Sattui ikävä tapaus kun jostain kumman syystä kaverini Audi S4 -92 alkoi käydä huonosti ja öljyäkin pukkasi konetilaan. Hetken tutkimisen jälkeen todettiin että ei käy kaikilla ja öljyä tulee koneen takapäästä. Pikaisen availun jälkeen totesimme että yhden pytyn puola/sytytystulpanhattu-systeemi on palasina ja kaikki puolat ja kannen alus täynnä öljyä. Tutkittiin lisää ja huomattiin että se yksi tulppa oli irti ja siinä samalla rikkonut venttiilikopan tiivisteen siitä tulpan reiän kohdalta josta öljyä tuli riittävästi.
tuhot:
kannesta tulpan kierteet "hopialla"
ainakin yksi puola-systeemi palasina (mitenköhän muut kun olivat uineet öljyssä?)
venttiilikopan tiiviste
Suuri henkinen epämukava tila
Tuttu huoltomies Seinäjoen Käyttöautosta osasi kertoa että siellä oli tässä hiljattain ollut samanlainen tapaus S4 Audissa. Autoon oli saatu korjattua tulpan kierteet autoon päin ilman kannen irrottamista. Onko kellään kokemusta tästä?
Herääkin kysymys että onko näin tapahtunut muille? Onko tämä jonkin asteinen "tyyppivika" kun autossa oli kaikki muutkin tulpat melkein irti.
tuhot:
kannesta tulpan kierteet "hopialla"
ainakin yksi puola-systeemi palasina (mitenköhän muut kun olivat uineet öljyssä?)
venttiilikopan tiiviste
Suuri henkinen epämukava tila
Tuttu huoltomies Seinäjoen Käyttöautosta osasi kertoa että siellä oli tässä hiljattain ollut samanlainen tapaus S4 Audissa. Autoon oli saatu korjattua tulpan kierteet autoon päin ilman kannen irrottamista. Onko kellään kokemusta tästä?
Herääkin kysymys että onko näin tapahtunut muille? Onko tämä jonkin asteinen "tyyppivika" kun autossa oli kaikki muutkin tulpat melkein irti.
Comment