Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pitkä käynnistys, 100 -88 2.2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Bensapumpun rele ei missään K-jetissä ole pelkkä yksinkertainen rele, vaan siellä on aina elektroniikkaa ohjaamassa. Katsoo tuleeko pulssia hall-anturilta, jonka perusteella kytkee pumpun päälle tai pois. Eiköhän se ole tuo kyseinen ohjauspiiri rakennettu siten, että kun releeseen tulee virrat, kytkee ensin hetkeksi pumpun päälle ja vasta sitten alkaa valvomaan hallin pulssia. Ja koska kaikille releille tulee jo muutenkin virtalukolta piuha, ei tarvitse vaihdella mitään kytkentöjä, kunhan rele vain on oikeanlainen.

    Tai itseasiassa en ole varma, että katsooko rele suoraan hallia vai mutkan kautta katsomalla sytkänohjauksen katkomaa puolan maata. Veikkaisin itseasiassa jälkimmäistä.

    En tiedä sitten onko siitä esipaineistuksesta oikeasti mitään hyötyä. Ehtiiköhän kone edes kierrosta pyörähtää, kun on jo kaikki paineet.
    Viimeksi muokannut jasso; 7.2.2012, 23:36.

    Comment


    • #32
      Muistaakseni minun 200:n taitaa tehdä tuon esipaineistuksen.. Mutta se rele ei käy tavalliseen sataseen.. jotain eroja kyllä on..
      Siihen ostin uuden releen, on ns. korvaava rele alkuperäisen tilalle. siinä on yksi liitin ylimääräinen..(olisiko ruotsin mallin rele...=)))

      Comment


        #33
        Hitachin ecuilla olevissa (ahdetut) b.pumpun relettä ohjataan sillä hitachin purkilla. Ei siis vastaa ecutonta mallia.

        Comment


        • #34
          Johto patentti toimii moitteettomasti.. Laakin peli nytten. Tilanteesta riippumatta. Ei viiveitä startatessa.
          Halvempi ratkaisu, kuin ettiä/ostaa uusi rele.

          Comment


          • #35
            Tämmönen rele mulla esipaineistaa Typ81/85 vehkeissä 433907385

            Comment


              #36
              Ei mitään kirjainta perässä? Ilman kirjainta en nimittäin mistään meinaa löytää. Ei kuvaa olisi laittaa?

              Hellalla on ainakin kolmea eri relettä olemassa. Eroista ei tietoa. Sitten sattui silmään tuollainen: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2221589

              edit: Tuo 6-napainen taitaakin olla kierrosrajoittimellinen rele, ainakin Kräckerin datojen mukaan.
              edit2: Taitaa rajoittimillisia olla 5-napaisinakin. S-nasta on kuudes nasta. Pelkkä S ei paljon kerro mitään.
              Viimeksi muokannut jasso; 10.2.2012, 17:43.

              Comment


              • #37
                Ei ole kirjainta ,mutta F:n ku laittaa niin näyttäs löytyvän.
                5-napainen ja samanlainen ku kuvassa mutta se pieni pinni on "1" ,niin kuin tuossa kuvan 6-napaisessa.

                Releen toimintakin on sama kuin tuossa 6-napaisessa näyttäisi olevan ,vain se "S" uupuu ja en tiedä mitä se tekee.

                Comment


                  #38
                  Eipä auttanut bensapaineen varaajan vaihto pitkään käynnistykseen lämpimänä. No otin sitten pihalta löytyvästä -88 lötköstä 4 napaisen releen, jossa lukee vai lyhyesti ja ytimekkäästi Nagares.. Ja kappas, pumppu lähtee heti päälle kun laittaa virrat.

                  Comment


                    #39
                    Auttoiko käynnistymiseen myös?

                    Comment


                    • #40
                      Jos pumppu jää pyörimään niin kauaksi aikaa kuin virrat on päällä, niin sellaista sen ei kuulu tehdä. Ns. esipaineistaa saa, mutta pumpun kuuluu pysähtyä sekunnin - kahden pyörimisen jälkeen, jos kone ei pyöri. Nelinapaisesta kun puuttuu ilmeisesti juuri se koneen pyörintäsignaali, niin toiminta voi olla virheellinen.

                      Comment


                        #41
                        Kyllähän tuo melko mukisematta lähtee, kun jtn 5-10sek ekaksi pitää virtoja päällä.

                        Mutta audiq, onkos sillä nyt mitään merkitystä, kun onhan näissä vanhemmissakin k-jeteissä esim. ur quattro yms. bensapumppu koko ajan päällä, kun virratkin on.

                        Comment


                        • #42
                          On sillä mielestäni sen verran merkitystä, että en omaani sellaista ominaisuutta halua. Kun sillä releelle tulevalla koneen pyörintäsignaalilla on tarkoituksensa. Olen kerran ollut huoltohallissa, jossa muistaakseni K-Jetti pumppasi valtavan lammikon bensaa lattialle ja siellä bensassa ui myös mm. jännitteellisiä jatkojohtoja. En haluaisi istua autossa, jossa bensapumppu lykkää 80 litraa polttoainetta kuumaan konehuoneeseen, jos huono mäihä käy. Mutta se on vain minun mielipiteeni.

                          Comment


                            #43
                            Minusta kaikissa k-jeteissä pumppua ohjataan hallin pyörintäsignaalilla. Eli ei pitäisi urkeissakaan pyöriä, ellei ole jotain rikki. Muutahan virkaa tuolla ei ole kuin turvallisuus kolaritilanteissa, jolloin pumppu sammuu koneen myötä. Vikatilanteissa toki periaatteessa aavistuksen pienempi riski työntää bensaa väärin, mutta lähinnä kolariturvallisuusjuttu.
                            Viimeksi muokannut jasso; 11.5.2012, 20:59.

                            Comment


                              #44
                              Pitää täysin paikkansa.. Jännää vaan, kun aika monta k-jet vehjettä, muun muassa Typ89 90, 2xur, typ81 80 oon tavannut jossa pumppu veivaa koko ajan. Liekkö näihin tehty jotain muutoksia, vai ihan tehtaalta tullessaan jo? Jännää sekin että oon tavannut näitä käynnistymisongelmia vaan typ44:ssa.

                              Comment


                              • #45
                                Tässä kun näitä ongelmia pähkäilly, niin ainakin meikällä se pumpun surahdus kestää sen pari sekkaa ja sama oli ex satkussa myös, eli siis silloin paineistaa tuon polttoainepuolen, siis jos kunnossa on, vaikkapa märäjakajale asti vai?

                                Sitä eteenpäin alkaakin jo ongelmavyyhti, jos ei pelitä.

                                Comment


                                • #46
                                  No se esipaineistus on vähän hämäävä sanonta, siksi laitoin ns, kun ei se pumppu mikään vesiautomaatti ole, eli ei tiedä paineista mitään. Vaikka pumpun piuhan ottaa irti, niin rele syöttää pumpulle päin jännitettä saman ajan.
                                  Eli jos esipaineistusta ei tapahdu, vaikka pitäisi, niin vika on pumpussa tai ennen, eikä pumpun jälkeen.

                                  K-Jetin määränjakaja on melko idioottivarma, että enemmän niitä on varmaan rikottu korjaamalla kuin ajamalla. KE sitten jo vähän herkempi, kun uudempia, mutta vahvoja laitteita nekin. Jetille pitäisi tehdä testaus ohjeiden mukaan, niin sillä luultavasti helpoiten löytää vian. -Paineiden ja vastusarvojen mittailuahan se pitkälti on. Googlella voisi löytyä ohjeita testailuun.

                                  Comment


                                    #47
                                    Jos kukaan ei ole auton kjettiä räpeltänyt koskaan, niin se on pomminvarma, jos muutama anturi vaan on pelissä mukana... Itsesäätäen/ei-tietoa-säätäjällä saa vahinkoa aikaiseksi.

                                    Comment


                                      #48
                                      KE:ssäkin itse määräjakaja on toimiva, mutta siihen on ympätty elektroniikkaa kylkeen.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Lisätään nyt tännekin tuo oma havainto kun samasta asiasta kyse.
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=86

                                        Comment


                                        • #50
                                          mistäs saa 2.3 koneeseen ton lämpöaikakytkimen?onko muualta saatavissa kun marmorilta?omasta taitaa puuttua kokonaan tuo...

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mä en kyllä itte kattosi mitää muuta ku alkuperäistä. Tarvikkeet voi toimia vähä niin ja näin.

                                            Comment


                                              #52
                                              No Boschin kytkin nyt on tismalleen sama osti sen marmorilta tai tarviketiskiltä. Taitaa hinta ja saatavuus vain olla hyvin lähellä toisiaan.

                                              Noita lämpöaikakytkimiä on muuten eri lämpötiloissa kytkeviä. Vähän ylempää kytkevä voisi toimia jopa paremmin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Miksi sitte marmorilta ostetuis RT:n suuttimis oli erilaiset kärjet mitä boschin liikkeestä ostetuis jos samaa tavaraa on? Osanumerot oli samat mut niin vain oli eroa. Ja boschin liikkeestä ostetut pelas 3kk jonka jälkeen rupes vuotaan.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tarvikkeena on sattunut tulemaan osan alkupään kehitysversio ja marmorilta loppupään.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    No tämä selittää sen :)

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X