Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VEMS (Hestec) 2E koneeseen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VEMS (Hestec) 2E koneeseen?

    Terve!

    Onko kellään mielipidettä aiheesta jos korvaisi koneessa nyt olevan mekaanisen ruiskun Hestec sähköisellä ruiskulla. Samalla sytytys tulisi suoraksi. Periaatteessa tuohon olisin päätymässä.

    Ajattelin käyttää alkuperäistä imusarjaa. Onkohan joku muu imusarja sopivampi tuohon ja mahdollisesti esim isommalla läpän halkaisijalla?

    Kone on siis 2 litrainen alkujaan 115hp n. vuosimallia 1990. Koneessa tehtynä kansi, nokka, peltisarja + hienostelu:).


    Kiitos jos jollain tulee ajatuksia.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 26.4.2007, 11:28.

  • #2
    Ei varmaan ole 2E kyseessä? Se on nimittäin golf3 yms sähköruiskulla varustettu pata.

    Comment


    • #3
      Liekö kyseessä siis audi 80 2.0E ?

      Comment


      • #4
        2E

        Taitaa olla Audi 80 autosta alkujaan tuo kone. Itse pitänyt sitä aina 2E koneena. Mutta tosiaan 2 litrainen 8 venttiilinen on tuo jossa ollut sähköinen ruisku boxilla.

        Minulla nyt siinä mekaaninen 1.8 gti golf ruisku
        Viimeksi muokannut jasso; 26.4.2007, 21:54.

        Comment


        • #5
          Onko se joku räyhämoottori vai minkä takia ohjelmoitavaa purkkia mietit?
          Orggis ruutta menis heittämällä, toimis ilman mitään vipusteluja ja ei ehkä maksaiskaan niin paljoa....

          2E:tä on ollut ainakin golf, vento, passat vuosimalleissa 92-95.

          Comment


          • #6
            Räyhämoottori

            Ei välttämättä niin räyhä mutta sellaista 160-170 heppasta toimivaa pakettia tässä yritetään rakennella + tulevaisuudessa jos sitä haluaa muutella toivossa jotkut muut lukemat.

            Toisaalta jos joku osaa tarjota jotain muuta ajatusta niin olen kiitollinen.

            Tosiaan 1990 luvun alusta tuo kone. Ehjä moottori + kansi tehty asiallisella sepällä + peltisarja + putkisto.

            Nyt pitäisi saada nätisti pelaava ruisku + sytytys.



            Omistajalla ikää + 30v joten rauhassa värkätään ja lähinnä radalla tuo moottori saa kyytiä:).
            Viimeksi muokannut roadster; 28.4.2007, 21:26.

            Comment


            • #7
              Janne?

              Comment


              • #8
                näyttääkö kone tuolta
                Omaani oli megasquirtti ohjaamassa

                Comment


                • #9
                  Tuttua

                  Muuten näyttää tutulta mutta mulla on venttiilin koppa peltinen. Haaveena olisi rakentaa tosiaan systeemi joka toimii kylmästä kuumaan.

                  Antaa tehot mitä kone hönkii ja olisi säädeltävissä tarpeen mukaan. Omassani mekaaninen ruisku pelaa periaatteessa mutta esim virranjakaja tehty golf/audi kokoelma.

                  Kylmänä nahkea ja välikierroksilla sinnepäin.

                  Sinänsä olisi hauska kuulla noita mielipiteitä esim Hestec/alkuperäisen sähköruiskun ero muuten kuin säädettävyys yms.

                  Painoakin säästyisi kun ilmamäärämittari katoaisi:).

                  Comment


                  • #10
                    mulla oli golffissa ruiskun lisäksi 4-1 peltisatsi ja oli ihan toisen oloinen kuin vakio

                    Comment


                    • #11
                      Kyllähän ohjeilmoitava ruutta tuollaiseen aktiivisen virittämisen kohteena olevaan pakettiin on hyvinkin viksu valinta. Se että onko Hestec sitten niistä se fiksuin saati halvin, onkin asia täysin erikseen.

                      Comment


                      • #12
                        Heitäpä Teppo oma suositus Hestecin rinnalle. Itsellä on yhdessä projektissa ohjainboksin merkki vielä avoinna.

                        Minulta löytyy aloitukseen edullisempi ruiskuboksi, mikäli ei raaski uutta Hesteciä ostaa. Hinta on varsin avoin, sillä laite jää ylimääräiseksi. Tuo hintaluokka voi pyöristyä ihan rohkeasti satasilla.
                        Viimeksi muokannut jasso; 27.4.2007, 16:19.

                        Comment


                        • #13
                          Itse olen tuohon VEMSiin ollut varsin tyytyväinen. Sitä kun saa vapaasti itse säädellä ja purkista löytyy suoraan laajakaistalambda target-karttoineen ko. säätämistä helpottamaan. Tarvittaessa myös 5-koneen alkuperäiset triggerit käy sellaisenaan, ja melkein kaikki muutkin versiot.

                          Vähän speksejä:
                          - sekventiaalinen ruiskutus
                          - lambda-target kartta
                          - suorasytys
                          - kaikki kartat 16x14 pistettä
                          - lähtökierrosrajoitin
                          - ahdetun antilag eli 'paukku'
                          - tyhjäkäynnin ohjaus
                          - ahtopaineen ohjaus
                          - pakokaasulämpöanturi-liitäntä
                          - jne.

                          Comment


                            #14
                            kuikans paljon vemsin hinta on?

                            Comment


                            • #15
                              Purkki viksuilla optioilla sisäisellä 4bar mapilla, johtosarjatarpeet, laajakaista-anturi ja lcd-näyttö; vajaa 850 euroa. Siihen sitten tarvittaessa suuttimia, puolia yms. tarpeen mukaan lisäksi.

                              Comment


                              • #16
                                mistä oot audiin peltisarjan hankkinu?

                                Comment


                                • #17
                                  No sehän onkin oma mysteeri. Valmista ei löytynyt mistään:).

                                  Comment


                                  • #18
                                    Käykös toi Vems:sin purkki suoraan Aby/Adu motronicin tilalle?

                                    Ja pelaa samoilla antureilla?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuota purkkia saa nykyään myös suoraan motronicin liittimellä jolloin se melkoisen bolt on 5-koneisiin. Pelaa suoraan vakioantureilla.

                                      Audin omia sytkätriggereitä käytettäessä aikaisemmin vaivannut ns. kuuden tonnin laulu seis -bugi on myöskin lopulta saatu korjattua.

                                      Comment


                                        #20
                                        Johtosarjoja on muutamia tehty suoraan korvaamaan vanha motronic. Itsellä 3B:ssä.

                                        Anturit toimii, tosin imuilman vähän huonommin.
                                        Kyseleppä Kalskeen Tepolta lisää (no kerki näemmä hän itse juuri samaan aikaan kirjoittaa)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lisätään vielä että nykyään löytyy tuki myös alkuperäiselle ilmulämpöanturille.
                                          Muutama noita tosiaan tehtiin sovitusjohtosarjalla, nykyään siis saatavissa suoraan motronicin liittimellä. Lisäksi joutuu kyllä vähintään laajakaistalambdan piuhat vetämään.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Huomasin tuon Motronicin liittimellä olevan purkin tuolla Vemsin sivuilla.

                                            Onkos jotakin probleemia vielä vai pelaako vehkeet kunnolla?

                                            Mitens säätö?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Muut ovat maailmalta rapotoineet että tuorein firmis toimii. Omat testit vain valitettavasti vielä ajanpuutteen takia suorittamatta.

                                              Säätö hoituu megatunella, helppoa kuin heinänteko.
                                              Sporttiautossa säätävät dynossa ilman kitinää purkin merkistä. Perussäädöthön kyllä mielestäni kannattaa tehdä itse.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Maffia siis ei tarvitse

                                                Laajakaistalle pitää vetää uudet johdot

                                                Joltakulta löytyy varmaan Aby:yn sopiva ohjelman perusrunko

                                                Onkos muuta mitä tarvitsee/pitää ottaa huomioon?

                                                Mitäs tuolta näytöltä saa näkyviin?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Näytöstä näkee lambda-arvon ja pakolämmön. Pakolämpöanturi ei taida kuulua hintaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    ECUn LCD-näytöstä näkee sitten kaiken oleellisen numeerisen tiedon.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X