain sen käsityksen et ne vaihtaa koko raidetangon kaikkine kiluineen.. no sit se on iha okei.. :)

                            Comment


                            • #15
                              Ai joo meinasit varmaan ohjausvaihdetta? Toivottavasti ei tosiaan sen vaihtoon tarvitse ryhtyä, voisi tulla hiukan tyyriiksi... :)

                              Comment


                                #16
                                Kyllä raidetangoilla kaikkine hiluineen tarkoitetaan juurikin tuota Xarehin linkissä olevaa remonttia. Tierod = Raidetanko. Kyllä ne tuossa linkissä ne "tangot" vaihtaa nivelien kanssa. Itsellä raidetangoille ja "hiluille" tuli hintaa yhteensä noin 150eur saksasta.

                                Ei tainnu kukaan vielä ohjausvaihteesta puhua...

                                Comment


                                • #17
                                  ostitko ebaysta vai jostain muusta hyvästä kaupasta?? mulla on nimittäin vasemmalla puolella pieni väljys.. just tossa raidetangon nivelessä..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Xareh
                                    ostitko ebaysta vai jostain muusta hyvästä kaupasta?? mulla on nimittäin vasemmalla puolella pieni väljys.. just tossa raidetangon nivelessä..
                                    Ne on tulossa mulle ihan merkkiliikkeen kautta, niitä vain ei jostain kumman syystä löytynyt Suomesta joten menivät tilaukseen. Hinta on tosiaan jotain reilun satasen luokkaa kipale. Joku jutteli aiemmin, että noita kilkkeita saisi täältä kysymällä:

                                    http://www.autoteile-donner.de

                                    Osia ei ole listalla, mutta kysymällä pitäisi saada.

                                    Toivottavasti saat kärryn kuntoon!

                                    Comment


                                    • #19
                                      http://www.autoteile-donner.de/index...ath/21_171_674

                                      Comment


                                      • #20
                                        No mulle tuli tänään tuolta donnerilta paketti sisältäen seuraavaa:

                                        Zimmermanin diskit eteen EBC:n paloilla = 199?
                                        Juurikin edellä mainitut raidetangot = 32,50? KPL!

                                        ja vielä infoo stongista:
                                        (Spurstange komplett) Drag link left AUDI TT
                                        Price for 1 Piece is Euro 32,50 (stock number G0-611)

                                        (Spurstange komplett) Drag link right AUDI TT
                                        Price for 1 Piece is Euro 32,50 (stock number G0-610)


                                        + postikulut 20,4?

                                        Eli melko halpaa - saksassa on.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mix mulla ei noi editit tallennu :S

                                          Niin lisätääkseni vielä:

                                          Ja jos ois ottanu pelkästään noi Tie rod endit, eli päät niin:
                                          (Spurstangenkopf) Tie rod-End front left AUDI TT
                                          Price for 1 Piece is . Euro 9,80 (stock number G1-1059)

                                          (Spurstangenkopf) Tie rod-End front right AUDI TT
                                          Price for 1 Piece is . Euro 9,80 (stock number G1-1060)


                                          Jostain syystä siis aika halvalla tuntui myyvän, verrattuna noilla niitten sivuillakin näkyviin hintoihin?!!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kallistuksenvakaajan puslien narina on muuttunu enemmän jo kolina -tyyppiseksi, joten on aika vaihdattaa puslat ja teetättää samalla 120tkm huolto. Meinasin hommailla huoltoa varten myös muita kamoja, joten olisiko jollain tarjota varaosanumeroa noille puslille?

                                            Comment


                                              #23
                                              onko tuo kallistuksenvakaajan puslien kolina edestä vai takaa?

                                              Comment


                                              • #24
                                                onko tuo kallistuksenvakaajan puslien kolina edestä vai takaa?
                                                Edestä puskee.
                                                Leppäsuonhuoltokorjaamo hoitais puslat + vaihdon + 120tkm huollon (ilman remminvaihtoa) n. 500? euroon. Sisältäen siis kaiken tarvittavan kaman. Täytyy vielä katsella saisko koko paketin jostain edullisemmin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ne ei muuten ole mitään ruudinkeksijöitä siellä leppäsuolla vaikka hyvää palautetta on kuultu. Kaverin TT:stä hajosi haldex ja kun korjausta kyseli niin vastaus oli et ei pysty ottaa edes tutkintaan kun ei ole harmainta aavistusta koko laitoksesta. Lue: vaihdamme vaan öljyjä yms. Sitten kun olis pitäny laittaa briskin tehotulpat huollon yhteydessä niin eihän sekään onnistunut.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Sitten kun olis pitäny laittaa briskin tehotulpat huollon yhteydessä niin eihän sekään onnistunut.
                                                    Kerros lisää noista tulpista, mitä tommoisilla tehotulpilla käytännössä saavuttaa ja lienevätkö miten paljon kalliimpia kun normaalit?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://www.mister-auto.fi/fi/raideta...9903_g914.html
                                                      onko esim moog tai febi laadukkaita tarvikeosia? Uskaltaako jompaa kumpaa tilaa?

                                                      http://www.mister-auto.fi/fi/tanko-k...903_g3229.html
                                                      Sama juttu olisi pystytangon kanssa :D, tosin nyt saisi slamit.netistä alkuperäiset 2kpl 49e mut toimitusaika on 21 päivää...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Febi on ainakin laadukas. Oothan varma että välys on raidetangonpäässä, eikä sisemmässä nivelessä? Näissä niin monesti menee nuo sisemmät väljäksi. Motonetista saa 16,90e kpl noita vakaajan yhdystankoja. Vaihdoin joulukussa omaani Motonetin osat, juuri kävin hakemassa toisen takuuseen kun oli kumit ihan riekaleina. Toinen Delphi-merkkinen oli ihan ehjä, nyt tuli sitten toisellekkin puolelle samanmerkkinen. En muista millään minkä merkkinen tuo paska oli.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Olivat huollossa kirjottaneet kuittiin huomioks= rd päät väljät. Nyt sitten en oo enää varma sisä vai ulkopää. Pitää soittaa maanantaina ja varmistaa asia. Sen muistan jutelleen, että ei koko raidetankoa tarvi vaihtaa :D
                                                          Onko toi ehjänä pysynyt Delphi ostettu Motonetistä vai muualta?
                                                          Voitko antaa jotai hyödyllisii vinkkei, ettei tuu mokattuu liian pahasti...Ainakin kannaattaa merkata, missä kohtaa nykyinen on ollut nii saa uuden mahdollisimman samaa asentoo.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Niin mulla on nyt molemmat vakaajan tangot Delphi-merkkiset Motonetistä. Ne kestää ainakin +6kk... :-) Ihan laadukkailta näyttävät ja tuntuvat edelleen että ei mitään moittimista.

                                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=81265

                                                            Tuolla mun projektitopikissa on myös jotain sepustusta raidetangonpäiden vaihdosta.
                                                            Oon aika varma että sulla on sisäpäät väljät. Se vaan on tyypillinen ongelma näissä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X