eli mulla olis aika erikoinen ongelma tuossa KV koneessa ku aloin mittaamaan puristuksia! auto ajettiin talliin ja aloin rassaileen sitä, yhdessäkään pytyssä ei ollut paineita! :D mittari ei värähtänytkään! ja mittari on ehjä ja auto on ajo kunnossa ja toimiikin suht hyvin! missä on puristukset? ei kai siihen ole mutta järkevää selitystä ku että venat valskais? tai saattaahan se olla kun on vasta liikkeessä tehty kansi remppa ja liuskat laitettu että siellä ois joku "pikku" virhe sattunu?! vai onko nuo jotain perinteisiä oikkuja audeissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Puristuspaineet todellakin hukassa
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Milläköhän menetelmällä sen mittarin kunto on tarkastettu?
Joskus ennenwanhaan tuli joskus katsottua myös puristuspaineita ja ihmettelin kun ei viisari värähdä ja koska en epäillyt moottoria aloin tutkimaan mittaria ja eikun käsipumppu kiinni mittariin ja paineita näkyviin, ja enpäs jaksanut painaa niin että olisi viisari värähtänyt, venttiilin neula oli vulkanoitunut kiinni istukkaansa vuosien käyttämättömyyden aikana...
Niin, ja ilmeisesti täytyisi olla myös kaasu pohjassa ja myös virta päällä jos on sähköpoljin kaasulle...
Comment
-
"yhdessäkään pytyssä ei ollut paineita! :D mittari ei värähtänytkään! ja mittari on ehjä ja auto on ajo kunnossa ja toimiikin suht hyvin!"
Jos olisin ruudinkeksijä, voisin ylläolevaan tekstiin löytää sopivan vastauksen. Kyllähän auto on ollut käyntikuntoinen, vaikka ohivuotoa on yhdessä pytyssä ollut parhaimmillaan 60%, eikä muissa paljoa vähempää. Mutta että ei olisi yhtään puristuksia, tuohan olisi kuin ´lottovoitto´:)
Mittarissa tai mittaajassa vikaa, kaikella kunnioituksella vaan.
Comment
-
no v***u olen mitannu varmaan ainaki 30 polttomoottori käyttöisestä kapistuksesta puristukset! ja mittarin toiminnan olen mitannu muissa kamppeissa! että en usko että on kummassakaan vikaa! usko tai älä! no pitää vissiin jättää väliin tuosta audista tuo puristuksien mittaus! viikonloppuna ois tarkotus tehäloppuun jakopään remppa ja kokeilla käyntiin! oman käsityksen, järjen ja teorian mukaan no(i)lla puristuksilla sen ei pitäis sanoa mitään. paras kai vaihtaa merkkiä! :DViimeksi muokannut Sleepy2; 24.4.2007, 22:56.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkimSiis pyöritätkö sinä moottoria ilman öljyjä tehdessäsi puristuspainetestiä?
Ei ihan taida kannattaa.
Mode:Myös tuon muokkaa napin käyttö kannattaa opetella.Viimeksi muokannut Sleepy2; 24.4.2007, 22:57.
Comment
-
viikonloppuna ois tarkotus tehäloppuun jakopään remppa ja kokeilla käyntiin!
mittari ei värähtänytkään! ja mittari on ehjä ja auto on ajo kunnossa ja toimiikin suht hyvin!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja msippalaTarkennus kyssäri väliin. Eli missä vaiheessa jakopäänremppaa puristuksia mittasit? Voi olla tyhmä kysymys, mutta ei kai jakoremmi ole ollut irti mitatessa? Tuossa tapaukssa nokka hakee - sanotaan vaikka "lepoasennoksi" - ja silloin kyllä suuri osa venttiileistä jää auki. Tiedä sitten, mutta bensakonehan saattas pyöriä ympäri noinkin, ilman että venttiilin ottaa mäntiin kiinni. Mutta kirjoititkin tuossa alussa, että:
Eli on varmaan poissuljettu tämä arvaus. Merkillinen juttu totta tosiaan.
miten noissa muuten ajoitus merkit on ku en oikein saanut selkoa!? taitaa olla viisain tehä itte merkit!
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja jassoYhä enemmissä määrin ihmetyttää, että moottori oli ajokuntoinen.
Comment
-
vika paikannettu!!
venttiilit jäi hieman raolleen ku oli väärä nokka! luultavasti jako hypänny/laitettu pieleen tai liika nostoja koska yks venttiili oli aika kauniisti linkussa! osiko kellään myyä kantta?
ku tuo on ilmeisesti sen ng:n kansi tai joku ku on matalemi ja pienemmät venttiili ku normaalisti. itellä on yks kansi mutta siitä on kaks nokan kiinnityspukkia halki (joku vääntäny "momenttiin" :D) onkohan kuinka kallis hitsauttaa se?Viimeksi muokannut Sleepy2; 5.5.2007, 16:46.
Comment
Comment