Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä, urS4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    noniin. otetaan toi lastu asia taas puheeksi.
    avasin motronic boksin. ihan ensimmäisenä Boksin päälle oli kirjoitettu käsin DA AT A8.M.viimeisestä en oikeen saanut selvää mut jokunäistä, SK, 8K, 8V TAI SV.
    Toisella puolella iha normi tiedot boksista eli BOSCH 0 261 203 005 audinrinkulat 4A0 907 551 B. sit oli valkoinenlätkä jossa oli viivakoodeja ja numerosarjat--> *171.21*, *26SA1967*, *1219000075*.

    Sitten aukasin boksin.
    sitten eikö ne Lastu kammat tule niille kohdille missä kammoilla on ns.korokkeet eli otetaan vaan pois ja uudet tilalle? ei tarvitse juottaa. siinä päällä on eka sellainen klipsi mikä pitää sitä kampaa paikallaan. niissä luki S6. sitten otin ne pois ja kammoissa oli seuraavat merkinnät:

    1. on siinä piirilevyssä joka otetaan auki eli päällimmäinen:
    M27C512
    -12XFI
    BBBAC
    ST 9527C
    SINGAPORE

    2. Eli toinen kampa joka on siinä alemmassa piirilevyssä mitä ei oteta auki:
    ST B88KE
    9422
    M87C257
    -12FI

    Sitten motronic boksiin meni joku letku ulkopuolelta? sisäpuolella jatkaa letku ja menee
    mustaan mötikkään missä oli seuraava teksti BOSCH 0 273 003 210, 250 KPA (078) ELI MIKÄ TÄMÄ ON?

    Ja isoin kysymys kuuluu että onko tässä jo lastu tai onko edes tämän auton alkuperäinen motronic boksi?
    ja mistä tietää onko series 1 vai 2 boksi?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!!!

    niin ja vielä boksia oli jo ennen aukaistu oli reisselin jäljet jälellä
    Viimeksi muokannut porkkis; 1.10.2008, 21:46. Perustelu: yhdistetty

    Comment


      #62
      Arvaanpa että siellä on jo käyty jos siellä jotain s6 jne lukee ja on ylipäänsä kannoilla lastut.
      87c257 -> ser2

      Musta mötikkä on paineanturi.

      Paljonko ajotietokone näyttää max ahtopaineeksi?

      Comment


      • #63
        2.1 ku lyö lusikan lattiaan.
        ja ihan selvyyden vuoksi kaikille autohan on s4 quattro avant -93 tomaatti
        tuntuu toi auto vaan nii mopolta tuolla motarilla ku laittaa lisää vauhtia tulemaan
        onko noissa kaikissa samoissa autoissa ser2 boksi?
        nyt vaan vähä arvelluttaa toi lastun osto että kannattaako?

        Comment


        • #64
          tomaatin ahdothan oli jotain 0.8bar eli 1.8 pitäisi mittarin näyttää vakiolla. Manuaalissa vakiot ton verran, eli 2.1 näyttää ainakin mulla maksimit. Ettei olis manuaalin lastuja sinne lykätty? Miten sitten vaikuttaa, en tiedä.

          Comment


          • #65
            Lastut siinä sitten on, jos kerran on 1.1bar paineita.
            Automaatin normipaineet on 0.8bar.

            Comment


              #66
              Eiköhän siellä lastu ole kun noin vihaset lukemat tomaatille antaa.

              Comment


                #67
                Pitää muistaa että ahtopaine ei ole sama asia kuin teho. Voipi toinen softa olla melko paljon kiukkuisempi samalla ahdolla...

                Comment


                • #68
                  no nyt pitäis sit päästä kokeilemaan toista samanlaista lastutettua että tietäis onko mitään apua jos ottais toisenlaisen lastun toho,mtm tai porkkikselt.
                  mut jos kerra ei mitää iloa oo lastusta ni seuraava vaihe eli millä vähän lisää tehoa et sais n. litral viel bensakulut alemmas nyt o 12,5-15l kaupunki ja maan tie n.10l 8.4-8-6l oon saanu parhaan lukeman tasakaasulla 60km/nopeudella

                  eli siis toinen lastu vois olla parempi?
                  mut en nyt kuiteskaa haluis laittaa rahaa turhaa lastuun jos ei ookkaa mitää iloa

                  Comment


                  • #69
                    sitte lastuista pakoputkistoon...

                    olis tarkoitus kohentaa audin murinoita ja ulkonäköä. tarkoitus on tehdä tuplaputket eli molemmille puolille ulostulo. periaatteessa kun on jo tuplaputkisto, menee vaan samojen vaimentimien läpi... pari vaihtoehtoa on jo mielessä, ja niihin liittyviä kysymyksiä.
                    tarkoituksena tuoda vitoskoneen kurnutus esille, mutta kuitenkin niin ettei melua sisään hirveästi tule (tietysti aina sitä vähän tulee, muttei tarttis huutaa :D)

                    vaihtoehto 1.

                    ottaa täkäpönttö kokonaan pois, jatkaa toista putkea hiukan ja siihen putkenpää, samalla toinen putki poikkastaisiin lähempää välipönttöä josta se vedettäisiin toiselle puolelle ja kiinnike tehtäisi siiihen hinausnarun paikkeille.

                    kysymys onkin, että tuleeko liian kovat äänet pelkillä ja kateilla ja yhdellä välipöntöllä?

                    vaihtoehto2.

                    katkaista takapönttö pois, tilalle 2 läpivisrtaavaa välivaimenninta (esim. simons) josta toinen jatkettaisi normaalisti siihen missä alkup. pönttä oli ja teinen 90 asteen mutkalla toiselle puolelle.

                    vaihtoehto 3..

                    katkaista takapönttö, laittaa tilalle välivaimennin jossa 2 sisäänmenoa ja yksi ulostulo, siihen y-haara josta vaihtoehto 2 mukaan putket molemmin puolin. kuinka suuren tulee olla tämän välivaimentimen yksittäisen ulostulon halkaisija jottei kurista ja kaasut virtaisivat mahd. vaivatta ulos?

                    Comment


                      #70
                      Ei liity putkihommiin vaikka itselläkin edessä ennen kevättä, mutta...
                      Mistähän näissä turbovehkeissä johtuu, kun välillä on hyviä päiviä ja välillä huonoja päiviä eli välillä tuntuu vetävän niinkuin pitää ja 6-vaihteella lähtee +60 nopeudesta hyvin ym. ja toisina päivinä auto on erittäin raskaan oloinen ja kone kiertää raskaasti? Välillä kone ei vastaa normaalisti kaasuun ja vaihdettaessa rytkäyttää tästä syystä, välillä toimii erittäin pehmeästi, mutta viimeinen potku hukassa.
                      Edellisessä NG coupessa sytkäosien uusiminen paranti saman oireen, mutta nyt ei oikein tiedä mitä uusisi. Tulpan hatut kuitenkin näyttäisi olevan uusintakunnossa. By-pass ja lambda uusittu. En oikein usko että vika olisi MAF:ssa, miksi se edes rikkoontuisi? Katit kyllä rikki mutta ei nekään voi tuota menoa rajoittaa...?!
                      Esim. juhannuksen aikaan tuli annettua oikein kunnolla happea koneelle, ja loppuillasta kone olikin jo kuin uudestisyntynyt ja kierti ja kulki iloisesti täydellä lastillakin.

                      Comment


                        #71
                        Nää on aika riippuvaisia avaruudesta tulevasta kosmiesta säeilystä:) Et oo yksin. Yks mikä kannattaa tehdä on puhistaa maffi jollain elektroniikka cleanerillä.

                        Comment


                          #72
                          Jos ne katit on murusina putkessa, niin voi hyvinkin tehdä tuollaista. Joskus sattuvat olemaan siten, että pakokaasut pääsevät virtaamaan, joku toinen kerta ovatkin poikittain tukkien putket. Oma urssi pisti dynoon pohjalukemat, mitä kyseisillä autoilla on tehty, kun oli katin sisälmykset täysin poikittain juuri ennen ulostuloa... Tulos oli luokkaa 150hv ;)

                          Comment


                            #73
                            katin sisälmykset täysin poikittain juuri ennen ulostuloa
                            Hirveän kilinän ne kyllä pitää ja kokoajan saavat lisää iskua :/, täytyy pikasesti hommata kunnon putki tohon. Kaitpa ne kennot siellä sitten tukkii virtauksen, kun välillä saattaa räsähtää kunnolla putkessa, jonka jälkeen meno on kiivaampaa. Monesti rauhallisen ajon jälkeen huomannu, miten kaasua saa polkea ja ahdot nousee mut auto ei jaksa. Sillon varmaan rikkinäiset kennot asettuu tukkimaan putken aika pahasti.
                            Tulos oli luokkaa 150hv ;)
                            Tuolta se kyllä välillä tuntuukin...

                            Comment


                              #74
                              Suosittelen olemaan tukkoisen putken kanssa varovainen kaasunkäytön suhteen. Nostaa lämpötiloja aika rajusti.

                              Comment


                                #75
                                Mutta ei se lämpöjä edes nosta, maks. 90 ast. Normaalisti näyttää pysyvän 81 asteessa. Vaikka kyllä se tuolta auton alta hohkaa välillä todella runsaasti lämpöä. Tulipaloa odotellessa...
                                Saa muuten Porkkis se ohjelmointi odottaa siihen asti että saa vapaamman putken tuohon...

                                OT. Oli muuten työkaverin vastaavassa ässässä härskit äänet kun otti downpipen jälkeen katit ja putken pois juurikin hajonneitten kattien takia, kuulosti ihan 10L Scanialta. Oli kyllä melkosta sohjoa ne katit, tilalle meinaa laittaa N-ryhmän subarun kisakatit...

                                Comment


                                • #76
                                  Porkkis tarkoittaakin pakolämpöjä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Sitten. kertokaas te viisaammat ja pidempään audisteina olleette foorumilaiset, että
                                    onko ilmastoinin yhteydessä jokin ajotietokone? ja vielä että mistä saisi listan että mikä numero tarkoittaa mitäkin jutua? mitään ohjekirjoja en ole nähnytkään autosta. ujutettu saksasta joskus.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ajotietokone se ei ole, vaan diagnostiikka.
                                      Tuossa lista mitä kaikkea siitä saa ulos:
                                      http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
                                      Viimeksi muokannut A6tonen; 7.10.2008, 19:31. Perustelu: ä -> a

                                      Comment


                                      • #79
                                        Osaako joku kertoa että mitä uudet katit maksaa S:ään ja mitkä kannattaa laittaa? Mitäköhän mahtain kustantaa uuden putkiston tekeminen itse? Ei ole kuitenkaan mikään mahdottomuus tehdä... Onko jollain kokemuksia?
                                        Viimeksi muokannut mikavirta; 7.10.2008, 18:26. Perustelu: oiko kirjoitusta

                                        Comment


                                          #80
                                          uudet "alkuperäiset" maksaa hunajaa tuplakermalla. 3" hormi turbolta taakse kahdella vaimentimella, katilla ja riittävän ulos tuodulla ulostulolla ei kumaja sisään mitenkään suuresti enemmän. Ei kyllä toki ole yhtä hissukka kuin vakioputkisto ;) Ulokopuolella kyllä on kuulemma mellakkaa tuon jälkeen ;)

                                          Comment


                                          • #81
                                            oon aikeissa vetää kateilta uutta putkistoa loppuunasti tuplana. mikä olis sopivan kokoista putkea? ajattelin kaks läpivirtaavaa väliänkkää (molemmille oma) ja sitte loppuu pari pörinöpönttöä..

                                            toinen ajatus olis vaihtaa takapönttö kahteen rosteriseen läpivirtaavaan... kysymys onkin että lähteekö hirmu pörinät sisään? tarkotus olis ulkonäköä lisätä ja tuoda jonkin verran vitosen kurnutusta esille...

                                            Comment


                                              #82
                                              Riittävän mittanen ulostulo auttaa tuossa hiljentämisessä huomattavasti, ei tarvitse ihan hirveästi ulos tullu puskurin aukosta, mutta kuitenkin selkeästi ;)

                                              Itsellä oli turbolta taakse 3" kahdella läpihuudolla ja ihan miellyttävä äänimaailma oli (kunhan ei lähtenyt vuotamaan mistään). Kateilta voit ottaa yhteen 3" putkeen (olisi itseasiassa tuollainen rosterisovite ylimääräsenä) ja sovittaa lähes alkuperäisille paikoille 2 kpl läpihuutoja.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Kiitos vastauksista.

                                                sitten missä voisi käydä vikakoodit lukemassa?
                                                onko mahdollista lukea itse?
                                                mitä tuo luettaminen maksaa?

                                                laitoin mtm lastun kiinni ja rupesi moottorin merkkivalo palamaan kojetaulussa.
                                                paras kulutus mitä sain mitattua 80-90km/h nopeudessa oli 7.6l/100km

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Voi jos sulla on check engine valo kojetaulussa?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    on ja se siellä palaa kokoajan.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      sitten missä voisi käydä vikakoodit lukemassa?
                                                      onko mahdollista lukea itse?
                                                      Jos omistat läppärin niin hakusanaksi vagcom. Toinen mahdollisuus voisi olla mennä käymään klubi miitissä nihtisillan abc:llä ja jos jollain olisi vagcom mukana niin voisi koodit varmasti lukasta.

                                                      Ja tietysti audi centerissä voi käydä luetuttaa koodit, hintapolitiikkaa en tiedä.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Mullakin alkoi tuo check engine-vali vilkuttelemaan sen jälkeen kun vaihdoin lambdan ja putsasin kaikki liittimet konehuoneessa. Luultavasti joku kosketushäiriö, kun välillä saattaa jäädä startilla palamaa, välillä syttyy töyssyssä tai ylämäessa ja sammuu alamäessä. Parhaimmillaan 50km matkalla 5-7 kertaa vilkutellut. Vai voiko tuo monivika-anturi olla ottanut siipeensä ja herjaa aika-ajoin pahaa oloaan...
                                                        E. tsori, on nyt kahteen kertaan eri paikoissa sama itkuvirsi...

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          monivika-anturi on isossa kopassa vain ja ainoastaan kertomassa mittarille lukuja. Eli sen pahasta olosta tuo ei vilku. Vikakoodit kaivat, ni olet jäljillä.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            noniin, meikäläisen urssi tuntuu hyytyvän 4000rpm kohdalla. ahdot pysyy ylhäällä mutta meno jotenkin hyytyy. 4trpm kohal ei kierroslukumittari nouse niin nopeasti kuin muilla kierrosalueilla. sitte ku menee yli 43-4400rpm nii toimii normaalisti.

                                                            tähän mennessä tehtyä:

                                                            -edellisen omistajan toimesta laitetut ngk tulpat vaihdettu bosch p5db0r tulppiin.
                                                            -ilmanputsari vaihdettu simota vv-suodattimeen (alkup. koteloon)
                                                            -järjestelmä paineistettu (maffilt aletku putki irti, kolapullo venttiiliviritelmällä painetta putkeen, suhis iha vähän jossain siinä ahtimen seudulla, tarkemmin en saanu paikkaa selville, ja sitte öljytikku suhis.)

                                                            eikä vaikuttanu mikään. tankkaan lähes poikkeuksetta v-poweria, kerran laittanu 98ia.

                                                            mistähän vois vikaa lähtee etsimään? nakutintunnistin? onko kellään ideoita...

                                                            vikakoodeja en oo ehtiny luettaa... ja voiko luettaa muualla ku audi centterissä kun hitusen tyyristä on. onko esim pääkaupunkiseudulla asuvilla foorumilaisilla mahdollisuutt aauttaa vikakoodien lukemisessa?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Eikö kellään ollu samanlaisia oireita tai tietoa missä vois vika piillä? Hyvä arvauskin vois riittää? Voiko johtua siitä kun tiiviste vuotaa pakosarjan ja onko se nyt etulaipan liitoksesta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X