Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
[avautuminen]Jaksoit odottaa 13 tuntia vastausta ja kun siinä ajassa ei tullut mitään, olet jo pettynyt. Nopean ja varman avun saa korjaamolta, kun autoon vaihtaa kaiken liikkuvan ja paikallaan pysyvän, niin varmasti rupeaa toimimaan. Se, että se maksaa, onkin jo toinen juttu.[/avautuminen]
Itse asiaan minulla ei ole mitään sanottavaa, ainoastaan voisin epäillä virtalukon pohjaa.
Kovasti tuon kaltaisia oireita osui omalle kohdalle (parikymmentä vuotta sitten, vm. -65 Bluebird), mutta ymmärtääkseni yhdellä erolla: Datsunia piti jäähdytellä hetki ennen kuin matka jatkui. Syynä oli puolan kuumeneminen.
(Tuossa tapauksessa se aiheutui osittaisesta oikosulusta: virranjakajan sisään oli pudonnut pienen pieni johdonsäikeen pätkä, joka aiheutti juuri sen verran kuormitusta että puola kuumeni, mutta ei estänyt kipinää tulpille.)
vaihdettiin tulpan johdot ja puola sekä pyörijä ja jakaja. ja tutkittiin määräjakajan ja ympäristön sähkö liitokset ne on kunnossa
nyt pääsi jo 3km ,ennenkuin pätkäs virrat ja toimii tyhjäkäynnillä erttäin hyvinmutta kun nostaa kierrokset yli 1500 ,niin rupee pätkii olisko mahdollista ,että olis mennyt tää puolan vieressä oleva vahvistin epäkuntoon tai onko keskus yksikössä mahdollinen vika
samanlaisten oireiden takia olivat yhteen audiin laittaneet uutta osaa melko paljon ja vika oli korjaantunut,, mutta mitähän järkeä on laittaa uutta osaa huollossa jos vanha osa on täysin kunnossa
luulis että audi forumilla on asian tuntijoita ,mutta eipä näytä olevan
eikös näitten keskustelu foorumeiden tarkoitus ole myös toimia jonkin näköisenä informaatio kanavana.
Varmaan foorumia selatessasi olet huomannut että aika paljon täällä tietoa vaihdetaan, eli elä heti tuskastu jos kestää. Nyt on vielä Joulukin painamassa päälle, saattaahan olla että moni, jolla tieto olisi heti antaa, on esim matkalla Joulun viettoon.
Ja johan tuossa on tullut jo neljäkin vastausta kysymyks.
Eiköhän kannattaisi laittaa sordiinoa päälle, jos joku hyvää hyvyyttään koettaa auttaa.
Haamuviat on haamuvikoja, ei niitä voi ratkoa kirjoitetun tekstinpätkän perusteella. Saattaa halukkaiden pohtijoiden määrä vähetä pian radikaalisti.
Tietenkin harmittaa, että peli ei tule kuntoon, vaikka kallista osaa vaihtaa, mutta en usko, että yksikään lukija on suoranaisesti syypää ongelmiisi vain siitä syystä, että ajelee samanmerkkisellä autolla.
Sytkän boksi ei maksane maltaita. Niidet viat ilmenevät sangen moninaisesti. Kokeile saada aluksi aikka lainaksi jostain todistetusti ehjä boksi ja kokeile sillä.
Tarkasta myös akun kunto ja jännite sekä tarkasta laturin toiminta, mieluiten oskilloskoopilla.
Mulla paukahti taannoisesta beeäksästä yksikkö kerralla. Boschin kamaa sekin oli. Luulen, että laturin katkenneen hiilen tekemät jännitepiikit olivat liikaa sille. Vaimon taannoinen saabi söi yksiköitä niin, että aina sai olla yksi hanskalokerossa, vaikka kulutusosat olikin vaihdettu.
Vanhan yksikön jäähdytys kannattaa varmistaa puhdistamalla yksikön tausta metallikiiltoiseksi samoin kuin sen vastinpinta ja laittaa väliin silikonitahnaa tai muuta soveltuvaa ainetta.
Myös uuden yksikön jäähdytys kannattaa varmistaa. Mukana tulee usein asennusrasvaa.
Onnea yritykselle! Toivottavasti peli palkitsee vaivan hyvillä kyydeillä pian. Toimiessaan audi on mainio peli.
No eiköhän se noista johdoista sitten ole. Et tullut aiemmin maininneeksi?
Ja tosiaan täällä ollaan yhteisen hyvän asialla vapaaehtoisvoimin eli ihan turha nostaa meteliä, jos erikoisempaan ongelmaan ei löydy vastausta kuin apteekin hyllyltä. Luultavasti moiset lausunnot vain nostavat viitsimiskynnystä vastata vaikka tietoa olisikin.
Millaiset tulpanjohdot laitoit? Oikea tyyppi lienee kuparinen johto 5 kOhm vastuksella(Beru, Bosch, Bremi, aika kallis setti n. 100 ?). Hot Wires tms yleistyyppisilikonijohdot eivät toimi halutulla tavalla, sotkevat sytkää. Käytös paranee oikealla johtotyypillä.
tulpanjohdot ovat bosch:in ja ovat ne kuparijohdot ja ne on laitettu paikalleen ja kokeilun jälkeen vielä sammahteli ja odottelen että kaveri tuo sen uuden sytkäyksikön ,niin päästään testaamaan
Tuntuu olevan aika yleinen ilmiö foorumeilla,meinaan tämä itkeminen jos ei kysymykseen saa vastausta minuutin sisään.
Tässä on lyhyt pätkä pitkästä vastauksesta eräällä toisella foorumilla käydystä asiaa koskevasta keskustelusta:
Mitä taas tulee tuohon väittämään, tahi mainintaan, että täältä tulisi nykyään vain ympäripyöreitä ja perseestä olevia vastauksia teknisiin kysymyksiin, niin voisi ehkä muistaa että foorumille ansiokkaasti teknisiin kysymyksiin vastanneilla (itse en kuulu heihin) ei ole MINKÄÄNLAISTA velvollisuutta vastata yhtään mihinkään kyssäriin. Jos he niihin kuitenkin vastaavat, niin he tekevät sen hyvää hyvyyttään. Tai pahuuttaan jos luonteestaan löytyy enemmän hupia korjata väärää "faktatietoa" viihdevittuilun kera kuin ekstrakohteliaasti oikean teknisen vastauksen kertomiseksi. Aivan sama. Mitään vastausvelvollisuutta heillä ei kuitenkaan edelleenkään ole. MUTTA. Kysyjien onneksi osalla tietävistä löytyy niin paljon harrastuneisuutta ja mielenkiintoa kysymyksien aihealueisiin että vastaavat vaikka kymmenennen kerran samoihin kysymyksiin, tai vaikka uusiinkin, erikoisosaamisensa sektorilla. Tämä on hienoa, arvostettavaa, harrastustamme eteenpäinvievää ja epäitsekästä toimintaa. Hyvä! Toivottavasti se jatkuu tällä palstalla. Täällä vaan tuntuis osalla käyttäjistä syntyneen sellainen väärä mentaliteetti että kaikki kysymykset saavat AUTOMAATTISESTI asiantuntevan ja hyvän ja hienon vastauksen ja on se nyt perkele ettei MUN kyssäriin ole vastattu. Ei tämä ole mikään vastausautomaatti. Vastauksen saa jos asian tietävää sattuu huvittamaan ja jaksamaan vastauksen skrivaaminen. Tai ehtimään. Saman nykymenon huomaa myyntipalstalla kun jotkut räjähtävät siitä että on se nyt ***tua kun tää mun auto on ollu täällä palstalla jo KOLME päivää myytävänä eikä kukaan ole vieläkään sitä ostanut. Raivotaan että ******an virtuaaliharrastajat. Just joo. Jokaisen myytävän helmenkö tulisi löytää tosiostajansa kaikki-tänne-heti-mulle-nyt sukupolven epärealistisen itselleen hahmotteleman myyntiaikataulun mukaisesti. Tai muuten myyn Ruottiin prkl!! No myy. EVVK tosimielellä noin autoaan "kauppaaville" "kiristäjille". Markkinatalouden lait jylläävät siinäkin asiassa. Mutta ei sillä harmillisella tosiasialla tarvitse revitellä tai hehkuttaa. Se vain harmittaa myytävästä ko. mallista haaveilevaa, joka ei juuri sillä hetkellä - tai kenties koskaan - ole tilanteessa, jossa voisi ko. mielenkiintoisesta autosta kauppaa alkaa hieromaan. Joten turha suunsoitto asiasta lienee turhaa. Ja heillekin, jotka joutuvat arvoautonsa ulkomaille pitkin hampain myymään, harrastekalustomme monimuotoisuuden säilyttämisen "sosiaalinen omatunto", on sellainen luksus, johon viimeisten patruunoiden jälkeen kenelläkään ei ole (valitettavasti) oikein ollut enää varaa. Oli kyse sitten näiden ajoneuvohistoriamme, tahi muuten arvostettavien, helmien säilyttämisestä tai huomattavasti tärkeämmistä yhteiskunnallisista asioista kuten työpaikkojen säilyttämisestä vastineeksi maailman parhaiten koulutetun työvoiman saannille.
Tuo on tosiaankin vain lyhyt leikkaus foorumikäyttäytymistä käsittelevästä keskustelusta UCC-overdrive forumilla.
Ja itse alkuperäiseen kysymykseen:
Toimiiko lisäilmaluisti kunnolla?
Vikakoodi katsottuna?
Miksi luovuit toivosta noin äkkiä , eihän se vika merkistä johdu vaan huonosta ( laiminlyödystä )huollosta.
eihän sitä autoa pidä vaihtaa noin äkkiä , kun sen on kuntoon saanut , siinä kaupassa menee rahaa hukkaan. Saa vielä huonomman pirssin..
lainattu:... vika oli tässä foorumissa:) Ei pahalla= huumoria
No äkkiseltään tulee mieleen stereotyyppinen esimerkki siitä kun kärsivällisyys ja järki loppuu niin aletaan käyttämään voimaa jossain muodossa.
Autothan ovat siitä helppoja, että ne ovat teknisiä laitteita ja niiden ongelmia pääsee lähestymään tiedostamalla oireet, tarkentamalla niitä, yms. loogisella pohdiskelulla.
Aivan toista ovat ihmiset, niitä vaikka kuin yrittää ymmärtää niin silti jotain nappia painamalla tulee aivan odottamaton lopputulos. Sekin voi olla kivaa, aina välillä. :)
Jos huolii viattoman auton, niin suosittelen taksia.
Comment