Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pahvit pois syylarin edestä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Pahvit pois syylarin edestä

Olisikohan jo aika ottaa se pahvi pois sieltä syylarin edestä. Eilen avustin yhtä neitosta joka seisoi tien varressa höyryävän aanelkun vieressä. Oli kuulemma miehensä laittanut talvella nerokkaasti pahvin kun ei tullut lämpöä tarpeeksi. Pahvi peitti koko kennon ja oli ihan kiinni siinä, ei päässyt juurikaan ilma kulkemaan. Helposti tuo unohtuu vaikka eilen oli meren tuntumassakin jo yli 10 astetta lämmintä.

Taisi muutenkin tänätalvena jäädä noiden pahvien hyötyaika muutamiin viikkoihin.

lisäys: Etelä-Suomessa siis.
    Viimeksi muokannut jasso; 27.3.2007, 20:44.

Comment

Ei pahvia tarvita, kun termostaatti on kunnossa.

Lapinreissulle etelästä (-30) sitä voi harkita, mutta ilmareikiä pitää jättää.

Comment

Nyky riisseleissä on mulla pahville tarvetta ollut. Omassa kopissa ei täällä helsingissä nouse lämmöt muuten riittävästi ja noissa firman pari vuotta vanhoissa pakettiautoissa kovilla pakkasilla ei taas haluaisi pysähtyä valoihin yms., kun lämmöt tippuu silmissä ja tulee kylmä koppiin :)

Comment

Itse vaihdoin syksyllä uuden termarin ja täällä pohjosen -36 pakkasellakaan ei ollut ongelmia, saatikka jotain pahvia viä tarvisi.

Comment

Pumppusuutindiisseleissä taitaa kyllä pahvista olla vähän apua, sen verran hintsusti lämpöä tarjoavat. Bensavehkeet taas ei mun mielestä kaipaa pahvia juurikaan.
            Ei ainakaan mun bensavehkeet ole tarvinnu.

Passatti taas ei -30 pakkasella juuri 90 astetta saavuta, vaikka on uusi vesipumppu ja termari.

Comment

Bemarissa olen tavannut alipaineella säätyvän kaihtimen syylärin edessä. Ei tarvitse pahveja.

Comment

Höh, skodassa oli tuollainen jo 50-luvulla ;)

Comment

Jostain muistan lukeneeni. Jos en väärin muista,niin tuo pemarin kaihtimen tarkoitus on vähentää syylärin läpi ulos kuuluvia moottorin ääniä. Eritoten diisselin kylmäkäynnistyksessä kuluvaa "kolinaa ja kilinää".

Comment

Juuri näin. Oon lukenu samaa.

Comment

Voipi olla. Tuli yhdessä kolarikorjaus bemussa vastaan. Otettiin kuitenkin kokonaan pois, koska vanha oli mennyt säpäleiksi ja uusi olisi maksanut maltaita, joten ei päässyt toteamaan viritelmän hyötyjä.

Comment

Uusimmassa AutoBildissä (tuli näytenumero) kerrottiin bemarin käyttävän uusissa malleissa jasson mainitsemaa kaihdinsysteemiä minimoidakseen ilmanvastuksen, silloin kun moottoria ei tarvitse jäähdyttää.

Comment

Working...
                        X