Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAD-koneen tyhjäkäyntimurheet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAD-koneen tyhjäkäyntimurheet

    Luin liudan ketjuja asiasta, eli näiden koneiden käyntihäiriöistä. Minulla on siis C4 100 ja koneena tuo AAD. Oireita:

    - Joskus moottorijarrutuksen jälkeen painettaessa kytkin pohjaan moottori sammuu. Joskus kierroslukumittarista katsottuna kone käy jossain 500 rpm tienoilla, mutta ei sammu.

    - Joskus moottorin tyhjäkäynti on välillä 1500-2000 rpm, tipahtaa hetken päästä normaaliksi.

    - Joskus moottorin tyhjäkäynti jää huojumaan sekunnin intervallilla välille 1050-1100 rpm, koko auto huojuu. Jos moottorin sammuttaa ja käynnistää heti perään, se toimii taas normaalisti. Vain sammuttaminen poistaa oireen.

    Muuten moottori toimii hyvin, ei röpötä, vedot on tallella, käynnistyy hyvin, kulutus on kohtuuden rajoissa.

    Onko se paljon puhuttu ISV tässä koneessa venttiilikopan takaosassa oleva mötikkä. Se näyttää varsin kummalle ja sitä on joku räveltänyt/vaihtanut. Otan siitä kuvan, asiantuntijat varmaan osaavat sanoa onko se edes oikeanlainen, tähän moottoriin kuuluva. Voiko kaikki nämä ongelmat johtua ISV:stä?

    #2
    Otin nyt kuvan tuosta mötikästä, onko siis ISV: http://timmo.kapsi.fi/autot/isv.JPG

    Mitenkäs tuota voisi testailla/mittailla?

    Missäs päin ruiskua on muita tyhjäkäyntiin vaikuttavia kilkkeitä?

    Comment


    • #3
      Onhan tuo isv.
      Kaasuläpällä on luultavasti mikrokytkin minkä pitäisi naksahtaa tyhjäkäynnille mentäessä.

      ISV hakusanalla löydät paljon tietoa testailuista ja putsailuista.

      Comment


        #4
        Mikrokytkin napsahtaa joka kerta.

        Hyviä vinkkejä tuon ISV:n putsaukseen? Meneekö jollain tökötillä hajalle sisusta...

        Ja onko jotain arvoja tiedossa, mitä siitä voisi mitata?

        Comment


        • #5
          Jarrukliineri. Bräkleen tai vastaava. Siitä vain suihkuttelemaan letkuaukoista, kunnes ulos valuva liemi on kirkasta. Parasta olisi, jos siihen luistiin saisi jollain tavalla liikettä puhdistuksen aikana.

          Jotkut ovat laittaneet yöksi liotukseen bensaan tms; itse laittaisin pystyasentoon siten, että vain puolet kapineesta on liemessä.

          Ja hommahan tapahtuu tietysti hyvin tuuletetussa tilassa, ympäristöasiat huomioiden :)

          edit: Tuolla on lisää juttua asiasta.

          Comment


            #6
            Vielä tämmöinen varmistava kysymys. Eli ISV:n piuhan uskaltaa nykäistä irti, vaikka kone on käynnissä?

            Comment


            • #7
              Kyllä uskaltaa.

              Comment


              • #8
                Onko vialle jo löytynyt syytä?

                Comment

                Working...
                X