Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä, urS4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Joo. Tuohon budjettiin voisi mennä aika ok suht pienellä vaivalla sen vakionapin päivitys. Kuopiossa Finturbon kaverit osasi sanoa että siitä saisi 3-4mm suuremman kairattua sekä pako- että imupuolelta ja tämän tulisi sitten käsittääkseni piisailla sinne ~330hv kantturoille. Hintaa operaatiolle 700-800 euroa jos sinne toimitettu ahdin on vielä kunnostettavissa. Pelkkä kunnostus 350e luokkaa joten ei tuo paha investointi olisi. Siinois sillon uudet laakerit, siivet ym ja autoon tasapainotettu kunnostettu ahdin..

    Siihen sitten ainakin sen lastu jossa porkkis voinee auttaa. Ilmanottoa voi joutua modaamaan, tiivisteitä, välijäähyä pitää parantaa tai lisätä sinne se toinen vakiomallinen sarjaan että se puoli piisaa.. Voisi olla 1500 euroon ihan järkevästi toteutettavissa.

    Comment


      Porschessa on vesilinja vaakasuunnassa, muuten lienee pulttaa kiinni -tyyppinen hyrrä. Softajutuista voi kysellä privaviestein.

      Comment


      • JToivanen, olisiko tuossa linkittämässäni KKK 26/27ahtimessa ideaa minun autoon? Jos ei niin tulen todennäköisesti noudattamaan tuota antamaasi neuvoa lähettää nykyinen Finturbolle.

        Joudun pitämään auton ajokunnossa vielä muutaman viikon joten turbon joudun vielä pitämään kiinni autossa, mutta mitä osia minun kannattaisi tällävälin hommata ja mistä? Teppo Kalskeelta turboon uudet tiivisteet? Kävi mielessä että kerta välijäähyn tarvisi niin ottaisin vanhan systeemin kokonaan pois ja laittaisi keulalle matalan, mutta leveän uuden kuulerin. Onko kunnolliset ahtoputket minkä hintaisia suunnilleen? Mitä muuten ílmanotosta tarvitsisi muokata?

        Olisi hienoa jos Porkkis sinun kautta saisi sen lastun, laitan privaa tässä lähiaikoina.

        Comment


        • Paha tuon tietomäärän perusteella sanoa. K26/K27 hybridi Fin tehtynä oli tonnin luokkaa. Siihen saisi sitten haluamansa siivet kompuraan 55mm pakosiivellä. Tulee noiden kanssa ainakin kustanteita lisää jos meinaa kapasiteetin hyödyntää. Suuttimet ja bensapumppu ainakin.

          Ilmanoton osalta joku muu osannee sanoa tarkemmin. Sitä putsarin alaosaa joutuu ainakin repimään avoimempaan suuntaan.

          Comment


            Putsarikotelolle tekee 10cm ilmanoton vaikkapa öljyjäähyn ilmanohjaimeen (juu, tiedetään, sen jälkeen on kaikki jänistä pienempi kotelossa, ja talvella lumet). Keulalla on aivan saakelin ahdasta, varsinkin jos ilmastointi halutaan säilyttää.

            Comment


            • Laitoin kyselyä tuon KKK 26/27 ahtimen omistajalle pari päivää sitten muttei ole vielä vastannut.

              Tuosta ilmanotosta, riipasin tuossa äsken etupuskurin pois ja tuli mieleen että olisiko järkeä heivata tuo vanha putsari härdelli kokonaan hiivattiin ja laittaa tilalle vv-suodatin? Ajattelin että jos sen olisi sijoittanut tuohon öljyjäähyn ilmanohjaimen yläpuolelle. Mitä vilkaisin tuossa niin sopisi siihen aika kivasti jos sitä öljyjäähdyttimen ilmanohjaimesta ottaisi pienen palan yläreunasta pois.

              Pitääkö se filsu asentaa siihen heti ilmamäärämittarin jälkeen? Jossain projektissa oli koko mittarin poistettu mutta kai ainakin tässä minun tapauksessa se pitää jättää paikalleen?

              E: Oli muuten kuulerin ahtoputki alhaalta öljystä märkä, eli ilmeisesti vuoto siellä. Kyselen taas tyhmiä mutta kuuluuko/saako siellä mennä öljyä, vai onko taas yksi merkki rikkoutuneesta turbosta?
              Viimeksi muokannut Deckki; 25.4.2009, 15:50.

              Comment


                Pikkasen sinne öljyä puskee aina, jos ei muualta ni huohotuslinjoista. Jos kaadettavaksi asti löytyy, ni sitten jossain on väljää.

                Ei se vakiofilsu ahista kovinkaan helposti. Putsarikotelon ilmanotto ahdistaa kyllä.

                Comment


                • Okei, ajattelin vain heivata sen vanhan putsari systeemin jo senkin takia että tilaa tulisi aavistuksen lisää. Pitää funtsia tätä(kin).

                  Onkos uuden coolerin asennuksessa vanhan tilalle jotain ihmeellistä? Meinasin osittain käyttää vanhoja ahtoputkia hyväkseni ja sitten silikoniletkuilla ja rosteriputkilla loput. Onnistuuko noin vai meneekö taas metsään?

                  Minkäkokoisen välijäähyn tämä minun tuleva kokoonpano sitten vaatisi? Suunnittelin jotain leveää mutta matalaa jotta sen saisi pienellä puskurin modifoinnilla mahtumaan keulille, koska ilmastointiakaan en halua menettää. Olisiko esim. tälläinen liian pieni?: Kenno: 550x140x65mm Ulkomitat: 700x140x65mm Letkulähdöt 60mm
                  Alkuperäistä ei tullut mitattua joten en itseasiassa tiedä onko tuo edes sitä isompi.

                  Comment


                    Ei sinne kovin leveää eikä kovin paksua kennoa saa mahtumaan, puskuri on niin kaareva kumpaankin suuntaan. Todella ahdasta on.

                    Puskurin vaihdolla sais lisää tilaa, mutta ei ole paljon omaan silmään sopivia urssiin tarjolla.

                    Toi 65mm paksuus on kyllä ihan maximi mitä sinne saa ilmastoinnin kanssa, silti joutuu vakio puskuria hiomaan ja silpomaan sieltä täältä.

                    Comment


                      Ei sinne lisää tilaa ihan heti tarvitse, GT3071R mahtuu pienellä lämpösuojan modauksella paikoilleen ;)

                      Comment


                      • No helpommallahan sitä pääsisi jos muokkaisi vain tuota alkuperäistä ilmanottoa. Nyt olen vaan tässä kahden vaiheilla tuon ahtimen kanssa, tehdäkkö niinkuin JToivanen sanoi vai ostaakko tuo btcf:llä myynnissä oleva KKK 26/27. Saattaisi säästää satasen pari jos laittaisi tuon Porchen ahtimen, ajasta puhumattakaan. Tosin nyt näyttää siltä että aikaa tähän projektiin joka tapauksessa menee se pari kuukautta minimissään.

                        Comment


                        • Jos K26 aikoo kaikki ottaa se suutin-bensapumppu yhdistelmä nostaa vähän kuluja mutta onhan tuo myynnissä oleva ahdin muuten ihan kohtuuhintainen jos on siiviltään passeli ym.

                          Noiden kahden välillä tässä pallottelee itsekin mutta taitaa tämä kesä mennä vielä sujuvasti ylläpitohommissa...

                          Comment


                          • Nyt tosiaan näyttää siltä että tuo minun alussa kertomani budjetti paukkuu reilusti yli, mutta se 1500e olikin sellainen summa jonka pystyn kerralla laittamaan likoon. Täytynee siis kiristää nälkävyötä ja ottaa hieman enemmän aikaa tämän laittoon, toivottavasti loppu kesäksi auto kuitenkin olisi "iskussa".

                            Laitoin kyselyä minkä kokoiset siivet tuossa ahtimessa on, jos passeli niin se kait se tulee sit tilattua. Tänään kävin tallilla ja riivin alkuperäisen ilmanottosysteemin pois, tod. näk. huomenna käyn ennen töihin lähtöä hakemassa siihen vv-suodattimen. Tämä stoori on kyllä nyt vähän väärässä osiossa kun lähti hanskasta tämä kyseleminen, oikea osio olisi ollut ehkä tuolla turbojen puolella tai sitten ihan oma projektikertomus.

                            Ainiin ja tänään tuli tallilla tuli kauhukuva siitä että olisikohan tuosta pakosarjakin halki kun konehuoneessa haisi pakokaasu niin selvästi. 11. pvä ensikuuta on aika korjaamolle jossa katsotaan puristuspaineet, ohivuotomittaus sekä pakokaasumittaus, eli eiköhän tässä sen jälkeen ole huomattavasti viisaampi.

                            E: Niin ja kiitos kaikille jo tässä vaiheessa kun olette jaksaneet vastailla tälläisen aloittelijan tyhmiin kysymyksiin.

                            Comment


                            • Lauri. Multa saattaapi vapautua lähiaikoina viimekesänä ostettu CT350 (imu 50mm/pako 63mm) + RS2 mallinen valusarja. Käy suoraan paikalleen, ainoastaan letkuja joutuu teettämään koska ahtimessa on Garretin keskiosa. Ota vaikka privalla yhteyttä jos kiinnostaa.

                              http://www.elisanet.fi/ernot/CT.jpg

                              http://www.elisanet.fi/ernot/CT350.jpg
                              Viimeksi muokannut badfear; 26.4.2009, 18:21.

                              Comment


                              • Okei, saattaa olla että otan yhteyttä ainakin siinä tapauksessa jos tästä on mennyt pakosarja halki. Tuo letku savotta tietenkin saattaa olla kaupoille este kun ei ole tietotaitoa niitä itsellä tehdä.

                                Comment


                                • Okei, saattaa olla että otan yhteyttä ainakin siinä tapauksessa jos tästä on mennyt pakosarja halki. Tuo letku savotta tietenkin saattaa olla kaupoille este kun ei ole tietotaitoa niitä itsellä tehdä.
                                  Kaikki tarpeelliset letkut liittimineen voi teettää hydrauliikkaliikkeissä. Olen itse kahden vaiheilla uuden ahtimen suhteen... Jos päädyn sittenkin HX40:een niin letkutkin saattaisi olla joutilaana.

                                  Comment


                                  • Tuli vihdoinkin tuon oman urs4:n mysteeri ratkaistua. soittivat centteristä ja kertoivat, että bensapumppu rikki jota itsekkin epäilin. Annoin heidän tehdä sen ja sellaset 550 tuli hintaa tuolle toimenpiteelle.
                                    Kiitos kaikille jotka vastailivat kysymyksiin.

                                    Comment


                                      Jälkiviisaana olis kannattanut laittaa suoraan 044 pumppu Tepon kautta. Olis jäänyt viri varaa tulevaisuuteen. :)

                                      Oliko ne liittimet mistä aiemmin puhuit, kuvassa vasemman ylänurkan näköiset?

                                      Jos on niistä luetaan vikakoodit vagcomilla.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • En muista, mutta voin kyllä katsoa sen.
                                        Niinhän tuo olisi ollut viisainta vaihtaa, mutta olisi siinäkin ollut oma hommansa hoitaa auto takas hinurilla ja tilata pumppu ja laittaa kiinni.

                                        Comment


                                        • Kuinkas paljon tuosta AAN koneesta joutuupi rojua purkamaan jos haluaapi vaihtaa lämpötila anturin 034 919 369 c ja termostaatin b 069 121 113.

                                          Vai pääseekö "pienikätinen" roplaamaan ne irti ilman isompaa purkamista?

                                          Kannattaako se viereinen lämpötila anturi (ilmeisesti joku flektin ohjaus anturi) 054 919 369 B vaihtaa samalla.
                                          Viimeksi muokannut mikavirta; 15.5.2009, 17:17. Perustelu: lisätty kysymys.

                                          Comment


                                            multivika anturiin ja jälkijäähyn kytkimeen pääsee helpoiten käsiksi irroittamalla ylävesiletkun, termari vaihtuu kyllä näppäräsormiselta ilman sitäkin.

                                            Comment


                                              Kuinkas paljon tuosta AAN koneesta joutuupi rojua purkamaan jos haluaapi vaihtaa lämpötila anturin 034 919 369 c ja termostaatin b 069 121 113.

                                              Vai pääseekö "pienikätinen" roplaamaan ne irti ilman isompaa purkamista?
                                              Muistaakseni itse otin cuuleri/kaasuläppä väliltä sen ison paineletkun pois ja sitten oikean kokoisilla syvillä hylsyillä vaihtotyö. Onnistuu vesiä vaihtamatta jos on nopeet kädet ja tiivis sormenpää. :)

                                              edit. tais olla hylsykoot 22mm ja 29mm mallia pitkä, mitkä sopi noihin antureitten kanssa.
                                              Viimeksi muokannut quattro20v; 16.5.2009, 11:36.

                                              Comment


                                              • Osaako joku sanoa mikä irrallinen liitin on kuvassa kyseessä:

                                                Mikäli kuvasta ei meinaa saada selvää niin liitin sijaitsee tulipellin lähellä hieman moottorin vasemmalla puolella.

                                                Ja sitten toinen ihmetyksen aihe, mikä letku kuvassa pultilla tukittuna:
                                                Ja tämän sijainti on imusarjan alla, lähellä jälkijäähdytyspumppua josta arvelinkin aluksi sen olevan irti. Mutta molemmat letkut olikin kiinni pumpussa.

                                                Comment


                                                  Tuo ylempi ei ole orggis liitin. Veikkaisin että on tehty ryöstö liitos seosmittaria varten. Näyttäs lambdan johdolta värien perusteella. Seuraa toista päätä, meneekö lambdalle?

                                                  Comment


                                                    Jep, näyttää myös mun silmään lambdan ryöstöltä toi eka.

                                                    Mihin se pultilla tukitun letkun toinen pää menee? On taidettu huohotin osastoa myös tuunata, ainakin aika öljyinen toi imusarjan seutu.

                                                    Comment


                                                    • Ja taas täällä vikojen kanssa. Emäntä valitteli kun ässä ei meinaa lähteä lämpimänä käyntiin?
                                                      Hall-anturi rikki? on nyt useampana päivänä tehnyt samaa(ajanut kauppaan toimii hyvin kun lähdössä pois ei käynnisty ekalla eikä tokalla odottaa vähän aikaa ja lähtee käyntiin)

                                                      Comment


                                                        Melkolailla todennäköisesti arvasit oikein.

                                                        Onko Laurilla edelleen vesikierto turbossa? Ettei olisi turbon vesikierron paluuletku kyseessä...

                                                        Comment


                                                        • Joo taitaa olla entisen omistajan seosmittari virityksiä tuo liitin. Mittari tosin ei kyllä ollut enään ostaessa paikoillaan, mutta eikös se muutenkin ole aika turha kapistus ilman laajakaista lambdaa?

                                                          Tuosta letku hommasta niin en kyllä osaa sanoa onko turbolla vesikierto käytössä.. Tänään tutkailin tuota letkun sijaintia lisää ja sieltä jakopään läheltä lohkosta tuo näyttäisi tulevan.. Ihmettelin itsekkin tuota öljyä imusarjan kohdilla, en oikein keksinyt muuta selitystä sille kuin että öljytikku ollut joskus huonosti paikoillaan/irti niin sitä kautta huohottanut.

                                                          Comment


                                                            Kato suoraan kaasuläpän alta tulevat letkut imusarjassa. Siellä mulla oli pari vuotoa ja tuppas öljyä nuille main. :)

                                                            Voi olla vain klemmareista jos on mallia audi, eli huonot.

                                                            Comment


                                                            • noniin. hall-anturi edelleen vaihtamatta, johtuuko hall:sta että moottorinmerkkivalo palaa?
                                                              tänään ei enää lähtenyt käyntiin lukuisien yritysten johdosta (täytyy aamulla uudestaan kokeilla) ja tuntui ajoittain tehottomalta ajaessa sekä paineet nousi vain 0,5bar (1,5)? mutta ajoittain taas toimi kuin unelma tässä taas yksi mysteeri lisää, jos ei johdu hall-anturista?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X