Luin liudan ketjuja asiasta, eli näiden koneiden käyntihäiriöistä. Minulla on siis C4 100 ja koneena tuo AAD. Oireita:
- Joskus moottorijarrutuksen jälkeen painettaessa kytkin pohjaan moottori sammuu. Joskus kierroslukumittarista katsottuna kone käy jossain 500 rpm tienoilla, mutta ei sammu.
- Joskus moottorin tyhjäkäynti on välillä 1500-2000 rpm, tipahtaa hetken päästä normaaliksi.
- Joskus moottorin tyhjäkäynti jää huojumaan sekunnin intervallilla välille 1050-1100 rpm, koko auto huojuu. Jos moottorin sammuttaa ja käynnistää heti perään, se toimii taas normaalisti. Vain sammuttaminen poistaa oireen.
Muuten moottori toimii hyvin, ei röpötä, vedot on tallella, käynnistyy hyvin, kulutus on kohtuuden rajoissa.
Onko se paljon puhuttu ISV tässä koneessa venttiilikopan takaosassa oleva mötikkä. Se näyttää varsin kummalle ja sitä on joku räveltänyt/vaihtanut. Otan siitä kuvan, asiantuntijat varmaan osaavat sanoa onko se edes oikeanlainen, tähän moottoriin kuuluva. Voiko kaikki nämä ongelmat johtua ISV:stä?
- Joskus moottorijarrutuksen jälkeen painettaessa kytkin pohjaan moottori sammuu. Joskus kierroslukumittarista katsottuna kone käy jossain 500 rpm tienoilla, mutta ei sammu.
- Joskus moottorin tyhjäkäynti on välillä 1500-2000 rpm, tipahtaa hetken päästä normaaliksi.
- Joskus moottorin tyhjäkäynti jää huojumaan sekunnin intervallilla välille 1050-1100 rpm, koko auto huojuu. Jos moottorin sammuttaa ja käynnistää heti perään, se toimii taas normaalisti. Vain sammuttaminen poistaa oireen.
Muuten moottori toimii hyvin, ei röpötä, vedot on tallella, käynnistyy hyvin, kulutus on kohtuuden rajoissa.
Onko se paljon puhuttu ISV tässä koneessa venttiilikopan takaosassa oleva mötikkä. Se näyttää varsin kummalle ja sitä on joku räveltänyt/vaihtanut. Otan siitä kuvan, asiantuntijat varmaan osaavat sanoa onko se edes oikeanlainen, tähän moottoriin kuuluva. Voiko kaikki nämä ongelmat johtua ISV:stä?
Comment