Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkinpoljin meni poikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkinpoljin meni poikki

    Meni eilen kytkinpoljin poikki.
    Löytyiskö mistään/keltään poljinta?
    Auto on S4 4,2l -93.
    Osassa numero 4A1 721 319.

    #2
    Ei oo todellista! Siis miten sait polkimen poikki?!

    Itse aiheeseen sen verran että eiköhän joltakin löydy. Ostopalsta tavoittaanee myyjäkunnan osuvalla otsikolla tätä paremmin.

    Comment


    • #3
      Eihän toi oo mahdollista! Kerrotko hieman tarkemmin mitä tapahtui.

      Comment


      • #4
        Normaalissa vaihtotilanteessa risteykseen tulessa (ei siis mitään kepitystä).
        Korvake, johon sylinterinpää kiinnitetään lohkesi irti muusta polkimesta. Olis kuvakin, mutta en osaa liittää sitä tähän.
        On ollut ilmeisesti aikaisemmin jo viallinen, koska lohkeamiskohdassa näkyy selvät rajat (värieroja).
        Kaikki joille olen asiasta puhunut, on sanonut samaa "En oo ikinä kuullu moista".
        Hyvinkään oppaalta löyty poljin, joten se on kunnossa.

        Comment


        • #5
          Minullehan kävi näin perjantaina urssin kanssa. Onko kukaan vaihtanut urssiin kytkinpoljinta, miten se lähtee irti? Ylhäältä ilmeisesti sokalla kiinni? On vaan melko ahdas paikka ropailla mitään.

          Comment


          • #6
            Mulle on käynyt samoin typ81 coupen kanssa, katkes sieltä aksilan juuresta :D

            Comment


            • #7
              Kuten myös täällä Coupesta joskus aikoinaan, oli vähän hölmö olo kun ei olisi uskonut tuollaista tapahtuvan ja tuli tietysti seuraavaksi jarrupoljin mieleen.

              Comment


              • #8
                Kyllähän tuo kieltämättä säikäytti kun losahti melkoisella voimalla kytkin lattiaan. Alkoi jo kassakone kilisemään mielessä, sen verran kovan pamauksen piti. Mutta uusi kytkinpoljin tilattu Tepolta ja jos helteet vähän helpottaisi niin voisi alkaa tutkimaan tarkemmin tuota irroitusta. Vinkkejä saa edelleen tarjota.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka-
                  Onko kukaan vaihtanut urssiin kytkinpoljinta, miten se lähtee irti? Ylhäältä ilmeisesti sokalla kiinni?
                  Rikki menneen pedaalin tilalle piti vaihtaa uusi. Teknisesti poljin ei ole kiinni kuin kahdesta kohtaa, (kaaviokuva) akselilla poljintelineessä sekä pääsylinterin varrressa. Poisotto käy melkein kivutta, takaisin laitossa pääsylinterin varren takaisinlaitto sekä "palautusjousen" asentelu kysyi hermoja taskulampun valossa. Jousi ei nimittäin ole peräisin mustekynästä. Huoltoaapisen ohjeissa tarjotaan hommaan erikoistyökalua, mutta puristamalla jousen penkissä kasaan ja sitomalla riittävän vahvalla rautalangalla sai jousen ujutettua hahloihinsa. Ja ongittua "kiristyssiteen" välistä poies.

                  Comment


                  • #10
                    Tänään oli hieman inhimillisempi keli ja tuli irroteltua tuo risa poljin. Olihan tuossakin jonkin verran vaivaa, ainakin puutteellisilla työkaluilla tehtynä. Tila ja näkyvyys on aika heikkoa tuolla jalkatilassa. Kauhulla odotan uuden asentamista. :) Vertailun vuoksi kuva Shrekistä ihmettelemässä risaa poljinta:

                    http://maukka87.kuvat.fi/kuvat/Sekal...tkinpoljin.jpg
                    Viimeksi muokannut -Maukka-; 26.2.2011, 12:08. Perustelu: Linkin korjaus

                    Comment


                      #11
                      Itsellä meni kanssa viime kesänä poljin poikki, juurikin tuon korvakon kohdalta.
                      Meni rauhallisessa kaupunkiajossa, ilman mitään normaalista poikkeavaa voimankäyttöä.

                      Herkensi uuden polkimen käyttöä kun vaihtoi pääsylinterin tiivisteet, niiden pettäminen/alkava vika aiheuttivat kovasti jäykkyyttä ja lopuksi tuon korvakon pettämisen.

                      Ei sillä, aika jäykkähän tuo on vieläkin, jos vertaa ns. perus autoihin :)
                      Viimeksi muokannut terroristiristo; 18.7.2010, 19:52. Perustelu: Pääsylinterihän se siinä polkimessa taisi olla kiinni...

                      Comment


                      • #12
                        "Normi" tilanteessa se itseltäkin meni, hieman risteyksestä lähdön jälkeen. En muista ainakaan että oma poljin olisi ollut ennen hajoamista normaalia jäykempi, vaikka jäykkähän se tosiaan on muutenkin. Noh jos se seuraavakin poljin paukahtaa poikki niin katsellaan sitten sitä pääsylinteriä. Ikinä ei ole aikaa tehdä asioita kunnolla kerralla mutta kahteen kertaan on kyllä. :)

                        Comment


                        • #13
                          Muistatko karppa miten laitoit tuon pääsylinterin varren takaisin kiinni polkimeen, oliko poljin jo kiinni poljintelineessä vai irrallaan?

                          Comment


                          • #14
                            Laitoin polkimen nivellykseensä ennen kuin aloin polttamaan hermoja pääsylinterin sokkatapin kanssa. Ei tullu ajatelleeksi kokeilla irrallaan, että olisko helpottanut.

                            Huulille se pääsylinterin varsi meni melko helposti mutta kohdistaminen just että saa tapin reikäänsä, niin se siinä ergonimisessa työasennossa ja taskulamppu suussa meinasi katkaista kamelin selän.

                            Comment


                            • #15
                              Mullakin se poljin on jo paikoillaan eikä enää tarvi ottaa poiskaan kun jostain syystä ei ainakaan lievällä voimankäytöllä tunnu lähtevän. Ja sokkatappikin on paikoillaan mutta väärinpäin, koska oli helpompi laittaa väärinpäin. Mutta sitten on se ongelma että sokkaa taas ei mahdu laittamaan. Noh pitää huomenna jatkaa harjoituksia ja pähkäillä...

                              Comment


                              • #16
                                Tää homma olis valmis yhtä sokkaa lukuunottamatta, onnistuin hukkaamaan jonnekin joten huomenna ostoksille. Sille joka tämän hommaan joutuu joskus tekemään, se palautusjousi kannattaa tosiaan puristaa niin kasaan kuin ikinä vain saa. Ja kokoamisjärjestyksenä ensin poljin telineeseen --> palautusjousi kiinni --> viimeisenä polkimen ja pääsylinterinen välinen sokkatappi paikalleen. Tai näin se omassa tapauksessa oli helpointa. Kiitos avusta osallistuneille.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka-
                                  Tänään oli hieman inhimillisempi keli ja tuli irroteltua tuo risa poljin. Olihan tuossakin jonkin verran vaivaa, ainakin puutteellisilla työkaluilla tehtynä. Tila ja näkyvyys on aika heikkoa tuolla jalkatilassa. Kauhulla odotan uuden asentamista. :) Vertailun vuoksi kuva Shrekistä ihmettelemässä risaa poljinta:

                                  http://i100.photobucket.com/albums/m...jinurS4006.jpg
                                  Eihän toi ole Shrek. Sehän on Planeetta 51:sen asukas. Ei olisi varmaan kiva jos sua nimiteltäis satuhamoksi, joten hieman nyt tarkkuutta niihin juttuihin.

                                  Sori oli pakko. :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pääsylinterinvarsi poikki kytkinpolkimelta

                                    Saisiko asiantuntija-apua miten saan purettua a6 q kytkinpolkimen, että saisin pääsylinterinvarren irti. Ongelmana on että varsi meni poikki kierreosasta siitä mistä kiinnittyy kytkinpolkimeen.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X