Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puristuspaineet todellakin hukassa

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puristuspaineet todellakin hukassa

    eli mulla olis aika erikoinen ongelma tuossa KV koneessa ku aloin mittaamaan puristuksia! auto ajettiin talliin ja aloin rassaileen sitä, yhdessäkään pytyssä ei ollut paineita! :D mittari ei värähtänytkään! ja mittari on ehjä ja auto on ajo kunnossa ja toimiikin suht hyvin! missä on puristukset? ei kai siihen ole mutta järkevää selitystä ku että venat valskais? tai saattaahan se olla kun on vasta liikkeessä tehty kansi remppa ja liuskat laitettu että siellä ois joku "pikku" virhe sattunu?! vai onko nuo jotain perinteisiä oikkuja audeissa?

    #2
    Oliko kaasu pohjassa mittauksen aikana?

    Comment


    • #3
      Ei se auto edes lähtisi käyntiin jos kaikki puristukset puuttuisivat. Mittarissa tai mittaustavassa on pakko olla jotain vikaa.

      Comment


        #4
        Kyllä se mittari värähtää väkisinkin edes aavistuksen, ellei sitten ole pingispallon kokoinen reikä suoraan palotilaan.

        Comment


          #5
          Tässä varmaan auttais jos teemu kuvais tarkalleen miten mittaus tehty ja millä värkillä?

          Comment


          • #6
            Milläköhän menetelmällä sen mittarin kunto on tarkastettu?
            Joskus ennenwanhaan tuli joskus katsottua myös puristuspaineita ja ihmettelin kun ei viisari värähdä ja koska en epäillyt moottoria aloin tutkimaan mittaria ja eikun käsipumppu kiinni mittariin ja paineita näkyviin, ja enpäs jaksanut painaa niin että olisi viisari värähtänyt, venttiilin neula oli vulkanoitunut kiinni istukkaansa vuosien käyttämättömyyden aikana...
            Niin, ja ilmeisesti täytyisi olla myös kaasu pohjassa ja myös virta päällä jos on sähköpoljin kaasulle...

            Comment


            • #7
              ventiilit siinä jää auki ku ei mahu es pienin rakotulkkki nokan alle. ihme asennuksia! ja auto on ollu kuukauden ajossa ja ei kovin mainittavaa vikaa ol huomannu! varmaan on palanu, noh viikonloppuna kansi irti!

              Comment


                #8
                Niinkuin tuolla aiemmin jo sanottiin, jos se auto kerran käy, niin kyllä siellä puristuspaineitakin on. Kannattaa nyt ensin tarkistaa tuo mittari ja mittaustapa ennenkuin purat kannen pois.

                Comment


                  #9
                  KV:ssä on hydraulinostajat, joten en usko että siellä venttiilit hirveästi kantavat.

                  Comment


                  • #10
                    Eikös tuossa muka ole hydrauliset nostimet?
                    Kannattaa ennemmi purkaa se mittari kuin kansi jos kone kerta muuten toimii :)

                    Comment


                    • #11
                      ei ainakaan ole kylmänä yhtään välyksiä! vai kuuluko nuo olla kylmänä lähes olemattomat. ja öljyt ei ole koneessa ku on mitattu! no eipähän ainakaan kalkata venttiilit! mittarin olen testannu kelkkaan ja toimi hyvin!

                      Comment


                        #12
                        Siis pyöritätkö sinä moottoria ilman öljyjä tehdessäsi puristuspainetestiä?

                        Ei ihan taida kannattaa.

                        Comment


                        • #13
                          "yhdessäkään pytyssä ei ollut paineita! :D mittari ei värähtänytkään! ja mittari on ehjä ja auto on ajo kunnossa ja toimiikin suht hyvin!"

                          Jos olisin ruudinkeksijä, voisin ylläolevaan tekstiin löytää sopivan vastauksen. Kyllähän auto on ollut käyntikuntoinen, vaikka ohivuotoa on yhdessä pytyssä ollut parhaimmillaan 60%, eikä muissa paljoa vähempää. Mutta että ei olisi yhtään puristuksia, tuohan olisi kuin ´lottovoitto´:)


                          Mittarissa tai mittaajassa vikaa, kaikella kunnioituksella vaan.

                          Comment


                          • #14
                            Ja ei niissä hydraulinostajissa kuulu olla yhtään välystä, oli kylmä tai lämmin.

                            Comment


                            • #15
                              no v***u olen mitannu varmaan ainaki 30 polttomoottori käyttöisestä kapistuksesta puristukset! ja mittarin toiminnan olen mitannu muissa kamppeissa! että en usko että on kummassakaan vikaa! usko tai älä! no pitää vissiin jättää väliin tuosta audista tuo puristuksien mittaus! viikonloppuna ois tarkotus tehäloppuun jakopään remppa ja kokeilla käyntiin! oman käsityksen, järjen ja teorian mukaan no(i)lla puristuksilla sen ei pitäis sanoa mitään. paras kai vaihtaa merkkiä! :D
                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 24.4.2007, 22:56.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja okkim
                                Siis pyöritätkö sinä moottoria ilman öljyjä tehdessäsi puristuspainetestiä?

                                Ei ihan taida kannattaa.
                                enpä usko että kone kärsii yhtään jos muutaman hullun kierroksen pyörittää konetta ilman öljyjä! anteeksi kielen käyttöni edellisessä "puheessa" tämähän on perhe palsta!! :D :D

                                Mode:Myös tuon muokkaa napin käyttö kannattaa opetella.
                                Viimeksi muokannut Sleepy2; 24.4.2007, 22:57.

                                Comment


                                • #17
                                  Liekö tuo puristusmittaus onnistuu ilman öljyn painetta...
                                  Tai sitten äijät ovat keksineet uuden polttomoottorityypin, joka toimii ihan ilman puristuksia :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Rahoitellaanpa ketjua jo ennen kuin lähtee kokonaan käsistä, jottei tarvitse lukita.

                                    Comment


                                      #19
                                      viikonloppuna ois tarkotus tehäloppuun jakopään remppa ja kokeilla käyntiin!
                                      Tarkennus kyssäri väliin. Eli missä vaiheessa jakopäänremppaa puristuksia mittasit? Voi olla tyhmä kysymys, mutta ei kai jakoremmi ole ollut irti mitatessa? Tuossa tapaukssa nokka hakee - sanotaan vaikka "lepoasennoksi" - ja silloin kyllä suuri osa venttiileistä jää auki. Tiedä sitten, mutta bensakonehan saattas pyöriä ympäri noinkin, ilman että venttiilin ottaa mäntiin kiinni. Mutta kirjoititkin tuossa alussa, että:
                                      mittari ei värähtänytkään! ja mittari on ehjä ja auto on ajo kunnossa ja toimiikin suht hyvin!
                                      Eli on varmaan poissuljettu tämä arvaus. Merkillinen juttu totta tosiaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja msippala
                                        Tarkennus kyssäri väliin. Eli missä vaiheessa jakopäänremppaa puristuksia mittasit? Voi olla tyhmä kysymys, mutta ei kai jakoremmi ole ollut irti mitatessa? Tuossa tapaukssa nokka hakee - sanotaan vaikka "lepoasennoksi" - ja silloin kyllä suuri osa venttiileistä jää auki. Tiedä sitten, mutta bensakonehan saattas pyöriä ympäri noinkin, ilman että venttiilin ottaa mäntiin kiinni. Mutta kirjoititkin tuossa alussa, että:

                                        Eli on varmaan poissuljettu tämä arvaus. Merkillinen juttu totta tosiaan.
                                        aivan on vieläki hihna paikoillaan.
                                        miten noissa muuten ajoitus merkit on ku en oikein saanut selkoa!? taitaa olla viisain tehä itte merkit!

                                        Comment


                                          #21
                                          Vauhtipyörällä on kampuran merkki ja nokan merkki hihnapyörän takana joka tulee venttiilikopan tiivisteen tasoon.

                                          Comment


                                          • #22
                                            jokos on puristukset löytyneet?

                                            Comment


                                            • #23
                                              puristuksia löyty jostain pytyistä vähän ku otti nokan pois! eli luultavasti on väärä nokka laitetu paikalleen ja on jääny venttiilit auki. ja ainaki pytyn venttiili(t) on palanu ku siinä ei siltikään ollu paineita!

                                              siis ainaki 5pytyn**
                                              Viimeksi muokannut kalsket; 2.5.2007, 15:21.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ilman nokka-akselia siellä nyt ei oikein voi paineita olla, kun sylinteriin ei pääse ilmaa. Paine riippuu tasan siitä missä kohtaa mäntä oli sylinterissä kun nokan otti pois.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  auto ajettiin talliin ja aloin rassaileen sitä
                                                  Yhä enemmissä määrin ihmetyttää, että moottori oli ajokuntoinen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja jasso
                                                    Yhä enemmissä määrin ihmetyttää, että moottori oli ajokuntoinen.
                                                    eihän se tarvi kovin paljon venttiilien olla auki että puristukset katoaa, ja voi olla että on sen verran tiivistyny ku lämpes kone! ens viikonloppuna selviää koko mysteeri jos nyt kerkiäis ottaa sen kannen pois. vappu meinas aika rankasti häiritä työntekoa :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      vika paikannettu!!
                                                      venttiilit jäi hieman raolleen ku oli väärä nokka! luultavasti jako hypänny/laitettu pieleen tai liika nostoja koska yks venttiili oli aika kauniisti linkussa! osiko kellään myyä kantta?

                                                      ku tuo on ilmeisesti sen ng:n kansi tai joku ku on matalemi ja pienemmät venttiili ku normaalisti. itellä on yks kansi mutta siitä on kaks nokan kiinnityspukkia halki (joku vääntäny "momenttiin" :D) onkohan kuinka kallis hitsauttaa se?
                                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.5.2007, 16:46.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eli ei mistään käyntikuntoisesta moottorista ollut kyse. Eiköhän tämä sirkus ala olemaan käsitelty.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jep. Kysyjän antamien tietojen valossa moottori ei ole voinut käydä.

                                                          Show on ohi. Hattaraa tarjolla vielä teltan ulkopuolella.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X