Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nakutus tunnistimet (vikakoodit)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nakutus tunnistimet (vikakoodit)

    Eli vikakoodeja syntyy 3 ja 4 sylinteriin. Mikäköhän mättää?

    Johtuuko vain viallisista antureista vai onko jotain suurempaa kyseessä.
    Vika koodit uusiutuvat aina.

    Missäkähän tunnistimet sijaitsevat?

    Välillä ahtaa ja välillä ei.

    Ahto vuotoja en ole vielä etsinyt.

  • #2
    Nakutus sinänsä ei generoi vikakoodia. Anturi tai kaapeli rikki? Mikä oli vikakoodi?

    Comment


    • #3
      Koitan kattoo jos löydän ne koodit jostain

      Comment


      • #4
        17735 sylinteri 3 regulation limit exceeded ja toinen
        g66 singnaali heikko tai jotain vastaavaa. En tarkkaan muista kun en ottanut noita ylös mihinkään

        Comment


        • #5
          16716 -knock sensor 2 (g66)signal too low
          p0332 35-10 ----intermittent
          Eli tollanen tuli taas tänään. Mitä asialle pitäisi tehdä?

          Mode:Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välillä.

          Comment


          • #6
            Olisikohan nakuanturin kaapeli poikki tai liitin huonossa hapessa? Ihan MuTu.

            Comment


            • #7
              Nyt on otettu sininen johto irti ja kiristetty uusiksi.
              Nyt auto toimii ekaa kertaa minun käytössä hyvin. Eli vika korjaantu kun otti irti ja kiristi uusiksi.

              Vika tosiaan aina uusiutui mutta nyt näyttäisi toimivan hyvin.
              Tehotkin palautui.

              Comment


                #8
                No morjesta pöytään.
                Ruvennut mietityttämään tuo NG-moottorin ainukaisen nakutusanturin mahdollinen myöhäisheränneisyys/toimimattomuus.
                Reilummalla pintakaasulla kiihdyttäessä hyttiin kantautuu satunnaisia kling, kling -äännähdyksiä, joiden luulisin johtuvan 'nakutuksesta'. Ysikasia olen lähes poikkeuksetta tankannut. Ääni tuntui vähentyvän tuon 4.9. torstain Shellin ferraribensa-alennuksen jälkeen, kun laitoin V-poweria säiliön täyteen.

                Kyseinen "kling, kling" ei ole venttiilinnostimista kantautuvaa - siitä sitten erikseen lisää :)

                Varsinainen kysymys koskee tuon kolmekarvaisen nakutusanturin testaamista edes jossain määrin. Vikakoodia ei tietsikka osaa antaa, ja antaakin lukemani mukaan ainoastaan, jos anturi oikosulkee.

                Lukekaa joku tuota kaaviota suomeksi mulle, eli mihin karvaan pitäisi tulla 12V/signaali sun muuta?
                Kaavio on PS-moottorille, mutta NG:n kanssa tuskin nakuanturin osalta eroja?
                Attached Files

                Comment

                Working...
                X