Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottoriöljy

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Moottoriöljy

Mitä öljyä suosittelette käytettäväksi AAN koneessa??

Ite olen tykästynyt rallivormulaan 5w50. Huolloissa kyllä laittavat pääsääntöisesti kalliimpaa 0w40. Itse mieluummiin kuitenkin käytän tuota paperilla paremmin kuumaa kestävää. Talvella tuo 0w40 tietenkin voisi olla parempikin.

Comment

Kiitos! Tämän halusinkin tietää kun mietin että pitääkö mun ostaa merkkiliikkeestä jotain omaa rapaa.

Comment

0W on turhan litkua tuollaiseen vanhaan kunnon vitosturboon. 5W-50 tai 5W-40 laatuöljyä peliin.

Comment

Ensimmäinen Audi alla ja lueskellu mielenkiinnolla tätä forumia. Paljon puhutaan öljyn tai sihdin aiheuttamista konerikoista. Omassa on motti vaihdettu 230t kohdalla kiinni leikkaamisen johdosta. Tilalle on istutettu 165t ajettu kone.

Olisikin mukava kuulla mielipiteitä mitä öljyä tuossa kannattaa käyttää ja onko tuokin metrimäärä sellainen et tarvis öljypohja irroittaa ja ihmetellä sihdin tilannetta visuaalisesti.
          Niin ja auto on A4 2,6 V6 1996

ps: olen toinen omistaja tuon koneen vaihdon jälkeen

Comment

Ei ole noissa moteissa ollut sihdin tukkeutumis ongelmia, käsittääkseni on liittynyt jumalmoottoriin nuo ongelmat. Öljynä on itellä ainakin tossa V6 koneessa teboil diamond 5w-40.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viesti
              0W on turhan litkua tuollaiseen vanhaan kunnon vitosturboon. 5W-50 tai 5W-40 laatuöljyä peliin.
              Saman paksuista se 0W-40 on kuumana kuin se 5W-40.

Comment

On, mutta taas toisaalta moottorin lämmetessä välyksetkin pienenevät. Mene tiedä...

Comment

Mitä moott. öljyä kannattaa 4.2 aec:n laittaa?

Comment

Itse olen käyttänyt talvella 5W-40 ja kesällä 10w-60. Ensinmainittu on kyllä ihan riittävää ympärivuotiseenkin käyttöön. Merkillä ei ole juur väliä, kunhan et mihinkään halvimpaan nimettömään kuraan käsiäsi iske. Vaparikone ei kovin suurta termistä rasitusta öljyille muodosta, hyvä kun käyntilämpötilan saavuttaa.

Comment

Jos Castrol öljyt kiinnostaa niin täältä voi katsella mitä Castrol suosittelee autoosi. Sivun alhaalla klikkaatte "Suositustaulukot yleiskorjaamoille ja kuluttajille"

Edit: Voi siis hakea ihan rekkarin perusteella oman autonsa.

Comment

Itse meinasin vaihtaa öljyt AAN -koneeseen kun on tullut jo 8000 tkm ajettua. Nyt on Shellin 5w-40 öljyt ja aika mustaa paskaa on jo.

Meinasin laittaa Motonetista Mobilin 1 5w-50 litkut tai Castrol GTX 5w-40 litkut...ne vain on kyrsän kalliimmat kuin Mobili...ja en oikein usko että 8000 tkm kilsalla saa siitä suurta etua jos sijoittaa kyrsän per purnukka lisää....:)

Comment

Nostellaan kun en viitti uutta tehdä enkä löydä haulla.

Tosiaan, pitäisi äljynvaihto suorittaa tuohon 1.8T BFB koneeseen. Mitä öljyä sinne kannattaa laittaa? Tai mitä te olette laittaneet?
                          Katselin tuossa Autoluetteloa niin tietenkin suosittelevat Castrol Edge FST 5w-30

Mitä te tosiaan ootte käyttäneet :) Ja laittakaa nyt sitten linkki jos näistä on jo tehty ketju..

Comment

Haku auttaa.

Comment

Kiitos killeri. Niinkun sanoin. Yritin hakua mutta antoi tämän ketjun tulokseksi. Pahoittelen.

Comment

AEB 1.8T -98 pitäisi vaihtaa öljyt mitä suosittelette? Olen käyttänyt tähän asti Mobil 1 5W-40 täys synteettistä.

Castrol suosittelee näköjään 0W-40

Comment

Teboil Diamondia oon käyttänyt eikä mitään moittimista oo ollut.

Comment

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...B6ljyist%C3%A4

Jatkossa keskustelut öljyistä tuonne ketjuun.

Comment

Working...
                                    X