Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1.8S -87: Tyhjäkäynti- ja jakopääongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 1.8S -87: Tyhjäkäynti- ja jakopääongelma

    Mistäpäin kaasaria lähtisi vikaa ensisijaisesti metsästämään? Oireena korkea tyhjäkäynti, kylmänä n. 1000 rpm ja koneen lämmittessä kierrokset kohoavat 1200:aan - 1600:aan rpm. Bensaa ei matka-ajossa kulu kuin 6,5-7 l/100km, joten tuskin siellä on ryyppy päälle hirttänyt, varsinkin kun ryyppy päällä kierrokset eikun nousee. Välillä tyhjäkäynti ohimenevästi putoa alle tuhanteen niin alas, että kone pysyy hädintuskin käynnissä. Käynnistämisessä ja ajossa muuten ei mitään ongelmia. Tyhjäkäynti on siis mitä tahansa 1200-1600:n välillä kun kone on lämmin.

    Toinen probleema on koneen lämmittyä kuumaksi kuuluva ulina jostain jakopään tienoilta, remmi on vaihdettu pari tuhatta kilometria sitten rullineen, kireys tarkistettu muutaman sadan kilometrin jälkeen (silloin nariseva ääni tyhjäkäynnillä, joka hävisi hihnaa löysyttäessä). Ei kai se hihna itsekseen kiristy ja toisaalta ei luulisi löysän hihnan pitävän ääntä?

    Tulis jo kesä ja pääsis kakspyöräisen päälle, ei näistä autoista oo ku riesaa (mekaanisesti rajoittuneille ainakaan), -kele :(

  • #2
    Onko kaasttimen kumilaippa kunnossa, eli heiluuko ilmasuodatinkotelo miten voimakkaasti ?

    Eikai vesipumppu pidä ääntä ? se voi olla ensioire sen kulumisesta. Vaihto-osa VAG:llä maltillinen 60 euroa muistaakseni.

    Comment


      #3
      Eikai vesipumppu pidä ääntä ? se voi olla ensioire sen kulumisesta. Vaihto-osa VAG:llä maltillinen 60 euroa muistaakseni.
      Ei ole vesipumppu jakopään yhteydessä vanhoissa nelipyttyisissä.

      Comment


        #4
        Se vesipumppu mullakin kävi mielessä ja vaikka se ei ole aivan kiinni jakopäässä, on vaikea poissulkea siitä äänen lähteenä. Olen ollut vähän siinä käsityksessä, että vesipumppu useimmiten vuotaa ensioireena kun loppu lähestyy, vuotoa ei nyt havaittavissa. En ole kovin huolissani tuosta äänestä (remmin vaihtotyöllä ja osilla takuu) mutta on se melkoisen ärsyttävä ääni ja jos radio ei ole päällä kuuluu sisäänkin tosi selvästi.

        Kaasari täytyy yrittää tsekata tän viikoin aikana, palailen asiaan sen tiimoilta jos löydän ratkaisun asiaan, ei vaan viitsisi hirveästi sijoittaa moiseen kun vuoden alusta saan liisarin, tosin ei tuota audia viitsi tuossa kunnossa myydäkään...täytynee jättää projektiksi ;)

        Comment


          #5
          Isäukollani ainakin se kaasarin kumilaippa rupesi vuotamaan. Voi ostaa kaupasta uuden tai hakea kumikorjaamolta vulkanointilitkua ja korjata sillä.

          Comment


            #6
            Kannattaa katsoa ne kaikki alipaineletkut sieltä kaasarin ympäriltä. Laita vaikka käyntiin ja liikuttele niitä ja jos käynti muuttuu niin tod.näk. rikkinäinen letku. Ja kyllä sen käteen tunteekin jos oikein jostain puhaltaa. Itsellä oli joskus sama vika ja katselin letkut läpi ja mitään en huomannut mutta pieni suhina kuului koko ajan jostain. Sitten vahingossa käsi otti kiinni venakopalta lähtevään paksuun huohotinputkeen ja avot! Se oli revennyt noin 5 sentin matkalta mutta kun jäykkää letkua oli ja vielä semmoinen mutkapala niin pysyi kuosissaan ja pystyi siis ajaan.

            Comment

            Working...
            X