Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä, urS4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vaikka se liittimeltä näyttää, se ei ole liitin.

    Comment


    • No urkale, ei auta sitten ku pelata johtojen kanssa. :/

      Comment


      • Mistä voisi johtua?
        Esim. parkkipaikalla rattia käännellessä satunnaisesti pamahtaa oikealta edestä, ja nimen omaan kun rattia kääntää OIKEALLE. Ja ykkösellä reilumassa kiihdytyksessä sama pamaus.

        Autoon vaihdettu oikealle:
        Yläpäänlaakeri
        Ulompi vetonivel
        Pyörän laakeri
        Nämä osat vaihdettiin hajonneen murroksen kylkiäisenä. (ennen tätä onkelmaa)

        Kiitoks!

        Comment


        • Veikkauksia: Alapallo tai alatukivarren runkopusla jommalla kummalla puolella, itsellä yleensä esiintynyt vastakkaisella puolella kuin mihin kääntää kun ilmeisesti voimaa tulee ulommalle pyörälle enemmän eli jos oikealle kääntäessä niin silloin syyllinen voisi olla vasemman renkaan tuennassa. Jos on jompikumpi yllä mainituista niin tukivarsi kannattaa mielestäni vaihtaa kokonaisuudessaan koska alapalloa ei edes erikseen saa. Itsellä kyseiset paikat aiheuttaneet nimenomaan paukahtelua parkkipaikalla jyrkästi käääntäessä. Autoa ylös ja välykset tarkistaen ja katella vähän et miltä alustan puslat näyttää. Toivottavasti näistä on jotain apua :)

          Comment


          • KIITOS, nyt kun tuon sanoit niin muistin juuri kuin katsastuksen setä kun nytkytteli autoa, niin siellä oli pieni välys oikean puolen alatukivarren ulommassa kumissa, mutta hyvin pieni, kai se voisi olla syypää???-> muutakin väljää uskoisin
            EDIT: pitäsikö alapallo olla miten jäykkä?? kun tolppa laitettiin takaisin niin kiinnitin huomiota että ei ollut kovinkaan jäykkä
            Viimeksi muokannut juhagee; 7.9.2010, 20:58.

            Comment


              Ei siellä alatukivarren ulommässa päässä pitäs olla mitään muuta kuin alapallon suojakumi mikä ei tue yhtään mitään. Joko se välys on ollut tolpan ja alapallon sovitteessa tai sitten se alapallo on väljä.

              Uudessa nivelessä se alapallo on melkoisen jäykkä nitkutella mutta kyllä se kevyesti liikkuu pesässää jos on pikkasenkaan enempi ajetttu osa, seuraavaksihan se sitten onkin jo väljä.

              Comment


              • Joo, eli tarkoitin tuolla ulommalla kumilla kallistuksenvakaajan puslaa. Pitää tutkailla viikonloppuna tarkemmin. Todennäköisesti tukivarsi sieltä on kulunut, aika ruosteisen ja kuivan näköisi oli kummatkin puolet...

                Comment


                  Bilstein Frozen Strut Syndrome

                  Tuli kyseistä sivustoa surffatessa vastaan tämä: Bilstein-frozen-strut-syndrome/

                  Tuli Bilsteinit vaihdettua alle, alkaakohan ilmenemään moista ilman reikien porailua? Kokemuksia?

                  Comment


                    Onhan tuo bilsteineilla oleva urssi ollut aika tukevan olone pakkasella... tuo selittää aika paljon itseasiassa.

                    Pitääkin pistää siis to-do listalle noiden ylimääräisten tolppien kanssa :)
                    Viimeksi muokannut gedu; 8.9.2010, 18:02.

                    Comment


                      Ajattelinkin nostaa kun en ole missään nähnyt moisesta olleen puhetta.

                      Täytynee joku viikonloppu vähän tutkailla.
                      Viimeksi muokannut terroristiristo; 8.9.2010, 18:08.

                      Comment


                        Ai tosta on oikein tommoset ohjeet olemassa. Ite porasin ex C4:sta just tonne tolppien alapäihin reiät ku Bilsut jääty pakkasilla muuten. Eli kannattaa tehä toi modi ehdottomasti.

                        Comment


                        • Itse olen ollut semmosessa uskossa että tonne iskariputkeen kannattas lorauttaa öljyä, jolloin sinne ei ilmaa jää, eikä näin ollen kosteuskaan sinne pääse... En kyllä tiedä miten tuossa omassa on homma hoidettu, en ainakaan iskareiden jäätymistä ole havainnut.

                          Comment


                            Thuppu: Porasitko iskareiden ollessa paikallaan?

                            Tuo ei kovin paksua kamaa muistaakseni ole, siis tuo tolpan "kotelo", jonka sisään iskari luiskahtaa.
                            Kas kun en aatellu tota reiän tekoa iskareita vaihtaessa. Edelliset (alkuperäiset) iskarit olivat ruostuneet kiinni tolpan sisälle, johtuen siellä olevasta reilusta vesimäärästä.

                            Kepit oli tosiaan vm '92 boget, kuskin puoleinen oli lattialla testaillessa saman jäykkyinen, kuin uusi Bilstein :D

                            Comment


                              Taisin joo porata. En jaksanut tota varten purkaa tolpasta jousta ja iskaria irti. Se iskaripatruunahan ei ainakaan mulla tullu ihan pohjaan kiinni vaan siellä on reilusti tyhjää tilaa, joten helppo porata. Toisesta tolpasta mulla tuli useampi desi vettä ja tietäähän mitä se tekee kun se jäätyy tommoseen alhaalta avoimen ja liikkuvalla varren suojaputkella olevan iskarin ympärille. Ei joustanut pätkääkään siitä nurkasta...

                              Parasta aikaa mulla on kunnostuksen ja modauksen alla toiset etutolpat tohon urssiin ja pitää niihinkin muistaa porata reiät kans.

                              Lisäys.

                              Tarkemmin kun mietin, niin tulihan ne patruunat pohjaa vasten kiinni tietysti, mutta kun tolpan pohjassa on semmonen kuppi niin sinne kupin pojalle keskelle jäi hieman tyhjää tilaa niin ettei poratessa vahingossa iskaripatruunaa porannu.
                              Viimeksi muokannut Thuppu; 9.9.2010, 22:52.

                              Comment


                                Bilsteinit oli todellakin "väljät" noihin putkiin, tuntui olevan tilaa reilusti.

                                Oispa osunu tuo sivusto tosiaan silloin näkyville, kun oli tolpat purettuna. Olis ollu silloin helppo tehä :S

                                Comment


                                  Mulla ei ole ollut mitään vesi/jäätymis ongelmia bilsteinien kanssa ja viime keväänä kun vaihdoin iskarit tolpasta toiseen niin ei siellä luovuttaja tolpassa ollu vettä nimeksikään!

                                  Comment


                                  • Noista urssin valojen korkeudensäätömoottoreista kysymys. Eli tuosta urssista pystyy sisältä säätämään valojen korkeuden. Mutta nyt on sellainen vika että asennoissa 0,1,2,3 valot pysyvät koko ajan alimmassa asennossa, mutta kun säätimen laittaa 0 ja 1 väliin niin valot nousevat ylimpään asentoon. Mistä johtuu?

                                    Comment


                                      Risa säädin, eli luultavimmatummin säätövastus a.k.a. potikka. Jos kerran moottorit toimii..

                                      Comment


                                      • Juu moottorit toimii kyllä, mistäs tuo säätövastus löytyy? Osanumerokin olisi jepa niin voisi etkasta tutkia.

                                        Comment


                                          Eikös se ole säädin itsessään?

                                          Tökkää mittari napoihin, luulen että puuttuu kontakti matkalta.

                                          Comment


                                          • Aha, sitä meinasit. Mie en ihan aina tajua. :D

                                            Comment


                                            • Säätövastus löytyy siis siitä kojelaudan namikasta, - kuvastus.
                                              Liukulipareet solmussa, käämitys poikki tai kosketinpinnat tauhkaiset.

                                              Comment


                                              • Urssin kuljettajan ovessa kun on se paneeli missä on kaikkien ikkunoiden avausnapit, niin miten ne ikkunoiden avausnapit lähtee siitä paneelista irti?

                                                Apuja, tietoa kellään? :)

                                                Nojoo, noilla karpan ohjeilla homma hoitui.
                                                Viimeksi muokannut -Maukka-; 14.2.2011, 15:35.

                                                Comment


                                                • Olisko muutaman vuoden takaisesta jutustelusta apua;
                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...aukaisupainik*

                                                  Comment


                                                  • Urssin takajarrusatuloiden osanumeron jos saisi, kiitos. Kun ei tuota etkaa tällä hetkellä ole.

                                                    Comment


                                                      447 615 423 vasen
                                                      447 615 424 oikea
                                                      Viimeksi muokannut kalsket; 5.8.2011, 13:16. Perustelu: korjattu etkassa oleva kätisyys-virhe

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X