Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 B4, 2.0E -92 tyhjäkäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 B4, 2.0E -92 tyhjäkäyntiongelma

    Niin, elikkäs tämmöistä pulmaa olisi. Moottorin ollessa lämmin, kun polkaisee kaasua tyhjäkäynnillä siten, että kierrokset saavuttavat 2000 kiekan rajan ja samalla päästää polkimen ylös, jäävät kierrokset tuohon kahteen tuhanteen. menee sekunti ja kierrokset laskevat 1500-1600 ja siinä pysyvät kunnes sammuttaa moottorin ja antaa jäähtyä. Jos sammuttaa ja yrittää heti käynnistää uudelleen, starttaa todella huonosti. Aina ei edes lähde käyntiin ilman että samalla avittaa hieman kaasulla. Kylmänä toimii ihan ok. Mistäs moinen voisi johtua?

    Katsastuksessa päästölukemat olivat todella alhaiset, meinaako tämä että kone kävisi laihoilla?

  • #2
    Ekaks kannattaa puhdistaa tyhjäkäyntiventtiili. Oireet kuulostaa siltä, että se jumittaa.

    Hakusanaksi: ISV, tyhjäkäyntiventtiili. Noilla pitäs löytyä paljon juttua

    Comment


    • #3
      Yksi samoilla oireilla oleva tapaus ratkesi uudella lämpöanturilla. Kokeile ottaa töpseli irti tuosta anturista, kun kierrokset nousee.
      Nämä oireet olivat ABK:ta vastaavassa VW:n 2E moottorissa.

      Comment


      • #4
        Osaatko Ari sanoa, missä tuo lämpöanturi suunnilleen sijaitsee? :)

        Comment


        • #5
          No jos se on tuo ABK, niin ylävesiletkun lähdössä.

          Comment


          • #6
            Juu ABK, tattista!

            Comment

            Working...
            X