ei kukaan osaa veikata tuota lonksuntaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pari kysymystä, urS4
Collapse
X
-
alko vielä mietityttää tuo koneen kuollu kohta siinä 4trpm kohdalla... Aiemmin huomasin että turbon jälkeen oli pari pulttia tippunu pois ja laitoin uudet tilalle, jolloin putki ei vuoda enää... Pulttien laiton jälkeen huomasin että kiihdytettäessä täyskaasulla alkaa juuri siinä 4trpm kohdalla putki resonoida kolisten hiukan pohjaan... Voisko näillä olla jotain yhteyttä toisiinsa?
Edit: semmonen oire tohon lisäksi, että aavistuksen verran on havaittavissa tärinää/värinää tuon kuolleen kohdan ajan... Olisko mahdollisesti vikaa puolassa tai sytkävahvarissa? Vaiko mistä moiset oireet voisivat johtua...Viimeksi muokannut Joni88; 8.11.2008, 02:05.
Comment
-
-
Täällä kun on puhuttu noista taka jarrusatuloista ja itse viimeiset kaksi vuotta ´´notkistellut´´ noita käsijarrun veivejä ennen katsastusta niin päätinpä ottaa nuo satulat nyt työn alle.
Erittäin oivat ohjeet tuolla yhden linkin takana ja satulat on nyt molemmat purettu ja putsattu.
Mistäköhän olisi mahdollista saada nuo uudet kumiosat ja stefat noihin satuloihin kun vanhat ovat aika huonossa hapessa ja osa jopa rikki eli ei ihme että jähmettyvät. Teppo, Etola, KumiKuisma vaiko marmori? Vai saako mistään nuista?
Levyjen ja palojen hinnat voisi myös kiinnostaa jos jollain on tietoa.
Comment
-
http://www.budweg.com/budwegweb/cata...ew.asp?key=800
"preparaatiosarjan" varaosanumero: 204310
Rasvanipanlisääminen käsijarruakseliin on suositeltavaa, lisäksi asenna akselin stefa nurinpäin, pääsee vaseliini ulos, eikä vesi mene sisään.
Comment
-
Ja Tepolta kannattanee tilata laikat ja palat. Itse olen meidän molempiin kulkineisiin tilannut satsit sieltä. Alkuperäisosia, joskin B4:n laikat taisi olla Ferodon valmistetta, ja hinta jää marmoria reilusti halvemmaksi. Motonetistä vieläkin halvemmalla, mutta itse en jarruosissa raaski säästää, vaan laitan mielummin varmasti hyvät.
Comment
-
Noniin jatketaas taas ketjua. Tuli vika urs4:jään. Eli ajoin auton parkkiin ja tulin takaisin autolle ja starttasin niin lähti käyntiin kierrokset n.600 kaasusta ei tapahdu mitään ja sammui. Katsoin kaasupoljinta, niin kaasupolkimen päälliskumi oli lattialla irtonaisena. kaasupolkimen päällä 2 johtoa irtonaisena, poikenneet polkimesta. Siis ilmeisesti sähköinenkaasu.
Miten korjaus? Onnistuuko itse korjaus? Pitääkö ostaa kokonaan uusi kaasu poljin? Joutuuko viemään audille korjattavaksi ja mitä tulee maksamaan?
Comment
-
Tuossa autossa ei sähköistä poljinta ole, piuhat on irti jostain muualta.
Polkimen pinnan iroaminen on tyyppiominaisuus.
http://acf.demoefekti.net/?q=4A1721507J
Comment
-
Justiinsa kävin autolla taas. Ei lähe ees enään käyntiin. mitään johtoja ei ole irti konepellinalta.
Kerran kävi niin, että oli letku irti maffilta silloin kun starttas, niin audi lähti käyntiin ja sammu samantien.
Perjantaina kun yritin lähteä taas audilla, kun oli tuo polkimen päällinen irronnut, auto pysyi käynnissä jonkinaikaa (n.10-20sek), muttei reagoinut mitenkään kaasupolkimeen.
En keksi mitään muuta selitystä tälle ongelmalle, kuin ne 2 johtoa jotka tulevat kaasupolkimeen, jotka ovat poikki.
Comment
-
-
tota samaa itsekkin mietin. pitää varmaan vaa tilata hinuri et saa sen audicentteriin.
Ja anteeksi pyyntöni ei sinne kaasu polkimelle mene mitään johtoja.
Mutta jarrupolkimen yläpuolelle tulee 2 mustaa johtoa, jotka on teipattu 2 toiseen johtoon, jotka on teipattu kaasupolkimenvarteen ja tulevat kaasupolkimen päälle ja ovat siinä irrallisina.
Jarrupolkimen alla on 2x2 johtoa toiset 2 teipattu yhteen ja 2 muuta irrallisena onko näillä jotain virkaa? varmaankin jonkun omia viritelmiä.
Mietin tossa kanssa että voiskohan olla bensapumppu mennyt? koska kuitenkin ekapysyi käynnissa n.500-600 kierrosta ja nyt ei lähte enää käyntiin ollenkaan.
Comment
-
Onko jälkiasennettu häläri? Vagcom on muuten aika kova sana ässän omistajana. Ei tarvii sinne marmori palatsiin joka kertaa ajaa.
Olisko Hall mennyt?
Comment
-
Tulipa taas tänään tutustuttua tuohon uuteen ostokseen, eli S4 -92. Tuli käytyä heittämässä pientä lenkkiä ja auto alkoi savuttamaan reilusti ja pakokaasu haisee sisälle asti. Savuttaa sekä tyhjäkäynnillä että polettaessa.
Savu mielestäni aika normaalin väristä. Kellään hyvää arvausta mikä sieltä olisi mennyt? Itsellä kävi mielessä venttiilinohjurinkumit jotka olisi voineet kovettua auton seistessä pitkään. Pitää tällä viikolla viedä auto puristuspaine-, päästö, sekä ohivuotomittaukseen josko sieltä jotain selviäisi.
Comment
-
Harmaata mielestäni puskee, kaveri katto ja sanoi että välíllä näkyy sinistä. Sen verran uusi tuttavuus auto minulle etten osaa sanoa alkoiko välttämättä yhtäkkiä, osto hetkellä ei kyllä tosin tälläistä huomattu. Jos turbo mennyt niin mitä se käytännössä tarkoittaa, uutta turboa vái vanhan huoltamista?
Jos tarvii uusi laittaa niin melkein olisi sama panna joku isompi lisäpotkun toivossa. Riippuu tietenkin mihin hintaan niitä saa ja joutuuko pakosarjan samalla vaihtamaan?
Comment
-
Joo eli huomenna tulee hinaus-auto hakemaan audin parkkipaikalta ja vie audicentteriin.
Saa taas varautua luultavasti isoon laskuun. näkyykö se hall-anturi vikakoodina? ja minkähintainen yleensä on? jos on hall-anturi mennyt, niin kannattaako itse käydä ostamassa jostai ja vaihtaa, vai antaa marmoritiskin kavereitten hoitaa homma?
Comment
-
Sen verran tutkittu lisää että kylmänä ei savuta lähellekkään niin pahasti kuin lämpimänä. Onko tämä sitten varma merkki siitä että turbo sökö vai mihin tuo viittaa?
Jos turbo mennyt saako n.1500e budjetilla jonkin sortin tehonlisäystä tähän ja mielellään siten ettei tarvita mitään huippumekaanikon taitoja (eli mahdollisimman bolt on)?Viimeksi muokannut Deckki; 24.4.2009, 10:14.
Comment
-
Jos turboa isompaan mielit vaihtaa, niin sitte menee tiivisteiden muutakin vaihtoon. Ainakin pakosarja, suuttimet, map-anturi ja tietenkin softa näille. Tarkoitatko HT-tunen replica turboa? Se ei ole ihan täysin bolt-on, joutuu öljylinjat rakentamaan uusiksi.
Toki vanhan huollatus on mahdollista myös, jos ei pahasti ole mäsä, aika kalliita nimittäin KKK:n osat.
Comment
-
jtoivasella lienee nyt aika hyvä näkemys mitä voi tehdä ja mihin rahaan. Eiköhän hän tänne jotain kertoile, kun tämän huomaa.
1500e budjetilla saa just tehtyä jotain, jos lähtee ostamaan suoraan sopivan kkk-rakennelman tai tekee omasta päivitetyn mallin. Pakosarja ja suuttimet jne tulee kyllä melkeinpä tuon budjetin kanssa jättää vakioiksi ellei suuttimien vaihto ole ahtimen tuoton kannalta välttämätön. 1500e riittää siis joten kuten ahtimeen/ahdinpäivitykseen+suuttimiin+softaan.
KKK-linjasta poikkeaminen tarkoittaa vähimmillään öljy- ja vesilinjojen muokkausta, johon saa myös yllättävän iloisesti rahaa menemään.
Comment
-
No sanotaan niin että tuolla 1500e auto pitäisi saada siihen kuntoon että pääsen käymään leimalla. Budjettia voi sitten ajankuluessa venyttää, eli muita osia voi laitella sitten kun auto leimattu. Ikinä en ole turbo autoa omistanut niin en ymmärrä näiden päälle mitään, joten kovasti on teidän tietämykselle tarvetta että auto saadaan iskuun. Tässä samalla koitan itse oppia mahdollisimman paljon.
Puhuitte softasta, mitä tämä käytännössä tarkoittaa ja kuinka paljon rahaa siihen menee? Autossa joku virilastu edellisen omistajan mukaan.
E: Juurikin sitä HT-tunen sarjaa tarkoitin, onkos tuommoiset ö-linjat hankala rakentaa?
E2: Oliko foorumilla joku jonka kautta sai "RS2" pakosarjaa 300euroon?
E3: Taas lisää kysyttävää (jaksaakohan näihin enään kukaan vastatakkaan), olisiko tässä sopiva ahdin?: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=162393Viimeksi muokannut Deckki; 24.4.2009, 16:28.
Comment
-
Comment