Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

osien sopivuus ACOQ V6 -> R5?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • osien sopivuus ACOQ V6 -> R5?

    Voisikos joku joka tietää, kertoa , passaako audi cq: n (v6) vaihteistoon viitos kone heittämällä. Tarkoitus ois hieman keventää tehonpuutteen tuskaa yrittämällä(?) hommata keulalle turbo vitonen. Insinööri kertoi katsastus asemalla projekrin olevan laillinen, kunhan vaihtaa 110mm vetarit samalla. Eli jos joku voisi kertoa vaihdettavien osien (kone/vaihteisto/koneen kiinnitys/yms ) vastaantulevat ongelmat, olisin erittäin kiitollinen. Yritys/erehdys teorian välttämiseksi olisi tiedot poikaa! HELPOIN lienee hommata alkuperäinen s2, mutta saa kai sitä haaveilla...

  • #2
    sopii, mutta halvempi tuo reitti ei ainakaan ole, ellei kokonaista tekniikanluovuttajaa ole ja vanhasta saa rahansa pois.

    Vaihtoon menee ihan kaikki, haku toiminnetta kannattanee koettaa ja vaikka s90 projektiin tutustua nyt ekana.

    Comment


    • #3
      Nykysäännösten mukaan tarviit myös S2:n vaihteiston ellet saa neuvoteltua asioitasi hyvin. Ja koska v6 ja vitoset käyttää eri perävälitystä menisi myös takadiffi vaihtoon.

      Sen sijaan jos tuo laatikkoasia on klaari, tarviit paksummat etutolpat, koska ässässä ne on sellaiset ja tosiaan varmaan järeämmät vetarit.

      Vitonen ja kutonen tulee erilailla kiinni, eli myös apurunko vaihtuisi ja vitosen kaipaamat korikannakkeet pitäisi laittaa.

      Itse kyllä voisin moiseen alkaa ennemminkin upottaa a6:sta alunperin 230hv biturboa!

      Selvitä tuo laatikkohomma hyvin ennen aloitusta.

      Comment


      • #4
        ymmärretty

        eikä vaihdeta ainaskaan vitosturboa! kuitenkin niistä muutoksista sen verran, ettei vaadittu vaihteiston eikä alusta osilta mitään muuta kuin veto nivelten vaihto! Jarrut, vakaimet, tolpat , jopa pyöränlaakerit kuulemma täyttää vaateet (en kyllä ymmärrä, mitä esim. laakereilla on tekemistä tässä asiassa). Kuitenkin taidampas laittaa osto palstalle ostoilmoituksen, niin selväiää vähemmälla vaivalla pelkkää rahaa siirtämällä. Vielä kun löytyisi joku, joka on lopen kyllästynyt ajelemaan turbolla ja vaihtaisi sen sopivalla välirahalla tuollaiseen huippu "lötköttely" yksilöön :)

        Comment


        • #5
          ei pidä paikkaansa, vaikka olet tuollaisen tuomion saanut, voi tilanne muuttua hovissa koska coupen mallisarjan tehokkain on 3b moottori ja sitä on ollut vain s2 mallissa, pitää alustan vastata sitä, toki hyvä vaan jos selviät vähemmällä, onnea yritykselle.

          Comment


          • #6
            Tuohon pyöränlaakerihommaan voin sanoa sen, että suuremmat vetonivelet vaativat suuremmat pyöränlaakerit.

            Mutta kuten anle epäilee, niin kyllä sen auton pitää vastata täysin sitä tehokkainta mallia, eli tässä tapauksessa S2:ta. Itse vaihdoin omaan autooni 20v-turpoviitosen 10v-vaparin tilalle ja vaihtoon meni kaikki, mikä oli erilaista kuin mallisarjan tehokkaimmassa mallissa, eli omalla kohdallani 125kW 7A-moottorilla varustetussa.

            Comment


            • #7
              selvitimpä

              kun puheeksi tuli: elikkä 2.8 coupessa on samat alustan osat kuin s2:ssa( Väitti merkkiliike). Jarrut täysin, kallistuksen vakaimet, iskunvaimentimet, jopa jarrutehostin on kuulemma ( samoin ohjaus) joku eri systeemi kuin esim 10v vaparissa. Merkkiliike muuten väitti, että tehokkain olisi aby mylly, ei 3b ?. no, sitähän ei taas katsastuskonttorilla tiedetty mitään. Tämä oikeuttaa käyttämään 5-vaihteista loovaa.

              No kuiteskin, eräs ongelma tuli malli merkinnän osalta, koska kyseistä coupea ei kuulemma ole suomeen tuotu.... no siitä katsastuskonttorille kysymään, ja kummastelivat , että mikähän tämä auto oikein onkaan... kuulemma sitten saksan otteen merkintä on merkitsevä... ja tällä perusteella, koneen saa heittää paikalleen, kunhan on yhteneväsyys todistus alustan osalta maahan tuojalta, joka kyllä allekirjoittaa kuulemma lapun, joka pistää muuttamaan ainoastaan ne vetonivelet! Lisäksi ainoa paperi mitä vaativat, oli päästö todistus.Tiedeppä sitten, mitä keksisivät katsastustilanteessa :( Enpä ala projektiin, vaan hommaan alkuperäisen

              Comment

              Working...
              X