Ok, elikkä taitaa tuo kansi siis vuotaa. Osaako joku sanoa jonkunlaista hinta-arviota tuosta kansiremontista?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jäähdytysneste katoaa, mutta mihin?
Collapse
X
-
Kylmäkäynnistyksen yhteydessä ilmeisesti vallan normaalia, että tupruttaa vaaleaa. Se vesi on viilenevästä pakokaasusta tiivistyvää lauhdetta ja vallan normaalia. Pitää toki loppua, kun kone ja putkisto alkaa lämmetä.
Itse olen joskus omistanut ABK-koneisen B4:n. Myin sen taannoin kansivikaisena, kun ei riittänyt motivaatio ruveta aukomaan konetta räntäsateessa rivarin pihassa. Kansi oli päässyt kieroksi. Olen nähnyt saman laitteen muutankin kerran paikallisessa liikenteessä. Ilmeisesti pelaa ihan hyvin.
Comment
-
Ei ei vaan kyse oli tälläisestä tilanteesta kun ajoin töistä kotiin n.15km ja kurkkasin sitten nesteet niin oli alarajalla, niin lisäsin sinne sitten nestettä noin litran, sen jölkeen käynnistin auton ja kurkkasin putkeen niin sieltä tuli valkoista savua noin 15sek putkeen ja sen jälkeen lopetti savuttamisen.
Comment
-
Jos kannentiiviste vuotaa sylinteriin, niin näkyy puristuspainemittauksessa. Mittauksella saa vielä selville mihin pyttyyn vuotaa tai jos vuoto kahden mukin välissä, niin molemmissa pytyissä heikompi puristuspaine. Sylinteriin päin oleva vuoto näkyy kyllä sytytystulpan kärjestä (pesee kirkkaan puhtaaksi).
Useastihan näissä kannentiiviste vuotaa myös ulospäin. Ei tarvitse paljon lirutella, kun litra häviää viikon aikana. Entäs vesipumppu, muoviset liitännät kanteen, letkut yms. vuotokohdat?
Comment
-
Itse vaihdoin silloin omaani ensin termarin ja sen rempan huomioiden perusteella myös vuotavan termarikotelon. Kun vehje herkesi vuotamasta ulos, alkoi jumalaton valkoisen pöllyttely ja huono käynnistyvyys noin viikon sisään. Auto yöksi katokseen ja aamulla tulppa irti. Mukin laki punaisena jäähdytysnesteestä. Kansi siis kiero tuossa, pahvi oli kuulemma ollut jotakuin ehjä.
Comment
-
Ei näy välttämättä puristuspainemittauksessa kannentiivisteen vuoto. Kannenhan pitäisi vuotaa jo tosi paljon, jos puristuksissa vuoto näkyisi. HC-mittaus jäähdytysjärjestelmästä paljastaa pienemmänkin vuodon, jos vuoto on sylinteriin.
Litra viikossa on iso vuoto. Itse juuri mietin, että mihinhän on kahdessa vuodessa hävinnyt desin verran jäähdytinnestettä.
Kuitenkin, tutulla vuoti samalla tavalla reilusti ja missään ei näkynyt vuotoa. -Kone oli Volkkarin 1.8 bensa. Vuoto löytyi sopivissa olosuhteissa jostain muovipalikasta koneen kyljestä. Olisikohan ollut muovinen termostaattikotelo. Ihmetytti, että niinkin näkyvästä paikasta pystyi vuotamaan sellainen määrä nestettä jälkiä jättämättä. Vuoto näkyi ohuena hyöryvanana, joka nousi kuuman koneen kyljestä. Valuvaa nestevuotoa ei havaittu kuumassa, eikä kylmässä koneessa.
Comment
-
Mulla hävisi transporterissa (2.5l) n. 0,7L/vk eikä aivan vähällä löytyny tuokaa vuoto. Ihmettelin vaan omalaatuista hajua kabiinissa aina kun takaosan lämppäri oli käynnissä. Sieltähän se sitten löytyi vuotokin, takaosan kennosta. Tuon määrän laite onnistui haihduttamaan ilman että olis mitään tiputellu. Se kun vuotaa vasta kone kuumana, kun järjestelmässä on painetta. Tuon lisäksi lämppärikierron pumpun liitoksesta vuotaa himpun, kun menee liitos punaiseksi.
Vanhasta volkkarista etsin joskus hankalaa vuotoa paineistamalla järjestelmän paineilmalla, helpompi kopeloida letkuja kun ne on viileitä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mokoma Näytä viestiKävin tuossa heittämässä motarilla lenkin ja sen jälkeen avasin konepellin niin huomasin että tiputtaa vettä, ovatko sitten lämppärin letkut kun menee 2 peukalon paksuista letkua koneen perästä sisälle?
Comment
-
Vedet katoaa - 99 a4
Elikkä mikä voisi olla vikana kun -99 mallin A4 turbo quattro kadottaa jäähdytinnesteet kerralla ajon jälkeen?
Ongelma ilmenee kun sammuttaa auton lämpimäksi ajon jälkeen, jolloin paisunta säiliö tyhjenee noin 30 sekunnissa, mutta maahan se ei (ainakaan heti) valu.
Öljyt ovat öljyä, eikä kerää painetta ylävesiletkuun, joten kansivikaa tuskin on.(?) Paisunta säiliö on vääntynyt korkin kohalta, niin korkki ei mene täydellisesti kiinni.
Onko ehdotuksia mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?Viimeksi muokannut wety1123; 23.5.2017, 18:09.
Comment
-
Jalkatilasta? Jos automaattivaihteinen niin vaihdelaatikosta? Eipä se oikein maailmasta hävitäkään voi ja yleensä glykolin tunnistaa jo hajusta.
Mitäs jos sinne kaataa lisää? Laskeeko pinta samaa tahtia, kyllähän sen johonkin pitää mennä. Yksi vaihtoehto on että jos paisari ei kerran ole tiivis niin ajon aikana nestettä karkaa höyrynä harakoille ja koneen sammuessa vesipumppu lakkaa kiertämästä ja vesi valuu alas.
Comment
-
Audi A4 B7 1.8Tq BFB motilla. Tiputtaa jäähdytysnestettä ja ilmeisestikkin nyt löysin syyllisen siihen. Eli palikka mihin tulee vihreäanturi kiinni on jäähdytysnesteen peitossa. Kysymyksenä kuuluukin, että millä osanumerolla löydän tämän kyseisen osan. Tuossa alhaalla on vielä linkki ja jos oikein olen ymmärtänyt on kyseessä osa mikä on tuon "30" alapuolella?
http://fi.realoem.me/Audi/RDW/A4Q/20.../121/121012#32
Comment
-
Ehkä sulla on samanlainen tapaus, jonka näin kerran. Ajoin erään auton perässä ja pakoputkesta tuli nestettä koko ajan. Kiihdytyksen jälkeen oikein kunnolla. Ajatteli, että jos kaveri pysähtyy, niin käyn kertomassa. Alle kilometrin päässä kaveri ajoi kaupan pihaan ja alkoi lisätä jäähdytysnestettä.
Oli pettynyt, kun oli niin paha vika mutta tyytyväinen kun sai tietää syyn. Vielä oli epäselvää, kumpi lohko vuotaa.
Comment
-
Vuoto saattaa olla niin pieni, että lammikkoa ei synny. Minulla on koneen takana olevassa EGR:än jäähdytysveden teräsputkessa kumiletkun aiheuttama hankauma josta vain paineenalaisena suihkuaa nestettä tosi pienenä viuhkana. Neste tippuu vaihdelaatikon alla olevalle muovilevylle, ja haihtunee siitä sitten ajossa tai karkaa ekassa mutkassa reunana yli.
Käy paineistamassa järjestelmä ja seuraa taskulampulla. Toivottavasti paineistuksen alla ei tule vettä sylintereihin.
Comment
-
Tunkkaa auto ylös, ryömit auton alle ja katsot onko oikean vetoakselin suoja ja moottorin lohko märkä (Poikittaismoottori) pitkittäisessä taas kattoo vaan ettei moottorin kylki ole märkä. Mikäli paikat on märkänä niin turboahtimen vesilinjat vuotaa. Se miksi ei jätä lammikkoa alle on että vuotaa vaan kun käydessä on kova paine, ja osa vuodosta lähtee ilmavirran mukana, se myös selittäisi hajun. Usein hajun pitäisi olla aika makea glykolin takia. Jos haju on kärähtänyt ja öljyinen niin venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä pakosarjalle. Jos kaasua polkiessa tulee valkoinen savupilvi niin turbon tiivisteet menny ja jäähdytysneste palaa turbossa.
Minkä väristä öljy on? Kansipahvi saattaa olla tiensä päässä. Mikäli jäähdytysneste ei sekoitu öljyn kanssa niin ongelmaa on vaikea selventää. Netissä oli ohjeet miten tarkistetaan kansipahvin kunto. Saattaa jopa ihan moottoria pyörittämällä ilman polttoainetta huomata kun puristuspaineet pakenee jäähdytysjärjestelmään. Jos löytyy pientä kameraa millä pääsee kattomaan palotiloja niin näkee heti palaako jäähdytysneste sylinterissä. Männät on kuin paketista siinä kohtaan, kiiltää ihan kunnolla.
Tässä yhdysvaltojen armeijan uusi savupeiteteknologia.
https://youtu.be/GxtS5OIB-nc
Comment
Comment