Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Muutoskatsastus, Audi 90 -89 2.2t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Muutoskatsastus, Audi 90 -89 2.2t

    Osaako joku kertoa, millanen operaatio on saada audi 90 2.2 vm.89 muutoskatsastettua 2.2 10v turbolle..? Kone on 200 audista ja ilmeisesti kg, koska moottori on vuodelta 87 ja männän halkaisia 79,5mm. Kaikki apu/vinkit on tarpeen koska kone on jo nokilla, tarttis vaada saada paperille...

  • #2
    Lapun päästöistä tai katin kuoret pakoputkeen ja teholapun.

    Comment


    • #3
      Henkilökohtaisesti tekisin niin että hankkisin paperit jälleenmyyjältä tai maahantuojalta, että autosi vastaa jarruiltaan ja alustan osiltaan 160hv NM-moottorista 90:ää, kuten se vastaakin. Tämän lisäksi lappu jossa lukee, että KG-moottorin teho on se ja se, tilavuus se ja se jne. Näin ei tarvitse mitään tehoja todistella jne ja pakollisia alustamuutoksia ei tarvita, koska vertailumallin teho riittää. KG = 185hv < 160*120%
      Näin ei tarvitse mitään katteja laittaa, koska et ole jälkiturbottanut vanhaa moottoria eli se ei ole omavalmiste. Toosin mikäli KG:ta ei ollut enää käytössä 87 puolivälin jälkeen kun E15/04 -päästörajat tuli voimaan, tarvinnee se tuon katin. Katin kanssa oletetaan ko. rajan alittuvan.
      Konttorilla ei kannata sanoa, että moottori on vanhempi kuin auto. Muuten kannattaa konttorilta käydä kysymässä mitä vaativat.

      Comment


      • #4
        Okei kiitoksia! Puhuivatkin konttorilla jotain, että jos moottori on vanhempi kuin kori, niin autosta tehdään vähäpäästöinen, mikä hankaloittaisi hommaa ilmeisesti.. Kg:tä valmistettiin mun mielestä 12/87 asti joten menee yli sen 87 puolivälin. Täytyypi ottaa yhteyttä maahantuojaan ja hommata kyseiset todistukset. Täytyy toivoa että olisi noinkin yksinkertaista! Kuulemma jos menee katin laitoksi, niin tulisi lambdat sun muut mukaan ja ilmeisesti k-jetti pitäisi heivata jonnekin...?

        Comment


        • #5
          Noh eipä tarvitse. Jos et saa paperia että moottori on e15/04 mukainen, pitänee sinne putkeen laittaa katalysaattori (tai katalysaattorin kaltainen tuote) ja sillä oletetaan päästöjen olevan ok. Siinä kohtaa vaan sanot, että ahdoit auton oman moottorin vaikkapa eli moottori on omavalmiste. Ei tarvitse lambdasäätöä.

          Comment


          • #6
            No sitten.. ajattelinkin jos pitäisi vaihtaa ruiskut sun muut, niin menisi jo astetta vaikeammaksi! Enköhän saa homman hoidettua jomminkummin... Kiitokset vielä!

            Comment


            • #7
              Minun käsittääkseni nuo päästörajat eivät muutu mihinkään, jos sinne pitää tuo katti laittaa. Eli toisin sanoen kuoret riittää. Niin eihän tuota teholappua tosiaan tarvitsekkaan, kun menee noitten rajojen sisään.
              Viimeksi muokannut Sleepy2; 23.4.2007, 22:36.

              Comment


              • #8
                Onkos tämä se punanen sedani missä iso cooleri ja puolikuntonen puskuri keulilla?

                Comment


                • #9
                  Ei ne päästö rajat mihinkään muutu mut ku sen katin sinne laittaa katsotaan sen auton täyttävän sille määritellyt päästörajat ja sitä ei tarvii missään käydä mittauttamassa.

                  Comment


                  • #10
                    juhop: ei oo varmaan sama pirssi mitä meinaat, punanen kyllä mutta cuuleri ei pitäis osua silmään ja puskurikin on vielä kunnossa :).. ei oo järvenpäässä sattunut silmään semmosta, vaikka siellä tuleekin pyörittyä.

                    Comment


                    • #11
                      Eikös vertailuautona käytetä tossa 7A konetta, miten vaan mutta vaaditaan ainakin hydr. jarrutehostus joka on NM:ssäkin vakiona.

                      Comment


                      • #12
                        eikös toi 7a ole uudemmassa mallissa..? Osaako joku sanoa tosta hydraulisesta jarrutehostimesta? Ite en osaa ottaa kantaa.. Jos tosiaan tarvii tarkottaako se isoakin työstöä jarruille?

                        Comment


                        • #13
                          Typ89 kyllä 7A on, jos vaativat hydr. tehostimen muutokseen menee ainakin tehostajan pumppu ja jarrupääsylinteri vaihtoon.
                          Entä hammastanko..?

                          Helpoin hankkia tarpeeseen vaikka S2 osia jos ei muualta löydy.
                          Tämä yksisyy miksi juuri typ85 on nyt hankittu samaan tarkoitukseen itselle...

                          Comment


                          • #14
                            Auton pitää vastata täysin vertailumallia. Eli jos vertailumallissa on hydraulitehostus, niin sellainen täytyy laittaa.

                            Comment

                            Working...
                            X