Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

lambda-asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • lambda-asiaa

    Mikähän mahtaa olla A3 1.8 20V vm97 alkuperäisen Boschin lambdan koodi? Ja käykö jompikumpi noista VPV:n yleismallisista:

    Bosch 0 258 005 729 4-johto yleis-lambda 75.00 ?
    Bosch 0 258 006 179/180 4-johto planaari-lambda 70.00 ?
    Viimeksi muokannut sonikk; 13.4.2007, 17:20.

  • #2
    Mulla ittellä ainaki huonoja kokemuksia boschin liikkeestä ostetusta lambdasta. Pari kuukautta pelas. Johto oli oikian mittanen ja piti olla AEB-moottoriin tarkotettu. Onneks ny ilmeisesti menee takuuhin ja saan rahat pois. Panin vanhan alkuperäsen takasi ja pelaa oikein hyvin.

    e: ja ajotietokone valehteli heti alusta asti enemmän tuolla "tarvike" lambdalla.

    Comment


    • #3
      Ainakin ensimmäiset AEB:t vaatii potenttiaali vapaan lambdan koska maataso +1v

      Comment


      • #4
        VAG-COM ilmoitti:

        16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
        P0130 - 35-10 - - - Intermittent

        eli vaihtoon taitaa mennä. Oon vaan ymmärtäny että pitäis olla nimenomaan Bosch jotta kestää? Ei motonettejä ym..

        Comment


          #5
          No näinhän ne sanovat. Omassa on tosin ollut kohta puolitoista vuotta viidenkympin tarvikelambda, ja vielä tuo päästömittauksesta meni läpi viime kuussa.

          Comment


            #6
            Oon vaan ymmärtäny että pitäis olla nimenomaan Bosch jotta kestää? Ei motonettejä ym..
            Motonetti (ja muut tarvikeliikkeet), myy tarviketta JA Boschia. Pitää vaan olla tarkkana, että mitä ne ojentaa sieltä tiskin takaa.

            Comment


            • #7
              Mistä muuten näkee moottorin tyypin onko AGN vai APG?

              Comment


                #8
                Helpoiten huoltokirjan tietotarrasta.

                Comment


                • #9
                  Ja jos huoltokirja hukassa, niin samainen tarra löytyy myös varapyörän syvennyksestä

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäiseen kysymykseen, itsellä on toiminut tuo ensimmäisen viestin planaarilambda hyvin, ei generoi vikakoodeja enkä muutenkaan ole huomannut eroa alkuperäiseen. Ja nuo VPV:n liittimet olivat _laadukkaita_.

                    Comment


                    • #11
                      Ok kiitoksia. Ongelmahan on että auto vetää vaisusti ja aavistuksen nykien 3000r/min jälkeen. Tuli vaan mieleen että onko vika kuitenkin muualla kuin lambdassa koska ongelma esiintyy myös täyskaasukiihdytyksessä? VAG-COM antoi kyllä lambdan vikakoodin mikä lukee ylempänä. VPV halusi tietää alkuperäisen boschin koodin, mistähän sen löytää..?

                      Comment


                      • #12
                        ettei lukis ihan siinä lambdassa

                        Comment


                        • #13
                          Sonikk. Mulla juuri samanlainen vika, samoilla vaivoilla. Eilen vaihdoin boschin lambdan oikealla liittimellä ja viat hävisi. Eli juurikin nuo samat vaivat minullakin oli, veti vaisusti ja nyki. Ja auto A3 1.8 20v -96. Olisi tua boschin koodi tallessa vielä tuohon, mutta en tiedä käykö se tuohon sinun vuoden vanhempaan.

                          Comment


                          • #14
                            Onkos toi helpompi vaihtaa ylä- vai alakautta A3:een? Onko ylhäältä katottaessa muuta estettä kun se lämpösuoja?

                            Comment

                            Working...
                            X