Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1,8T öljynpaineista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Sihdin tukkiva öljymuhju lienee ollut ongelmana vain Long Life huoltojärjestelmän mukaan huolletuissa autoissa.

    Tarkennus: Tämä öljymuhju lisäksi etupäässä 1.8T-koneiden ongelma.
    Viimeksi muokannut jannekk; 21.10.2015, 14:57. Perustelu: Lisätty tarkennus

    Comment


    • #32
      Niin, lisättäköön että omassa autossa ei ollut karstaa kuin peukalonpään kokoinen läntti öljypohjan nurkassa. Eli käytännössä ei yhtään mitään, muu osa moottorista oli aivan puhdas.

      Comment


      • #33
        Tämä öljymuhju lisäksi etupäässä 1.8T-koneiden ongelma.
        Lisätarkennuksena varmaan pitkittäiskoneet. Tavattu myös 3.0 bensassa.

        Comment


        • #34
          Kyllä, WV 1.8T pitkittäiskoneet. Tätä muhjua kyllä kertyy muihinkin Long Life:n mukaan huollettuihin moottoreihin, mutta se ei aiheuta muissa moottoreissa yhtä pahoja ongelmia kuin pitkittäin asennetuissa 1.8T moottoreissa, ja näköjjän myös 3.0 bensiinimoottoreissa.

          Comment


          • #35
            Ok, kiitoksia vastauksista.
            Tuntuu vähän erikoiselta, että öljypumppu olisi loppu jo noilla kilometreillä mutta voi kai se olla.?

            Onkos Motonetin pumpuista mihinkään?
            60e näkyi olevan "1,8-20V/1,8T-20V Öljypumppu + imuputki/sihti, jos hammaspyörä käytöllä."

            Kannattaakohan sitä fortea edes laittaa sinne, mitkä lie mahdollisuudet että korjaantuu?
            Maksaa kuitenkin sekin + uudet öljyt & suodattin.
            Oiskohan vaan parempi ottaa suoraan auki öljypohja ja katsoa tilanne.

            Comment


            • #36
              Ongelmasta ja sen ratkaisusta on laajalti kirjoitettu foorumilla, haku käytöön ja kysymykset olemassa oleviin ketjuihin, tästä pari esim.
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...33#post1167633
              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89737

              Comment


              • #37
                Motonetin pumpulla ajettu nyt 30tkm ja paineet edelleen hyvät, että ei se ainakaan heti lahoa.

                Comment


                • #38
                  Ok, saksasta sais tarvikkeena alkaen 35e, Vaico olisi 80e, sitäkin mainostavat alkuperäisenä, liekö laatueroa Febiin?

                  Comment


                  • #39
                    Onkohan öljypumppu juuri se oikea paikka jos pitää alkaa nuukailemaan?

                    Comment


                    • #40
                      Eihän se ole, mutta jos samantasoista laatua saa mahdollisesti halvemmalla, niin en näe järkeä maksaa extraa.

                      Comment


                      • #41
                        Eikös tähän AEB:hen oikea öljynpaineanturi ole se musta 1.4bar?
                        Löytyy myös harmaana 0,9bar.

                        Comment


                        • #42
                          liekö laatueroa Febiin?
                          tarkottaako tässä nyt Febi hyvää vai huonoa laatua?
                          En tiiä mistä Febin hyvä laatukäsitys on peräisin, mutta aika luokatonta tuntuu olevan. Oman kokemuksen perusteella tukivarret ja termarit kannattaa jättää hyllyyn, jos on Febin laatikossa, enkä muiltakaan ole kovin hyvää kuullut.

                          Comment


                          • #43
                            Muutaman febin pumpun laittanu ja hyvin toiminu. Apuakselikoneen pumppu ei ehkä ole niin kriittinen kuin ketjuvetoisen. Siihen en ebayn kinukkipumppua laittais.
                            Febin stefat ja pultit on ollu laatukamaa.

                            Comment


                            • #44
                              Kävin tänään mittauttaa öljynpaineet ja matalathan ne oli. Lämmin kone tyhjäkäynnillä = 1 bar ja kierroksilla (n2500rpm) nousi neljään. Samalla vaihtui uusi öp-anturi ja Febin pumppu lähti tilaukseen.
                              Jännä ettei öljyvalo kuitenkaan palanut uudenkaan anturin kanssa vaikka sen arvo pitäisi olla 1,4 bar (tosin uudessa anturissa oli merkintä 1,6 bar, kuten entisessäkin).
                              Mitenhän sen öljypohjan tiivisteen kanssa on, liekö siellä sellainen vai massaa?
                              Viimeksi muokannut Kuukkeli; 27.10.2015, 18:23.

                              Comment


                              • #45
                                Ei nuo paineet nyt aivan kamalalta kuulosta, jos öljy on oikeasti kuumaa. Alakanttiin on toki tyhjäkäynnillä, mutta ei välttämättä silti ongelma.

                                Mittaristo ei herjaa jos ei kierroksia ole yli x. Olikohan 2500rpm. Idioottimainen systeemi.

                                Comment


                                • #46
                                  Eikö tuota oli mahdollista modata niin että virta päällä valo palaisi ja sitten käynnistettäessä paineiden noustessa sammuu? Monesti käynyt mielessä mutta kun kerran haistelee kierroksia niin ole lähtenyt tekemään mitään päätöntä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Öljy oli mittaushetkellä auton mittarin mukaan n.90 asteista, 5W40.
                                    No jo ihan mielenrauhankin takia uusi pumppu ja näkee entisen sihdin kunnon
                                    siinä avatessa samalla.

                                    Mites sitten kuitenkin sytyttää öljyvalon tyhjäkäynnillä ajon jälkeen tyhjäkäynnillä jos joku kierrosraja?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Nyt uusi pumppu paikallaan ja vanha sihtihän oli osittain tukossa, vaikka huoltokirjan mukaan
                                      n.10tkm välein öljyt vaihdettu aina Suomessa. Tuontiauto, ehkä eka omistaja Marcelino Mararoni on sit ajellut long lifeillä ekat 100tkm tai jotain.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Jännä ilmiö nyt tullut pari kertaa. Matka-ajosta suoraan (pysäköidessä) kun peruutti loivaan ylämäkeen, sytytti öljynpaineen merkkivalon. Edellinen kerta toissa kesänä Jns-Jkl ajon jälkeen, tänään Jns-Kuopio. Äänet oli normaalit sen hetken, kun kävi. Tauon jälkeen kaikki taas ok. Pidempienkään ajojen jälkeen ei ole tuota ilmennyt, jos/kun ei ole peruuttanut ylämäkeen. Horiiko pumppu tyhjää vai mistä lienee kyse.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Itellä teki AEB ihan samaa aina kun öljynvaihdosta jotain 4000km tai jotain. Motonetista pumppu ja marmorilta tiiviste => Auto kunnossa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            1.8T AWT öljynpaineet kateissa?

                                            Hei,

                                            Nyt olisi hyvät neuvot ja vinkit tervetulleita, tästä monta aihetta täällä ja muuallakin selanneena ei apua ole vielä löytynyt??

                                            Eli vikakohteena eukon AWT koneinen Passatti, öljynpaineet laskee juuri hälyrajoille.
                                            Vika alkoi ensiksi että kylmänä pelasi, sitten kun lämmöt nousi yli 80 asteen niin varotukset tauluun. Pari kertaa teki tuon mutta sitten alkoi jo tulla heti
                                            käynnistäessä varoitukset tauluun, joskus taas ei mitään.

                                            seuraavaa jo korjattu/koetettu:

                                            Öljynpaineanturi
                                            Kunnon moottorin huuhteluita
                                            Öljysihti ei tukossa
                                            Öljypumppu uusittu
                                            venttiilikoppaa auottu, ei vikoja näkynyt

                                            ja ei isoja ulkoisia vuotoja havaittavissa, nokat hyvässä kunnossa, alakerta kunnossa.

                                            Eli paineet jonnekin katoaa, mitähän koettaisi seuraavaksi tutkia?

                                            Voisiko nokkien välisen ketjun kiristin tms päästä lävitse/vuotaa tosi pahasti?
                                            Viimeksi muokannut Rexi; 1.7.2017, 12:00.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ei jää muuta vaihtoehto kuin runko/veivelaakeri väljä.
                                              Toki olen kuullut yhdestä AWT:stä joka vilkutteli öljyn painevaloa huuhtelun jälkeen kun jotain meni ylipaineventiiliin ja jäi kuulemma auki.

                                              Miten todettu että alakerta kunnossa?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Onko paineet mitattu mittarilla ?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kiitos vinkistä!

                                                  Onko tuossa järjestelmässä muuta ylipaineventtiiliä kuin pumpussa oleva
                                                  kuula/jousiventtiili?

                                                  Pitää nuo runkolaakerit vielä itse mennä tarkastamaan pajalle, ottaa vaikka vauhtipyörän pääty irti ekana..yks seppä niitä kans epäili mutta toinen tutki ja meinas nottei ole niistä..

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ei ole mittarilla mitattu kun ei ole paljoa käynnissä viitsinyt käyttää, muuta kun sen että varotus tulee heti tauluun ja nokkien välinen ketju rallattaa heti niinku viimestä päivää..

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Nokkaketjun rallatus meinaa ettei öljynpainetta ole riittävästi. Ylipaineventtiili on pumpussa, kuulan ja pesän väliin saattaa tosiaan mennä kuonaa yms. epäpuhtauksia jolloin paineet karkaa sitä kautta. Mutta tuossa sinun tapauksessa paineen karkaus johtunee jostain muusta seikasta, ellei se pumpun ylipaineventtiili ole sitten juminut täysin auki.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Katso nyt vielä nokkien päistä rattaat ennen kasaamista. Kaverin Skodasta pakonokan rattaan hampaat kuluneet teräviksi ja ketju hypännyt.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Miten noi rattaat liittyy öljynpaineeseen?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Se piti myös jumalatonta rallatusta. Ketjun kiristäjä toimii kai öljynpaineella? Jos ratas on päässyt kulumaan, saa vaihtaa kai koko nokan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              No pitäs mittaa ne paineet, jos ne on alhaset niin vika on alakerrassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X