Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

aah ei pyöri kaikilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • aah ei pyöri kaikilla

    Pyttyjä pois pelistä, kaikki tulpat paikallaan kun ottaa kolmosen tai kakkosen johdon pois ei vaikutusta,

    Mutta jos otat esim. viitosen tulpan pois ja sitten otat kolmosen tai kakkosen johdon pois niin vaikuttaa käyntiin.

    Puristuksia ei oikein ole missään pytyssä.

    Johtuisiko ongelmat
    mahdollisesti näistä öljynpaineventtiileistä vai missä vika?
    Onko kellään kokemusta?

  • #2
    ACK:ssa samanlaiset oireet kertoivat yhden venttiilin palaneen, tosin selkeästi oli vain yksi pimeä sylinteri. Onko noilla koneilla nyt niin suurta eroa kuin venttiilien lukumäärässä/kansissa?

    Puristuksien puute taas vähän viittaisi siihen että nokkahihnan jako voi olla pielessä. Vai oliko AAH:ssa muuttuva venttiiliajoitus?

    Öljynpaineventtiillien jumittuminen auki mielestäni ilmenee siten että käynnistyksen jälkeen kone nakuttaa hetken ennenkuin öljy ehtii kanteen asti ja käynti tasoittuu. Venttiilien tarkoitus kai on estää kaikkea öljyä valumasta kansista öljypohjaan jotta hydrauliset venttiilinostimet pelaisivat heti startista.

    Asiantuntijat saavat oikaista, ja pyydä toki toinenkin mielipide.
    Viimeksi muokannut Paranormalix; 16.4.2007, 14:18.

    Comment


    • #3
      Venttiiliä itsekin epäilin, mutta kaikista puuttuu nuo puristukset?
      Jakokin näytti olevan kohallaan.

      Comment


      • #4
        Mutta jos otat esim. viitosen tulpan pois ja sitten otat kolmosen tai kakkosen johdon pois niin vaikuttaa käyntiin.
        Kai tarkoitit tulpanjohdon pois?

        Puristuksia ei oikein ole missään pytyssä.
        Miten mittaat puristuksia? Kai painat kaasun pohjaan?
        Epäilen vaan että tuossa mittaustavassa tai mittarissa on jotain vikaa, sillä moottori ei käy, ellei siinä ole puristuksia.
        Viimeksi muokannut kalsket; 16.4.2007, 21:30.

        Comment


        • #5
          Joo, eli saakelin mittari oli sökö vaikka aamulla ostin.
          Uudella pelitti ja diagnoosi 2&3 horoja.
          Kansi irti ja syy löytyi, kakkosen ja kolmosen välissä kansipahvissa hole.

          Comment


            #6
            Itsellä oli (opelissa) 1&2 sylinterien välistä pala pois kansipahvista.
            Luulin käyntiäänen perusteella ,että jokin osa on irti moottorin sisältä.
            Jopa oli "kolina"

            Comment


            • #7
              Vähän meinas kolista joo, mutta auto toistaiseksi taas kunnossa.
              Odotellaan mistä seuraavaksi laukiaa.

              Comment


              • #8
                Halvalla selvisit kun pelkkä pahvi vikana...

                Comment


                • #9
                  Joo eipä tuo monta kymppiä tehny pahvi ja pultit, ja kun
                  ite tekee niin halvaks tuloo.

                  Onneksi ei ollut tosiaan muuta mennyt, pelkäsin kyllä pahinta.

                  Comment

                  Working...