Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH ääntelee oudosti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAH ääntelee oudosti.

    Pikatielle kiihdyttäessä: 2-vaihteella, kun polkee kaasun pohjaan asti, niin välillä 2500-3500 kierrosta auto pitää outoa röhinää ja flotkotusta. Siitä eteenpäin alkaa huutaa tasaisesti. Tuolla kierrosvälillä 2500-3500 auto tuntuu 700 tuhatta ajetulta. Paikallaan kun kierrättää 0-4000 tuhatta niin sisälle kuuluu oikein tasainen murahdus. Mutta vauhdissa tuolla välillä 2500- 3500 nopean kierrosten kasvun seurauksena kuuluu tuommoinen outo krohina/räminä. Kuuluu siis myös muilla vaihteilla, mutta paljon heikommin aina vaihteen kasvaessa.

    Mistä tämä voisi johtua?

  • #2
    Äkisti tuli mieleen:
    1. Lambda tunnistimien kunto = vaihtoväli n 160 tkm
    2. Katit tukossa
    3. Polttoainesuodatin tukossa= vaihtoväli 30 tkm, mutta kotimaan bensalla kestää ainakin 50 tkm

    Comment


      #3
      Voisikohan olla tosiaan tuo katalysaattori, toinen vaihdettiin viime viikolla, kun kilisi ja kalisi koputtaessa, mutta ei tuossa toisessa silloin pukilla mitään kilkatusta kuulunut. Ja noista lambadoista, saako niiden toimivuuden selville lukemalla vikakoodin? En usko, että vika on bensansuodatin, koska toimii hyvin muilla kierroksilla, eikä sen pitäisi aiheuttaa kolisevan tuntuista räminää.

      Comment


      • #4
        Kahden AAH:n entisenä omistajana muistelisin että noilla kierroksillahan suurinpiirtein siellä imusarjassa tapahtuu liikettä eli ilman virtaus vaihtuu pitkistä kanavista lyhyisiin. Voisikohan olla sielläpäin jotakin ongelmaa? Mitään kokemusta/kuultua itsellä ei ole mahdollisita viosta siellä "imusarjasysteemeissä", mutta kun kaikilla mekaanisilla laitteilla on taipumusta joskus hajota ja tuli ensimmäisenä mieleen noista kierrosluvuista.

        Comment


        • #5
          Muistelisin, että imusarja lyhenee noin 4200 kiekassa. Vaikka toi ei toimis niin ei siitä pitäis mitään ääntä kuulua, ei vaan lähde vetämään 4 tonnin jälkeen selvästi pirteemmin kuten kuuluisi.

          Kun Matin kärry lähtee taas 3500 jälkeen vetämään normaalisti niin eikai silloin katti voi olla tukossa? Eikös sen luulisi olevan sitten ihan yhtä laiska kaikkilla kiekoilla? Ellei siellä sitten kenno tai osa siitä ole irti ja pääsee jotenkin poikittain blokkaamaan sitä kattia...

          Comment


          • #6
            Niin eikös se katti ääntele paljon selkeemmiin moottorijarrutuksessa kuin kiihdytyksessä. Jos ääni kuuluu vain kiihdyttäessä niin en uskos että on katti.

            Comment


            • #7
              Mikäli muistan oikein, niin paras vääntö oli 3000rpm ja se sarja aukee/lyhenee, mitä se nyt tekikään, 4000rpm

              Broidilla oli AAH:ssa semmoset äänet et kuulosti kiihdyttäes niin ku olis ollu joku sportti-putkisto tai vastaava. Syyksi paljastu katsastukses vasen katti.

              Olikos niin et just noita kuskinpuolen kattia on menny enemmänki?

              Comment


              • #8
                "Olikos niin et just noita kuskinpuolen kattia on menny enemmänki?"

                Niitähän V 6:ssa on 95 %:a? kattien laukeamisesta. Kukaan ei vielä ole selvittänyt ilmiön syytä. Voisi joku tehdä väitöskirjan tms.

                Ps. Itseltäkin vasen mennyt

                Comment


                  #9
                  Taitaapi olla katti, kun ei se mikään muukaan voi oikein olla. Samantyylistä ääntä pitelee, kun vanha vasen(vaihdettu viikko sitten). Eli oikeeta vaihtoon lähiaikoina.

                  Tai tai, sitten syypää voisi olla uusi viikon vanha katti "Made in Biltema svärje". :D ei kai sentää. Hyvää laatua ne siellä tekee. Eikä maksanu ko 100 eskudaa.

                  Comment

                  Working...