Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Urssi pomppasi perjantaina leimalta, syynä ympäristöhaitta(!). Eli auto savuttaa lämpimänä perhanasti, inssin mukaan sinistä. Päästöt oli kuitenkin hyvät. Tänään käytettiin autoa hallilla ja kylmänä ei savuttanut yhtään mutta kondensio vettä tuli putkesta. Moottori lämpöjen noustessa jonnekkin 80 asteen hujakoille alkoi putkesta yhtäkkiä tulemaan savua reilusti, tosin sinistä se ei kyllä ollut vaan harmaata. Sitten polkasin kaasua muutaman kerran ja savutus lakkasi ja jatkui sankkana taas noin minuutin kuluttua.
Kysynkin nyt varmistavana kysymyksenä että vastaako nämä oireet nyt sinne turbon suuntaan?
Edit:
Löytyi tämmöinen kuva netistä jossa imusarja irti, jompi kumpi noista nuolista on se josta tuo aiemmin kuvattu letku lähtee. Mitähän letkuja nuo sitten ovat?
alkoi putkesta yhtäkkiä tulemaan savua reilusti, tosin sinistä se ei kyllä ollut vaan harmaata. Sitten polkasin kaasua muutaman kerran ja savutus lakkasi ja jatkui sankkana taas noin minuutin kuluttua.
Harmaus/vaaleus viittais että menee vettä sylinteriin/-reihin, sanooko nenä tuoksusta mitään? Makea lemahdus niin varmasti jäähdytysnestettä.
Ai niin tuosta hajusta, öljy haisee. Savua tulee reilusti, mikäs sitten voi kannesta hajota siten että savuaisi niin paljon ettei mene leimasta läpi muttei oireile mitenkään muuten? Tuo meinaan alkaa lämmittyään savuttamaan ihan tosissaan, kylmänä ei savuta ollenkaan. Auto käy nätisti ja niin kuin pitää.
Eli se tulpattu letku on siis ilmeisesti tuo turbon vesikierron paluuletku niin kuin porkkis jo arvelikin. Kellään mitään ideaa miksi tuo olisi tulpattu ja mihin tuon letkun kuuluisi tulla? Tarvii se uusi Turbo hommata niin ei tekisi mieli heti sitä särkeä tälläisten mahtavien patenttien takia.
Jos kaikki sytytystulpat saman näköiset, luultavasti ahdin päästää öljyä.
Pako-ohjureista voi myös tulla, mutta sitä voi vähän maalaisjärjelläkin miettiä missä tilanteissa sieltä kautta saattaa öljyä pakokanavaan päästä. Tämä siis, jos tulpissa ei näy viitteitä.
Kukaa irrottanu hydraulinestesäiliötä urssista? Pitäisi saada lasinpesunestesäiliö pois ja se on siinä ikävästi tiellä. Pari pulttia löysin yläreunasta mutta ei irronnut, jossain vielä pultteja jemmassa mutta missä? Pitääköhän purkaa jotakin pois että saa näkyviin?
ööh, hydraulineste säiliö nousee kiinnikkeestään ilman avauksia. Siirtää letkujen varassa sivuun sitten. Vai oliko siinä pari ruuvia, en muista, helposti se kyllä sieltä pitäis siirtyä pois tieltä.
Jep, lähtee irti ilman työkaluja. Nostaa vaan suoraan ylös päin ja sivuun letkujen varassa. Sen jälkeen voit ruuvata kannakkeen pois auton rungosta 3 kpl 10mm pulttia. Pissapojan säiliössä on yksi pultti ja kaksi mutskua mitkä pitää sitä kiinni.
No mä kokeilin sitä nostaa ylös, tuli sentin pari mutta ei enempää. Pitää kokeilla uudestaan ja ilmeisesti käyttää voimaa, ei eilen uskaltunut alkaa riehumaan.
S4 kunnossa on taas. tepolta tilasin hall:in hinautin korjaamolle ja vaihtoivat anturin, nokkaremmin ja kiristimen. hinta 250€ remmin, kiristimen ja töiden osalta. no ei kerennyt ajaa kuin kolme päivää ja auto takaisin huoltoon, nosti lämpöjä ja veti vasemmalle. visko meni vaihtoon ja raidetangon pää. onko nuo raidetangonpäät tässä autossa helposti menevä osa? puolivuotta sitten viimeksi vaihdettu ja taas oli mennyt väljäksi?
Mun urssissa alkuperänen raidetangonpää kesti sen 14 vuotta... siinä vaiheessa olin pakotettu vetämään sen rälläkällä poikki, et sain laakerinvaihtoon tolpan. Päätin korvata marmorilta hommatulla osalla :)
Renkaita vaihtaessa huomasin että pieni pultti joka pitää ufo levyä paikallaan on mennyt poikki, ympyröity punaisella kuvassa. Kannattaako tuota alkaa uusimaan vai antaako olla poikki?
Intake Air Temperature Sensor (IAT) G42, tuollaisesta osasta kysymys. Kysymys kuuluu että voiko tuo hajotessaan aiheuttaa AAN koneessa sen että käy vain neljällä?
Eli jos tajusin tuosta oikein niin ecu säätää tuon avulla lämpötilan perusteella ahtoja? Haittaako jos ajelee hetken aikaa vaikka tuo anturi on viallinen?
Säätää ahtoja ja sytkäennakkoa ja voi ajella viallisen kanssa, mutta pentsiini varmaankin maistuu. Ota johto irti, jos on vaarana väärän lämpötilan toimittaminen eculle.
Ilmastoinnilla ei ole mitään tekemistä ko. anturin kanssa.
Urssin orkkispuolasta kysymys. Tuossa kuvassa kun lähtee nuo 2 johtoa, niin onko tuo osa kiinteä vai lähteekö se irti? Ei tarvisi alkaa johtoja vetelemään jos tuo lähtisi irti.
Comment