Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin nestemäiset ainesosat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    ohjausvaihde

    niin se alkoi mullakin sneloses ohjausvaihde vuotaan,just sain tehostimen pumpun vaihdettua.Perk...
    Näyttäis olevan sen verran vaikea homma et taidan jättää sen stockmann auton huoleks. Tai no kunhan ensin kyselen hintaa aamusel mitä maksaa. Pieni pelko persees et ihan helvetisti.

    Comment


    • #32
      En suosittele ATF:ää ohjaustehostajaan (punanen perinteinen automaattilootaöljy).

      Noissa jenkkiautoissa moni (lue: kaikki) tuppaa laittamaan ohjaustehostajaan ATF:ää, ja kaikissa sitten on tippa tai kaks punaista parkkiksella siellä koneen ja kuskin eturenkaan välimaaston tienolla (jos nyt muuallakin... off-topic ;-)

      Joku viisas joka noista litkuista ymmärtää niin selitti, että ATF ei kestä niitä painerasituksia joita oikea ohjaustehostimen neste kestää. Ja että siksi ohjaustehostimen stefat ei pidä tuota ATF:ää enää sisällään vähän ajan päästä.

      Tiedä sitten onko tarina totta vai tarua, mutta oma tehostaja vuoti, remppasin sen ja laitoin sen jälkeen sinne kallista oikeaa litkua ---> ei vuoda eikä tippase yhtään. Joten muissakin autoissa olen välttänyt ATF:n käyttöä tehostajassa.

      Comment


      • #33
        Kyselin tuota ATF hommaa Mobilin edustajalta, joka alkoi tarkemmin selvittämään asiaa ja selvisi, että ominaisuuksissa ei heidän mielestään ollut mitään sellaista ratkaisevaa eroa, joten edustajan mielipide oli, että ATF:ää voi tehostimessa käyttää. Tietysti ensisijaisesti Audin omia litkuja, mutta omassanikin jo oli valmiiksi punaiset öljyt kierrossa, niin siitä syystä lähdin tuota asiaa kyselemään.
        Jenkeissä tosiaan yleisesti ATF:ät, mutta ei ainakaan meillä ole ollut koskaan mitään öljyistä johtuvaa vuotoa ja öljyt on pysyneet järjestelmässä jo 11vuotta. Ja syy tuohon öljyn valintaan selviää, kun menee kysymään varaosaliikkeestä tehostinöljyä jenkkiin, eli ATF:ää ne siellä siihen myyvät, eikä kuluttaja ilman parempaa tietämystä voi muuta, kun uskoa myyjää.....

        Comment


        • #34
          Noissa jenkkiautoissa moni (lue: kaikki) tuppaa laittamaan ohjaustehostajaan ATF:ää, ja kaikissa sitten on tippa tai kaks punaista parkkiksella siellä koneen ja kuskin eturenkaan välimaaston tienolla (jos nyt muuallakin... off-topic ;-)
          Siis jenkeissä nyrkkisääntö on, että samaa litkua tehostajiin kuin laatikkoon (pois luettuna fordit), eli siellä on osattu yksinkertaistaa asiat.

          Comment


          • #35
            --------------------------------------------------------------------------------

            Lainaus:
            Vihreetä se febikin lienee? Normaalihan on punasta


            joo siltä osin siis ilm. kaikki ok.

            Lainaus:
            Melko varmasti menee vaihde vaihtoon, jollei sitten letku vuoda
            .

            eli koko ohjausvaihde? Kauheeta. Eikö noihin saa jotain tiivistesarjoja?

            Lainaus:
            Tiivistysaineet ei ainakaan mun osalla auttaneet paskan vertaa ja systeemin huuhteluun meni muutama litra ylimäärästä vag:n orggislitkua.


            jotenkin tuossa kohden tuntuu viisammalta korjata vika eikä paikkailla jollain aineilla. Tarkoitus on kuitenkin ajaa autollla muutama vuosi etiäppäin...

            Mutta oikeesti tää mun perheauto kuuluis jo tuolle projektiosastolle....:-(
            Täytyy mennä TI hallille vähän katselemaan altapäin tarkemmin missä mennään.
            Noniin, ensin se tiputtli ja sitten sitä saattoi kutsua vuodoksi. Mutta Leppäsuolle huoltoon oli auto vietävä kun kamaa ryhtyi tulemaan valumalla.
            Ohjausvaihde vaihdetaan uuteen, 840? ja työt päälle..... :-)

            Comment


            • #36
              Vihreän kullan varaosanumero on muuten muuttunut: ei enää G 002 000 - uuden voisin tarkistaa myöhemmin, nyt ei ole purkkia hollilla (jos jotakuta kiinnostaa). Hinta on luokkaa ~13 euroa litralta.

              Comment

              Working...
              X