Ongelma alkoi katsastuksen päästöjen yhteydessä, eli oli tyhjäkäyntiseos liian rikas mitään nykimisiä tms. ei ollut. Selvis, että lamda-anturille menevä yksi johto poikki ja vika korjaantui eli päästöt laski. Ajelin noin viikon ilman ongelmia.Aamulla ei käynnistynyt mitenkään kun ajattelin mennä katsastamaan, 30 sekunnin starttauksen jälkeen lähti käyntiin ja ajelin katsastukseen, päästöt oli vielä pahemmin pielessä. Vein taas huoltoon jossa vaihdettiin kaasarille se musta mötikkä olikohan se jokin tyhjäkäyntiseoksen säädin tms. Ajelin jälleen kotia, päästöt oli kohdallaan. Aamulla starttaus ja erittäin huonosti lähti käyntiin ja päästöt ei meinaa asettua kohdalleen.Auto on tällähetkellä huollossa ja vikaa ei meinaa löytyä. Oiskohan se lamda-anturi mennyt sököksi joka vois tehdä tämmöistä. Huoltoliike on kaasutin ja sähköongelmiin erikoistunut..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 -92 2.0 rikas seos huono käynnistyvyys
Collapse
X
-
Kaasutintahan autossasi ei todellakaan ole :)
Tyhjäkäynninsäätimen vaihto ei varmastikaan ollut kovin pätevä veto. Vaihda korjaamoa.
Diagnostiikasta näkee mitä moottorinohjaus luulee koneen lämmöksi. Ilman diagnosointia lähtisin itse vaihtamaan ensin moottorinohjauksen lämpöanturin. Halpa kokeilu.
Paljonko autolla on ajettu? Ilmamäärämittarit eivät ole ikuisia.
Comment
-
ajettu
250000 ajettu, ollut ittella 5 vuotta ilman probleemia. tarkoitatko siinä vesiletkussa olevaa mötikkää sillä mootorinohjauksen lämpöanturilla vai onko se jossain muualla. kyllä tässä korjaamon vaihtoa on tullut mietittyä, mutta lupasi ilmaiseksi selvittää vian niin ei viitti hötkyillä.
Comment
-
vaihdoin korjaamoa meinas että katti vois olla tukossa, käski ajella 3 vaihteella pidempään ja tiistaina ajetaan mittareihin. En tiedä voisko olla näin. aiheesta keskusteltu rikkaat päästöt kierroksilla otsikon alla, mutta ohjattiin jatkamaan keskustelua tähän ketjuun. Päästö arvot löytyy em. otsikon alta
Comment
Comment