Putsailin mielenkiinnosta tulpat tuossa toissa iltana
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Typ 44/100:n bensaputki vuotaa / K-Jetronicin sielunelämää
Collapse
X
-
Öljyn polttaminen Audin koneissa keksittiin vasta myöhemmin, V-kone aikakautena. :) Niin kuin kerroin, mielenkiinnosta tutkin. Ja hyvä se on välillä tulppia avata ja kierteet voidella, ettei jämähdä kiinni.
Mikrokytkin toimi silloin, kun joutokäynnittömyyttä mittasin. Täytyy mitata vielä uudelleen. Fiksuin olisi mitata johtosarjat samalla. - Vissiin ISV-boksille taitavat mennä.
Comment
-
Venttiili naksui hetken melkein kylmässä koneessa. Kun kone lämpesi, niin loppui naksunta. Tulipellissä on se alipainekalvolla oleva töttörö. Alipaineletku ja kaksinapainen liitin. Valkoinen johto näyttäisi menevän kaasuläpän kytkimelle, mutta mihin ne toisen nastan kaksi vihreä/valkoista menee?
Comment
-
Mittasin jasson kaavion mukaan johdotuksia ja lokasuojan venttiilin piuhoitus selvisi niistä myös. +15 tuli ja venttiilin läpi kulki jännite toiseen johtoon. Venttiilin käämissä oli siis myös yhteys ja näin myös vastusmittaus näytti asian olevan.
Kun maadoitin toisen johdon, niin venttiili ei naksunut. Varaosa-Audista testatessa venttiili naksui. Seuraavaksi vaihdoin venttiilin. Samalla vaihdoin ISV:n, koska käytössä olleella on joutunut kiertämään joutokäyntiruuvin melkein kiinni, jolloin kyllä kierrosluku on ollut täsmälleen ohjearvojen mukainen. Lisäksi käytössä ollut ISV on aiheuttanut pienen kierrosten notkahduksen kierroksilta laskettaessa. Tämä toinen laskee kierrokset ilman notkahdusta. Koeajolla totesin, että moottorijarrutus toimii muuten, mutta rynkyttää tosi pahasti kovemmassa moottorijarrutuksessa. Kiroilun ja Audi sai vähän kenkääkin -tapahtuman jälkeen vaihdoin vanhan ISV:n takaisin. Sillä tuntui moottorin toiminta palautuneen sellaiseksi kuin se oli ennen tulppien putsausta.
Se mikä vähän hämäsi, niin en saanut paikallaan testatessa jännitteitä venttiilin johdoista. Siksi kesti aika kauan paikallistaa vika venttiiliin, kun oletin, että johtoihin ei tosiaan virtaa edes tule. Mutta joko yleismittari ei kerkeä mukaan, kun ei testaa ajossa, tai sitten oli joku muu ongelma mittaustavassa. Mutta seuraavalla kerralla viisaampi.
Hajoaa ne näköjään nämäkin. Mikä lie maanantaikappale, kun jo 25 vuotias osa antaa periksi. Osa on mittailuiden ja puhalteluiden perusteella muuten kunnossa, mutta venttiili ei vain vedä. Eli jostain syystä jumissa.
Edelleenkin kiinnostaa ne vihreä/valkoiset johdot, joista aiemmin kyselin, mutta muuten näyttäisi nyt auto toimivan. Kiitokset osallistuneille!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiVaraaja on sikakallis ja todennäköisesti puhkiruostunut...
Comment
-
Kyllä sen pitäisi hyvin toimia ilmankin. Kolmesta olen poistanut ja yhteen laittanut myöhemmin takaisin ja ihan samalla tavalla ne toimi varaajan kanssa kuin ilman.
Tuossa Volvon http://www.skandix.de/en/spare-parts...upply/1029873/
Muistelen Audin pönttöjen olleen joskus parin sadan yläpuolella ja tuollaisia patentteja sai reilu satasella.
Comment
Comment