Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä, urS4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Itse käytin muistaakseni pitkiä ohuita viiloja, tai oikeastaan niiden teräviä kärkiä kun sen sokan paikalleen ähelsin. Toki siihen käy mitkä tahansa pitkät ja ohuet metalli tangot, joissa on terävä kärki. Aika kirurginen toimenpide oli kyllä saada paikalleen. Ja sitä tappia painoin alaspäin eräänlaisella ulosvetimellä, en osaa selittää, oli aika patentit:) Pyydät vaikka kaveria painamaan jollain pitkällä työkalulla sitä jousta, niin ei ole edessä.

    Ja muistaakseni siihen tappiin ei tullut kuin yksi tiiviste.

    Comment


      #32
      Aikaa sitten lötköstä noita satuloita purin ja kasailin. Ja olemattomilla työkaluilla.
      Tarkkaan en muista, mutta puristamiseen käytin jonkin kokoisat hylsyä ja tavallista puupuristinta.
      Rikan sain pois isolla naulalla ja teroitetulla ruuvimeisselillä.
      Ja samoilla vehkeillä takas.
      Tosin tais mennä jonkin aikaa ennenkun onnistu. Ja ranteet tais olla hieman hellänä.

      Niin ja taas ois aika purkaa. Vuosia kesti kutenkin.

      Comment


      • #33
        Muistaakseni näillä Bilteman pihdeillä oli helppo tuo lukkorengas irroittaa ja kiinnittää, sopivilla nauloillakin onnistuu. Jousen puristus onnistuu sopivalla putkenpätkällä ja puristimella. Tuossa suht hyvät purkuohjeet.

        Comment


          #34
          Itse sain sokan paikalleen tekemällä 180 asteen mutkalla olevasta paksusta rautalangasta hevosenkengän muotoisen kappaleen, jonka päät viilasin kapeammiksi. Sitten venytin värkin seger-sokan reikiin, jolloin sokka pysyi supistuneena. Kapistuksen pudotin sylinterin pohjalle: Ensimmäisellä kerralla sokan paikalleen saamisessa meni noin 20 kertaa. Toiseen satulaan sokka nipsahti puolivahingossa kiinni heti ensipudotuksella sylinterin pohjalle :)
          Seuraava ongelma olikin se, että saa männän pyöritettyä suoraan paikalleen "kruunuholkin" menemättä lyttyyn.

          Nyt on satulat kasassa. Tänään olisi tarkoitus asentaa takaisin. Sen verran katsoin jo, että satuloiden liukutapeista alemmat olivat yllättäen aivan jumissa ja katkesivat juurestaan rungon sisään. Toisen niistä sain ulos tekemällä kierteen tapin sisälle ja kiertämällä ruuvin liukutapin sisään. Kiristin ruuvin niin tiukalle, että sain sopivan kiintolenkin ruuvin kannan ja satulan rungon väliin. Sitten vain nitkuttelin.
          Kiitos vinkeistä.

          Comment


          • #35
            Otsikkoa varastan kun ei viitsi yhden kysymyksen takia uutta ketjua aloittaa. Eli tänä vkl käyn audin hakee. On kaks vaihtoehtoo, farkku automaatti ja sedan manuaali. Kumpiki turbo koneella. Kysymys onkin että onko toi automaatti paljonki manuaalia hitaampi esim kiihtymään? Ja onko automaatissa over drive nappi vai onko iha neli lovinen. Kiitos ja kumarrus etukäteen...

            Comment


            • #36
              On se automaatti hitaampi. Eikä kestä mahdollista piristystä oikein hyvin. 4-lovinen se taitaa olla se tomaattiaski.

              Comment


              • #37
                Moisen tomaatin omistaneena voin sanoa, että lastun vaatii jos pirteyttä haluaa.
                8,4sek 0-100km/h ei vakuuta, ja ei se mikään tykki ole maantienopeuksissakaan.

                Laatikko on tosiaan nelilovinen ZF:n tekele ja käsitykseni mukaan huollettuna ja oikein käytettynä kestävä.
                Kesti mulla lastutettuna hienosti ja käyttö ei todellakaan ollut mitään hennoa. Lukemattomia jarrun päältä lähtöjä sekä muuten vaan kidutuksia.
                Ajettukin oli 250tkm päälle, toki oli edellisten omistajienkin toimesta huollettu laatikkoa.

                Toki manuaalissa ei ole sitä peikkoa koko hiipimässä perseessä, että onko tämä se monen tuhannen euron kiihdytys.
                Monen CBF-laatikon ongelmista täällä ei kuitenkaan ole ollut juttua, melkein manuaaleista enemmän?

                Vielä kun pääsis itse joskus kokeilemaan sen manuaalin (pakko kai ostaa joskus), niin tietäisi kumpi näistä se oikeasti on parempi.

                Comment


                • #38
                  On se automaatti hitaampi.
                  Tuo on yleinen käsitys, mutta pitää olla aika hyvä keppimies, että oikeasti olisi manuaalin kanssa nopeampi.

                  Comment


                  • #39
                    Tää ei ihan puhuttuun aiheeseen sovi, mutta otsikkoon kuitenkin...

                    ei viitsi uutta aihett aaloittaa näin pienen takia, eli asiaan.

                    itse ostin eilen tollasen urs4 automaatin. siinä on takaluukussa mtrm logo ja kysyin omistajalta että onko lastu, sanoi että pitäs olla muttei osaa varmaks sanoo. eli miten voin selvittää onko autossa lastua? digimittari lyö 2.0bar paineita maksimissaan. tehoista ei sitte sen tarkemaa tietoa...

                    ja sitte toinen kysymys, että eile ku ajelee olin nii alko tyhjäkäynnillä resonoimaan. putki pröpröttää vähän, eli ku putki resonoi nii voiko se perseessä tuntua vai joku muu kenties vioillaan? tyhjäkäynti siinä 8-900 rpm. kiitos ja kumarrus etukäteen jo :)

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja Arto Hämäläinen
                      ... mutta pitää olla aika hyvä keppimies, että oikeasti olisi manuaalin kanssa nopeampi.
                      Kuin? Enhän minäkään hävinnyt sinulle montaa senkuntia nollasta sataseen vedossa. Parisataa harjoitusottoa ja kenties muutama vaihteisto/kytkin niin pysyisin kannoilla varmasti ;-)

                      Tulokset
                      Artin suoritus purppuralla, loput manuaalilaatikoilla.

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Joni88
                        siinä on takaluukussa mtrm logo ja kysyin omistajalta että onko lastu, sanoi että pitäs olla muttei osaa varmaks sanoo. eli miten voin selvittää onko autossa lastua? digimittari lyö 2.0bar paineita maksimissaan.
                        Olisko siinä mtm:n lastu, paineet ainakin on vakiota 0.2bar korkeammat.
                        Eikös näissä vanhemmissa saata lastusta saada osviittaa vag-comilla. Tietty voi katsoa motronicin sisään, vaikkei siitäkään välttämättä mitään sen enempää selviä.

                        Alkuperäinen kirjoittaja karppa
                        Kuin? Enhän minäkään hävinnyt sinulle montaa senkuntia nollasta sataseen vedossa. Parisataa harjoitusottoa ja kenties muutama vaihteisto/kytkin niin pysyisin kannoilla varmasti ;-)
                        Oletkin varmaan tuo artin mainitsema aika hyvä keppimies ;)
                        Miten teillä nuo vehkeet noin hilijaa kiihtyy ;)

                        Comment


                        • #42
                          tarkoituksena oli meinaan lastua hommatan, mutta kannattaako se sitte jos on jo mahdollisesti mtm, vai onko lastuilla niinkin suurta eroa että kannattais hommaa? uutta putkistoa kuitenkin, paremmin virtaavaa tulossa ens keväänä viimeistään...

                          Comment


                          • #43
                            Varmaan eri tahot osaa vastata noihin lastujen eroihin, mutta mulla oli paineet 0.1bar enemmän lastulla ja kai sekin jo pelkästään jonkun eron vielä tekee.

                            Comment


                              #44
                              Eipä sitä keskialueen painetta kannata töllistellä, automaatti kestää ihan hyvin saman tehon eli sinne yläpäähän tulee kummasti eloa lastulla. Kickdownissa haetaan kuitenkin aina sellainen kierrosalue jossa pieni vakioahdin ei edes jaksa kummoisia paineita enää puskea.
                              Putkisto on rahan haaskausta ellet aio viritellä enemmänkin.
                              Minulta löytyy lastua tuohonkin vehkeeseen, mutta jos siellä on jo aito mtm niin ei mitään tajuntaa räjäyttävää eroa kyllä synny.. Vakion tilalle sen sijaan suht rivakka ja melko paljon vähemmän kuluttava ratkaisu löytyy :)

                              Comment


                              • #45
                                kun ei varmaa tietoa ole tuosta lastusta. edellinen omistaja sanoi että pitäs olla muttei oo varma koska ei itse sitä ole laittanut. millaisia lukemia sun tekemä lastu sitten lupaa? tehoa/nyyttoneita? ja millasen kulutuksen?

                                Comment


                                • #46
                                  No mulla oli porkkiksen tekemä lastu.
                                  Voi olla, että porkkis on hionu jotain juttuja siinä, koska mun taisi olla ensimmäisiä tomaatteja joita hän lastutti ja lisäksi aluperäisen bensalastun lukemisen kanssa oli ongelmia. Mutta ei silti, olin kyllä pirun tyytyväinen siihen.

                                  Kuitenkin, vakio kiihtyy 0-100km/h 8,4sek, niin tämä oli muistaakseni 6,4sek.
                                  Kaikken julmin muutoshan siinä tuli juuri tuonne ylärekisteriin. Maantiellä kun halusi jostain vaikka 90km/h vauhdista jostain ohi, niin kickdownilla kakkonen pesään ja meno oli kyllä aika huimaa verrattuna vakioon.

                                  Dynolla en koskaan käyttänyt mutta sellaiset 270-280hv ja liki 400nm arvelimme, mutta en todellakaan osaa sanoa varmuutta.

                                  Keskikulutus mulla oli jotain 11l/100km mutta niitä ei kai voi koskaan verrata keskenään, pitäis olla sama kuski ja samat reitit.

                                  Comment


                                    #47
                                    Pääsee jopa lähelle 8 kulutukseen. Parissa autossa moinen on, joten kokemuksiakin on muutamalla henkilöllä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Joo, kyllä sitten ihan puhtaassa matkassa meni melko pienelläkin.
                                      Jos pääsi pitempään ajamaan sellainen reilu 90km/h, niin ysin molemmin puoli oli mulla kulutus.

                                      Toki tuossa korostuu sitten vielä enemmän nilkan asento.

                                      Comment


                                      • #49
                                        mistä noita lastuja saa? onko itseasennettavia vai ohjelmoidaanko ne koneella suoraan?
                                        esim. -93 s4 automaattiin?

                                        Comment


                                          #50
                                          mistä noita lastuja saa?
                                          Vastaus:

                                          Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen
                                          No mulla oli porkkiksen tekemä lastu.

                                          Comment


                                          • #51
                                            millasia eri variaatioita olis saada tehoa tonne yläkierroksille automaatti urssissa, kone 2.2t. tällä hetkellä lastu by porkkis, onko vaihdettava isompaan ahtimeen vai mitä olis tehtävissä?

                                            Comment


                                              #52
                                              Isompaa ahdinta ja samalla aski vaihtoon.

                                              Comment


                                                #53
                                                Noita ei ole varmaan juurikaan tehty, mutta tahtoisin väittää ettei se aski tehoa pelkää eli kunhan vääntömomentti on järjen rajoissa niin isommalla ahtimella saatava isompi teho yläkierroksilla varmaankaan ei riko askia.

                                                Jos vaikka nojataan tähän, mitä Henri juuri toisaalla kirjoitti ja pyritään 400Nm vakiovääntöön:
                                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=17

                                                P = W [Nm] / t [s]

                                                Esim. ~400 Nm @ 6500 1/min

                                                400*2*pii*(6500/60)=272 kW

                                                272 kW*1.36 ~ 370 Hv

                                                Automaatin kanssa voinee käyttää vähän "horompaa" ahdinta, koska kuitenkin täyttä kulkua haetaan kierroksilta kickdownin kera.
                                                Saa olla vapaasti muutakin mieltä, nämä nyt on mun aivotuksia :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Eikö joku vois testata paljonko toi aski oikeen kestää ;)

                                                  Itsellä jäänyt omasta urssista ja tätä foorumia lukiessa sellainen kuva, että tuo ZF:n aski näissä on melkoisen kestävää sorttia.

                                                  400nm se kuulemma kestäisi helposti. Ja kuten toisaalla todettukin jo, kestihän se mulla tuon porkkiksen lastun ja siihen päälle julmasti kidutusta.
                                                  Ja on edelleen täysin kunnossa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    millanen olis sitte hyvä ahdin tohon ku hakee yläkierrosten tehoa? ja ono ns. bolt on ahtimia moiseen?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      tuli tossa öjyt ja filsu vaihdettua... ejo ennen öljynvaihtoa kylmänä käynnistäessä alko vilkuttaa öljyn merkkivaloa, joka sitte sammuu hetken päästä, joskus parissa seklunnissa, joskus minuuttien ajon jälkeen. öljynvaihdon jälkeen sama jatkuu. öljyä on tarpeeksi, paineet on tyhjäkäynnillä n. 2bar ja ajossa 4-5bar. öljynlämpö on kohtuu alhaalla... mikähän vois olla häikkänä? kenties öljynpaine/muu anturi sökö? tämä siis vain kylmänä käynnistäessä. vikakoodeja en oo kerenny luettamaan...

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Anturipa hyvinkin.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mittaristo ei osaa jutella koodeja, joten ei myöskään osaa kertoa öljynpainehämmingeistä. Anturiinhan tuo viittaa. Voit kokeilla kierrättää yli 3000 tms kun valo vilkkuu, loppuuko? Antureita on joka tapauksessa 2 joita käytetään eri kierrosalueilla ja toiseen on integroitu mittarin kello. Kallis.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            ei vaikuta kierrättäminen... kuinka kallis sew kalliimpi sit on...

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Olisko jotain 140e marmorilla. Muistaakseni jypellä myyntiosastolla vastikään ilmo, jossa myy uutta sellaista selkeästi halvemmalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X