Sitkeän taistelun jälkeen olen nyt siirtynyt tuohon automaattiautojen kantaan. Kun ei tomaatilla ajamisesta ole syvällistä kokemusta, niin vinkkejä kaipaan, esim seuraaviin asioihin:
-nopein lähtötapa
-asiat mitä kannattaa/ei kannata tehdä
-moottorijarrutuksen käyttö esim liikennevaloihin stopattaessa, säästääkö kokonaisuutena (bensa, jarrut), vai kuluuko loota tai jokin muu osa kun manuaalisesti käskee pienempää sisään ja jarruttaa moottorilla?
-kickdownin välttäminen, onko muita kikkoja kuin välttää kaasu pohjassa-tilannetta?
-isommalle vaihto, vaihtoviiveen ennakointi / manipulointi kaasulla, onnistuuko miten? Eli kun antaa käskyn isompaa pesään (osakaasulla), pitääkö kaasua hellätä kevyesti mikäli haluaa pitää nopeuden vakiona ja kierroksia alas? Vai hoitaako elektroniikka tämän itse oman kalenterin mukaan?
Se mikä noin ensi alkuun ärsyttää, on se lukituksen puute pikkukierroksilla -näkyy myös kulutuksessa. Sille ei kai mitään voi.
Joo, D-pesään, kaasua ja jarrua, ei se ole niin helppoa ;)
-nopein lähtötapa
-asiat mitä kannattaa/ei kannata tehdä
-moottorijarrutuksen käyttö esim liikennevaloihin stopattaessa, säästääkö kokonaisuutena (bensa, jarrut), vai kuluuko loota tai jokin muu osa kun manuaalisesti käskee pienempää sisään ja jarruttaa moottorilla?
-kickdownin välttäminen, onko muita kikkoja kuin välttää kaasu pohjassa-tilannetta?
-isommalle vaihto, vaihtoviiveen ennakointi / manipulointi kaasulla, onnistuuko miten? Eli kun antaa käskyn isompaa pesään (osakaasulla), pitääkö kaasua hellätä kevyesti mikäli haluaa pitää nopeuden vakiona ja kierroksia alas? Vai hoitaako elektroniikka tämän itse oman kalenterin mukaan?
Se mikä noin ensi alkuun ärsyttää, on se lukituksen puute pikkukierroksilla -näkyy myös kulutuksessa. Sille ei kai mitään voi.
Joo, D-pesään, kaasua ja jarrua, ei se ole niin helppoa ;)
Comment