Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä, urS4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos (kun) nokkapyörän takana oleva hall on rikki etkä halua itse siihen yleismallia väkästellä niin mulla on hyllyssä uusi Bosch osa, 130eur.

    teppo.kalske@iki.fi

    Comment


    • Urssi pomppasi perjantaina leimalta, syynä ympäristöhaitta(!). Eli auto savuttaa lämpimänä perhanasti, inssin mukaan sinistä. Päästöt oli kuitenkin hyvät. Tänään käytettiin autoa hallilla ja kylmänä ei savuttanut yhtään mutta kondensio vettä tuli putkesta. Moottori lämpöjen noustessa jonnekkin 80 asteen hujakoille alkoi putkesta yhtäkkiä tulemaan savua reilusti, tosin sinistä se ei kyllä ollut vaan harmaata. Sitten polkasin kaasua muutaman kerran ja savutus lakkasi ja jatkui sankkana taas noin minuutin kuluttua.

      Kysynkin nyt varmistavana kysymyksenä että vastaako nämä oireet nyt sinne turbon suuntaan?

      Edit:

      Löytyi tämmöinen kuva netistä jossa imusarja irti, jompi kumpi noista nuolista on se josta tuo aiemmin kuvattu letku lähtee. Mitähän letkuja nuo sitten ovat?
      Viimeksi muokannut Deckki; 5.7.2009, 17:36.

      Comment


        Turbon vesikierto paluu ja bybass-venttiilin ohjaus.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Lauri Leskelä
          alkoi putkesta yhtäkkiä tulemaan savua reilusti, tosin sinistä se ei kyllä ollut vaan harmaata. Sitten polkasin kaasua muutaman kerran ja savutus lakkasi ja jatkui sankkana taas noin minuutin kuluttua.
          Harmaus/vaaleus viittais että menee vettä sylinteriin/-reihin, sanooko nenä tuoksusta mitään? Makea lemahdus niin varmasti jäähdytysnestettä.

          Comment


          • Ai niin tuosta hajusta, öljy haisee. Savua tulee reilusti, mikäs sitten voi kannesta hajota siten että savuaisi niin paljon ettei mene leimasta läpi muttei oireile mitenkään muuten? Tuo meinaan alkaa lämmittyään savuttamaan ihan tosissaan, kylmänä ei savuta ollenkaan. Auto käy nätisti ja niin kuin pitää.

            Eli se tulpattu letku on siis ilmeisesti tuo turbon vesikierron paluuletku niin kuin porkkis jo arvelikin. Kellään mitään ideaa miksi tuo olisi tulpattu ja mihin tuon letkun kuuluisi tulla? Tarvii se uusi Turbo hommata niin ei tekisi mieli heti sitä särkeä tälläisten mahtavien patenttien takia.

            Comment


            • mihin tuon letkun kuuluisi tulla?
              Vakiossa vesiletku on tiukattu kiinni nuolen osoittamaan liitokseen.

              Comment


                Jos turbon tiivistet falskaa niin se voisi tuollaistakin tehdä.

                Comment


                  Jos kaikki sytytystulpat saman näköiset, luultavasti ahdin päästää öljyä.
                  Pako-ohjureista voi myös tulla, mutta sitä voi vähän maalaisjärjelläkin miettiä missä tilanteissa sieltä kautta saattaa öljyä pakokanavaan päästä. Tämä siis, jos tulpissa ei näy viitteitä.

                  Comment


                  • Kukaa irrottanu hydraulinestesäiliötä urssista? Pitäisi saada lasinpesunestesäiliö pois ja se on siinä ikävästi tiellä. Pari pulttia löysin yläreunasta mutta ei irronnut, jossain vielä pultteja jemmassa mutta missä? Pitääköhän purkaa jotakin pois että saa näkyviin?

                    Comment


                      ööh, hydraulineste säiliö nousee kiinnikkeestään ilman avauksia. Siirtää letkujen varassa sivuun sitten. Vai oliko siinä pari ruuvia, en muista, helposti se kyllä sieltä pitäis siirtyä pois tieltä.
                      Viimeksi muokannut gedu; 22.7.2009, 23:30.

                      Comment


                        Jep, lähtee irti ilman työkaluja. Nostaa vaan suoraan ylös päin ja sivuun letkujen varassa. Sen jälkeen voit ruuvata kannakkeen pois auton rungosta 3 kpl 10mm pulttia. Pissapojan säiliössä on yksi pultti ja kaksi mutskua mitkä pitää sitä kiinni.

                        Comment


                        • No mä kokeilin sitä nostaa ylös, tuli sentin pari mutta ei enempää. Pitää kokeilla uudestaan ja ilmeisesti käyttää voimaa, ei eilen uskaltunut alkaa riehumaan.

                          Comment


                          • S4 kunnossa on taas. tepolta tilasin hall:in hinautin korjaamolle ja vaihtoivat anturin, nokkaremmin ja kiristimen. hinta 250€ remmin, kiristimen ja töiden osalta. no ei kerennyt ajaa kuin kolme päivää ja auto takaisin huoltoon, nosti lämpöjä ja veti vasemmalle. visko meni vaihtoon ja raidetangon pää. onko nuo raidetangonpäät tässä autossa helposti menevä osa? puolivuotta sitten viimeksi vaihdettu ja taas oli mennyt väljäksi?

                            Comment


                              Mun urssissa alkuperänen raidetangonpää kesti sen 14 vuotta... siinä vaiheessa olin pakotettu vetämään sen rälläkällä poikki, et sain laakerinvaihtoon tolpan. Päätin korvata marmorilta hommatulla osalla :)

                              Comment


                              • En tiedä minkä merkkisiä osia korjaamo käytti jossa käytin audin talvella, mutta nyt hain itse osat merteilistä. toivotaan että kestäisi tällä kertaa.

                                Comment


                                  Mulla meni ihan OEM-laatuinen löbron raidetangonpää väljäksi kans alta vuoteen. Tai ainakin korjaamolla väittivät sen olevan väljä, en itse todennut.

                                  Comment


                                    nosti lämpöjä
                                    Vaihdettiinko hihnan ohella myös vesipumppu ja termari? 250€ kuulostaa aika halvalta nokkarempalta, mulla meni 500€ LMS:lle tuollaisesta.

                                    Comment


                                    • http://i100.photobucket.com/albums/m...fomuokattu.jpg

                                      Renkaita vaihtaessa huomasin että pieni pultti joka pitää ufo levyä paikallaan on mennyt poikki, ympyröity punaisella kuvassa. Kannattaako tuota alkaa uusimaan vai antaako olla poikki?

                                      Comment


                                        Eipä se siellä ole kuin kevyesti pitämässä levyä paikoillaan. Pyöränpultit sen lopulta kiristää napaan.

                                        Comment


                                        • http://i100.photobucket.com/albums/m...006/anturi.jpg

                                          Tuollainen kosteahko anturi? löytyi koneen ja tulipellin välistä. Mikä virka tuolla mahtaa olla?

                                          Comment


                                            Antaa ilmastoinnille vedenlämpötilasta tiedon.

                                            Comment


                                            • ei mittän enä...
                                              Viimeksi muokannut juhagee; 21.3.2010, 20:43.

                                              Comment


                                              • Sattuuko C4 korimallien eli A6, 100, urS4/S6 automaattisen ilmastoinnin ohjausyksiköt ristiin keskenään? Tarkoitan siis sitä näyttöä mistä säädetään puhallusta lämpöä jne...

                                                Comment


                                                  Tokkiinsa.

                                                  Comment


                                                  • Intake Air Temperature Sensor (IAT) G42, tuollaisesta osasta kysymys. Kysymys kuuluu että voiko tuo hajotessaan aiheuttaa AAN koneessa sen että käy vain neljällä?

                                                    Comment


                                                      Ei voi.

                                                      Comment


                                                        Ei voi, tuosta tulee vain virhe-ilmoitus ilmastoinnin boxille.

                                                        Comment


                                                        • Ok, löysin tuollaisen linkin:

                                                          http://www.urs4faq.info/intake-air-t...n-and-testing/

                                                          Eli jos tajusin tuosta oikein niin ecu säätää tuon avulla lämpötilan perusteella ahtoja? Haittaako jos ajelee hetken aikaa vaikka tuo anturi on viallinen?

                                                          Comment


                                                            Säätää ahtoja ja sytkäennakkoa ja voi ajella viallisen kanssa, mutta pentsiini varmaankin maistuu. Ota johto irti, jos on vaarana väärän lämpötilan toimittaminen eculle.

                                                            Ilmastoinnilla ei ole mitään tekemistä ko. anturin kanssa.

                                                            Comment


                                                            • Urssin orkkispuolasta kysymys. Tuossa kuvassa kun lähtee nuo 2 johtoa, niin onko tuo osa kiinteä vai lähteekö se irti? Ei tarvisi alkaa johtoja vetelemään jos tuo lähtisi irti.

                                                              http://i100.photobucket.com/albums/m...6/puola003.jpg

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X