Bensapumpun rele ei missään K-jetissä ole pelkkä yksinkertainen rele, vaan siellä on aina elektroniikkaa ohjaamassa. Katsoo tuleeko pulssia hall-anturilta, jonka perusteella kytkee pumpun päälle tai pois. Eiköhän se ole tuo kyseinen ohjauspiiri rakennettu siten, että kun releeseen tulee virrat, kytkee ensin hetkeksi pumpun päälle ja vasta sitten alkaa valvomaan hallin pulssia. Ja koska kaikille releille tulee jo muutenkin virtalukolta piuha, ei tarvitse vaihdella mitään kytkentöjä, kunhan rele vain on oikeanlainen.
Tai itseasiassa en ole varma, että katsooko rele suoraan hallia vai mutkan kautta katsomalla sytkänohjauksen katkomaa puolan maata. Veikkaisin itseasiassa jälkimmäistä.
En tiedä sitten onko siitä esipaineistuksesta oikeasti mitään hyötyä. Ehtiiköhän kone edes kierrosta pyörähtää, kun on jo kaikki paineet.
Tai itseasiassa en ole varma, että katsooko rele suoraan hallia vai mutkan kautta katsomalla sytkänohjauksen katkomaa puolan maata. Veikkaisin itseasiassa jälkimmäistä.
En tiedä sitten onko siitä esipaineistuksesta oikeasti mitään hyötyä. Ehtiiköhän kone edes kierrosta pyörähtää, kun on jo kaikki paineet.
Comment