Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN moottorin kansiremppa saattaa olla käsillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAN moottorin kansiremppa saattaa olla käsillä

    Eli UrS4 -93 on vähä sökönä.
    Nykii ja sammuilee miten tahtoo.
    Vian takia vaihdettu pensapumppu, ilmamäärämittari, ahtoputki, tulpat, puolat, johtosarja, lambda, kampiakselin asentotunnistimet, ISV, N75, piuhoja, putkia ja letkuja, tankinkorkki, bybass, pensasuodatin, S2:sen lastutettu boksi, ja mitä vielä...
    Vika ei kuitenkaan häviä.
    Sammuilu ja nykiminen johtuu varmasti samasta viasta. Veikkaisin ainakin.
    Turbolle en ole tehnyt mitään. Katalysaattorit ei ole paikoillaan.

    Nyt olen tullut siihen tulokseen, että venttiilikanavien välissä olisi murtuma, joka aiheuttaa jostain syystä tämän vian.
    Voiko olla mahdollista, ja jos on niin mitä muuta kannelle kannattaa tehdä kun sen ottaa pois????
    Tietenkin hitsautan murtumakohdat ja vien kannen moottorihiomolle.
    Mutta olisiko kannelle jotain muutakin tehtävissä parantaakseni auton suorituskykyä ja toimivuutta???

  • #2
    Eikös tuohon kannattaisi tehdä " sylinterin tiputustesti", eli yksi sylinteri kerrallaan "sammutetaan" ja verrataan muutoksia kierrosnopeudessa. Joutokäynninvakain pitää silloin poistaa testin ajaksi käytöstä, muuten korjaa joutokäyntiä.

    Toinen vastaava testi on mitata muutokset HC-arvossa, samalla lailla tipputtaen yhden sylinterin kerrallaan. Tuossa testissä joutokäynninvakain voi olla paikoillaan.

    Vaikka ei nuo mitään tarkkoja testejä ole, mutta saisit kuitenkin vähän suuntaa, mitkä sylinterit temppuilevat vai pätkiikö satunnaisesti jokaista sylinteriä.

    Comment


      #3
      No joo vois sen tehdä. Eli kun sylinteri on pois pelistä ja löytyy se katkova sylinteri, niin ei pitäisi siis enää sammua? No sen eron varmaan huomaa kun rupeaa tekemään.
      En ole ihan varma käykö rikkaalla vai laihalla, mutta pakokaasu haisee aika pahalle toisinaan. Tyhjäkäynti on suurimmaksi osaksi hyvä, mutta välillä katkasee. Ei aina välttämättä sammu kuitenkaan.
      Katkomisessa ei ole minkäänlaista logiikkaa, eli pätkii milloin mitenkin ilman minkäänlaista säännöllisyyttä.
      Saatan käyttää vielä piuhan nokassa, ennen mitään toimenpiteitä.
      Jos mitään ei näy, niin kokeilen "tiputus" systeemiä.

      Comment


      • #4
        Vaihdettujen osien listaan voisit vielä lisätä hall anturin,jos sitä et oo vielä vaihtanu. Laitetaan tuo i nyt tuohon.

        Oma vekotin sammuili silloin tällöin liikennevaloihin ja startista sen jälkeen käyntiin. Jossain vaiheessa jätti sitten tielle. Vika oli hall anturissa. Jossain viestissä oli ,että auton saa käyntiin maadottamalla pätkittäin tuota anturin singnaalijohdinta. Kokeilin ja toimi kunnes auto taas sammui vähän ajan kuluttua.
        Viimeksi muokannut tomppa123; 27.4.2007, 19:30.

        Comment


        • #5
          Sytkävahvarit kannattaa myös tarkistaa.

          Comment


          • #6
            Molemmat erittäin hyviä arvauksia eikä varmaan paljon muuta vikapaikkaa enää jäljellä olekaan. Hallia ehdottaisin ekaksi. Normaalisti viallinen hall ei aiheuta sammuilua, mutta sopivalla tavalla viallinen ilmeisesti kyllä.

            Comment


            • #7
              En oikein jaksa uskoa vian aiheutuvan rikkinäisestä kannesta. Esiintyy vähän liian epäsäännöllisesti ollakseen mekaaninen vika, tosin ei kai sekään mahdotonta ole. Jotenkin haiskahtaisi sähkövialta.

              Mittaa/mittauta koneesta ainakin puristupaineet, ennen kuin käyt hattua irroittamaan. Jos halkeama on ja se tosiaan vaikuttaa käyntiin noin paljon, niin uskoisin sen näkyvän puristuspainemittauksessa.

              Bensasuuttimien kunto olisi myös hyvä tarkistaa. Jos vaikka jokin suutin on valmistumassa tai sen ohjaus ei toimi tms. Irroittele vuorotellen suuttimien sähköpiuhoja koneen jolkottaessa tyhjäkäyntiä ja tutki miten se vaikuttaa käyntiin. Viallisen sylinterin kohdalla piuhan irroitus todennäköisesti aiheuttaa pienemmän vaikutuksen koneen käyntiin, kuin muiden sylinterien kohdalla. Jos siis kyse viasta joka pesiytynyt tiettyyn sylinteriin.

              Comment


                #8
                Kiitos hyvistä neuvoista.
                Suuttimet olen vaihtanut ja sanoin tuolla aikaisemmin että johtosarja ja puolat vaihdettu, eli nyt on A4 audin puolat ja näissä on vahvari itsessään, ja nekin olen jo kertaalleen uusinut. Siis puolat.
                Suuttimet on vaihdettu myös.
                Hall anturi voi olla seuraavana listalla.
                En vain tiedä missä se on ja pitäisikö se vaihtaa kokonaan vai voiko korjata jotenkin.
                Kai täältä foorumilta löytyy ohjeita etsimällä tuon Hall anturin vaihtamiseen..
                Sen jälkeen tulee puristuspaineiden mittaus.
                Näillä on pakko vika löytyä. Jos ei, niin sytytän nuotion pensatankin alle.

                Comment


                • #9
                  Ei sitä voi korjata pitää vaihtaa.

                  Alkupään AAN koneista se löytyy jakajan tumpista. Uudemissa se on nokkapyörän takana.

                  Comment


                    #10
                    Selvä
                    Sitten kyseleen uutta.
                    Taitaa maksaa hunajaa...

                    Comment


                    • #11
                      Siihen orig. anturin kannakkeeseen saa asennettua ihan perus yleismallisen jakajaan tarkoitetun hall-anturin. Pari niittiä vaan poraa auki ja kiinnittää uuden anturin jotenkin...
                      Ei montaa kymppiä moinen maksa.

                      Comment


                      • #12
                        http://www.vpv-motorracing.com/ tarjoaa Honeywell 2AV54 Hall-anturia hintaan 29?.

                        Comment


                          #13
                          Kiitos.
                          Tilaan tuon anturin heti.
                          Se menee ilmeisesti heittämällä paikalleen.
                          Vaatiiko mitään boksin nollaus juttuja?

                          Comment


                          • #14
                            Ei vaadi nollauksia. Jos haluat minimoida seisokkia niin mulla on yksi tuollainen halli ja siihen orig. kannake jotka voin lainata. Riittää että palautat vastaavat kamat valmiiksi yhdistettynä.

                            Comment


                              #15
                              Selvä homma.
                              Se olis aika hyvä juttu. Milloin voisit sen lainata?
                              Pitää varmaan soitella asiasta. Laitoin mailia sun omaan s.postiin.

                              Comment

                              Working...
                              X