Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,8 turbo veto nykivää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1,8 turbo veto nykivää

    Voisko jotku asiasta enemmän tietävät kertoa et missä vois olla vika ku (A4 1,8 T Q Avant B5) ei oikeen vastaa kaasuun 2000-3000 kierroksen välis ku kiihdyttää vaihteilla 4 ja 5...tekee saman myös 3:lla mutta vaan puolikylmänä...veto on niin sanotusti katkonaista...auto tekee sen n. 3-4 kertaa kyseisen kierrosalueen välillä...veto loppuu ehkä sekunniksi ja taas jatkuu mutta kun kierrokset ylittyvät 3000 niin ongelma loppuu...tämä tapahtuu pahemmin kiihdytettäessä kaasu pohjassa, tasaisesti kaasua painaen ongelmaa ei niin huomaa...onko turbo vaihtokunnossa???kilometrejä on 145000 ja huoltokirja sanoo että hyvissä käsissä on ollut vuodestä -97 asti...

  • #2
    No mulla ainakin rikkinäinen lambda tekee juuri tota saman koneen vapariversiossa, myös maf ilmeisesti voi oireilla noin?

    Comment


      #3
      Samalla kierrosalueella?kaveri meinas et vois saada liikaa soppaa ku kiihdyttää kaasu puhjassa mut liittyykö se lambdaan millään lailla..?

      Comment


      • #4
        Eikös se kone lambdan avulla säädä seosta että voi hyvinkin liittyä. Jos saat jossain luettua vikakoodit esim VAG-COMilla niin luulisi selviävän.

        Comment


          #5
          Pitääpä tutkia asiaa...jos ei muuta nii ottaa lambdan irti ja kattoo mitä se on syöny...Kiitti vinkeistä!!!d:)

          Comment


          • #6
            Onnea vaan lamdan irroittamiseen ehjänä. Vaihda suosiolla uusi jos irti otat. Kilsoja kuitenkin takana jo aika paljon, joten hyvinkin voi olla jo hitaanpuoleinen. Ja laita Boschin oma eli sama kuin orggis. tarjoavat kyllä muitakin, mutta nuo ainakiin tuntuu kestävän.

            Jokin ahtovuota, maf ehtoolla, lambda ehtoolla, sytkävahvistin, suodatin tukossa, n75 tms. Tuosta voi lähteä metsästämään.

            Maf tai lambda vois olla hyvä arvaus. Vikakoodia ei välttämättä ole.

            Jotenkin muistuu, että tuollaisesti on juteltu täällä ennenkin.

            Comment


            • #7
              Jos nykimistä tapahtuu vain kaasu pohjassa, niin en usko että vika olisi lambdassa koska sitä ei käytetä täyskaasukiihdytyksessä. (näin olin käsittävinäni tuon vian tuosta selvityksestä)

              Comment


                #8
                Tekee se sitä VÄHÄN ku painaa kaasua tasaisesti kiihdyttäessä mutta paöjon enemmän ku kiihdyttää kaasu pohjassa...eipä noi lambdat niin kalliita oo et jos vika on siinä nii ei muuta ku uutta tilalle...

                Comment


                • #9
                  Olikos vikakoodit katottuna? En kyllä välttämäti lähtisi ensimmäiseksi lambdaa vaihtaamaan tuon oireilun johdosta.

                  Itsellä on samaa nykimisvikaa ja välillä tehot ´katoaa´täysin. Ajattelinkin aloittaa vikakoodien lukemisella, ja jos jotain ilmenee, niin sitten reagoidaan. Tuntuu vaan Audeissa olevan noita ´ominaisuuksia´, niin vikakoodit eivät välttämäti kerro mitään ;)

                  Mutta eiköhän se vika löydy jostain seuraavista: N75, bypass, maf, ahtovuoto, hukkaportti/tanko, tulpat(?)

                  Comment


                    #10
                    N75? epäilen ainaki ahtovuotoa ku ahtaa ongelmitta ja tasaisesti ku kierrokset ylittyy 3000...oli vaihde mikä tahansa...en tosin vedättele ainakaan 1. vaihteella koskaan yli 3000:n...eikös tuo orkkis bypass oo muovia nii siinäki saattaa olla jotai vikaa...tulppien vaihdostakaan ei oo hirveen kauan...maffi tai lambda...pitäis kattoa vikakoodit...

                    Comment


                      #11
                      Onko kaasuläppäkotelo putsattu ja ahtovuodot tutkittu? Siinä on pari halpaa kokeilua ennen muita. Lambda ei mielestäni voi olla syy noihin oireisiin, täyskaasulla ei lambdakorjausta kai käytetä. Muuten Petrin listalta se vika varmasti löytyy.

                      Comment


                        #12
                        V-loppuna ajattelin ehtiä kattoa noi ahtovuodot ja mitata et onko lambdassa vikaa...pakokaasutestilläki toki sais jotain selville...

                        Comment


                          #13
                          Ei oo ainakaan ahtovuotoja...katottii läppärillä Vac-Comin ohjelmalla ajon aikana nii viittais Maffiin ku arvot heitteli vähä miten sattuu mut ku ei tienny et mitä yksikköjä ne oli...tasaisella ajolla lukemat oli 70-100 välis ja täydellä vedolla 114 joka oli maksimi...mitä ne vois olla???

                          Comment

                          Working...
                          X