Mistäpäin kaasaria lähtisi vikaa ensisijaisesti metsästämään? Oireena korkea tyhjäkäynti, kylmänä n. 1000 rpm ja koneen lämmittessä kierrokset kohoavat 1200:aan - 1600:aan rpm. Bensaa ei matka-ajossa kulu kuin 6,5-7 l/100km, joten tuskin siellä on ryyppy päälle hirttänyt, varsinkin kun ryyppy päällä kierrokset eikun nousee. Välillä tyhjäkäynti ohimenevästi putoa alle tuhanteen niin alas, että kone pysyy hädintuskin käynnissä. Käynnistämisessä ja ajossa muuten ei mitään ongelmia. Tyhjäkäynti on siis mitä tahansa 1200-1600:n välillä kun kone on lämmin.
Toinen probleema on koneen lämmittyä kuumaksi kuuluva ulina jostain jakopään tienoilta, remmi on vaihdettu pari tuhatta kilometria sitten rullineen, kireys tarkistettu muutaman sadan kilometrin jälkeen (silloin nariseva ääni tyhjäkäynnillä, joka hävisi hihnaa löysyttäessä). Ei kai se hihna itsekseen kiristy ja toisaalta ei luulisi löysän hihnan pitävän ääntä?
Tulis jo kesä ja pääsis kakspyöräisen päälle, ei näistä autoista oo ku riesaa (mekaanisesti rajoittuneille ainakaan), -kele :(
Toinen probleema on koneen lämmittyä kuumaksi kuuluva ulina jostain jakopään tienoilta, remmi on vaihdettu pari tuhatta kilometria sitten rullineen, kireys tarkistettu muutaman sadan kilometrin jälkeen (silloin nariseva ääni tyhjäkäynnillä, joka hävisi hihnaa löysyttäessä). Ei kai se hihna itsekseen kiristy ja toisaalta ei luulisi löysän hihnan pitävän ääntä?
Tulis jo kesä ja pääsis kakspyöräisen päälle, ei näistä autoista oo ku riesaa (mekaanisesti rajoittuneille ainakaan), -kele :(
Comment