Iki-ihana aihe, joka on pakko nostaa pitkällisen informaatiosuossa tarpomisen jälkeen.
Luulin päässeeni ymmärrykseen ja muodostaneen jonkinlaisen nyrkkisäännön koskien VAG-vaihdelaatikoiden öljyjä ja periä. Eli, eli...jos unohdetaan Redlinet jne.:
laatikkoon: Mobil VS200 tai Castrol TAF-X (eli GL4 ja SAE75w-90)
perään: Mobilube 1 SHC 75W-90 tai Castrol SAF-XO (eli GL5 ja SAE75w-90)
Uudempiin laatikoihin ei hajaääniä juurikaan löydy ja öljyvalinta on toinen noista. Mutta, kun mennään hieman vanhempiin eli typ44:än ikäisiin Audeihin, putosin kärryiltä.
Mm. Bentley sanoo seuraavaa: perusmanuaaliin GL5:ttä, Quattron perusmanuaaliin GL4:ää.
Pitäydynkö nyrkkisäännössä; VS200:sta aina, kun on kyse VAG:n laatikosta ja kaikista kulmista vetäviin perään SHC:tä?
Voisi tuonne FAQ-puolelle kerätä nämä VAG-nesteet ja öljyt yhteen nippuun. Täytyy vaikka itse yrittää intoutua ja raapustella. Innokkaat vapaaehtoiset voivat toki rustata sen vaikka heti :)
Luulin päässeeni ymmärrykseen ja muodostaneen jonkinlaisen nyrkkisäännön koskien VAG-vaihdelaatikoiden öljyjä ja periä. Eli, eli...jos unohdetaan Redlinet jne.:
laatikkoon: Mobil VS200 tai Castrol TAF-X (eli GL4 ja SAE75w-90)
perään: Mobilube 1 SHC 75W-90 tai Castrol SAF-XO (eli GL5 ja SAE75w-90)
Uudempiin laatikoihin ei hajaääniä juurikaan löydy ja öljyvalinta on toinen noista. Mutta, kun mennään hieman vanhempiin eli typ44:än ikäisiin Audeihin, putosin kärryiltä.
Mm. Bentley sanoo seuraavaa: perusmanuaaliin GL5:ttä, Quattron perusmanuaaliin GL4:ää.
Pitäydynkö nyrkkisäännössä; VS200:sta aina, kun on kyse VAG:n laatikosta ja kaikista kulmista vetäviin perään SHC:tä?
Voisi tuonne FAQ-puolelle kerätä nämä VAG-nesteet ja öljyt yhteen nippuun. Täytyy vaikka itse yrittää intoutua ja raapustella. Innokkaat vapaaehtoiset voivat toki rustata sen vaikka heti :)
Comment