Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 tyhjäkäynti katosi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    HALL vikahan sieltä löytyi ja käyntiin lähti kun nollas vikakoodin.

    Torstaina saa uuden anturin, niin sitten vasta näkee että alkaako pelaan kunnolla.

    Isot kiitokset kaikille auttaneille!

    Kohta on viikko ajeltu uudella HALL anturilla ja mitään vikaa ei ole enää ollut.
    Viimeksi muokannut makeq; 5.6.2008, 18:45. Perustelu: Vika korjattu.

    Comment


    • #32
      Nyt alkanut urssi temppuilla, vällillä sammuu risteykseen tultaessa kun painaa kytkimen pohjaan. Käynnistyy uudestaan hienosti. Kerran uudelleen käynnistyksen jälkeen jäi kierrokset humppaamaan n.800-1500 rpm väliä ja sitä jatkui ainakin pari minuuttia kun tallissa ihmettelin.

      Normaali matka-ajossa ei huomaa, vain jos kierrokset tippuu alle 1500. Kun vika on päällä ja jos risteystä lähestyessä pitää kaasulla kierroksia yllä niin kierrokset jää johonkin 1000rpm seutuville ja käy vähän epätasasesti.

      Koodeja

      00533 ja 00553

      Eka taitaa olla Isv:n liittyvä ja toinen Maffiin?

      Ajattelin lähtee isv:n putsauksella liikkeelle.

      Comment


      • #33
        Maffi paskana tai huono kontakti liittimessä...

        Comment


        • #34
          Jaahas, tais olla risan maffi halvempi jos uutta lähtee ostelee. Miten muuten jos nykäsee maffin johdon irti niin pitäiskö tyhjäkäynti vika päällä tasaantua?

          Comment


            #35
            Jos ongelma MAF pohjaista, niin pitäisi käydä liitin irti siedettävästi.

            Comment


            • #36
              Ok, isv putsattu ja maffi putsattu ei auttanut. Tyhjäkäynti jää 1000rpm ja jos siitä polkasee nopeasti kaasua, kierrosten laskiessa kone sammuu.

              Nyppäsin maffin irti ja kokeilin samaa ja kierrokset laski 900rpm ja en saanut konetta sammumaan vaikka kierrokset laski aina 600rpm saakka, aina korotti itse kierroksia.

              Meinaako tämä nyt sitä että maffi on paskana? Itse kallistun aika vahvasti tähän suuntaan.

              Nämä tuli kun maffi kiinni:

              00533 - Idle Speed Regulation
              10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent
              00513 - Shareware Version. To Decode all DTCs
              03-00 - Please Register/Activate

              Ja nämä, kun liitin irti:
              00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
              07-00 - Signal to Low
              00537 - Shareware Version. To Decode all DTCs
              11-00 - Please Register/Activate
              00513 - Shareware Version. To Decode all DTCs
              03-00 - Please Register/Activate

              Vaihdoin samalla uuden lambdan kun tuli se tilattua Tepolta ennen käyntihäröjä.

              Comment


                #37
                Oletkos tarkistanut, ettei ole vuotoja?

                Comment


                • #38
                  Repäsin tänään kaikki paine putket suodattimelta kaasuläpälle autosta pois ja tarkastin vuotokohtien varalta letkut. Mitään suurempaa en löytänyt. Pari klemmaria vaihdoin.

                  Mitä pikaisesti ehdin kokeilee niin tyhjäkäynti on edelleen epäsäännöllistä välillä 1000 ja välillä 500 tai 900. Sammumaan en autoa enään saanut vaikka kierrokset tippuivatkin alas.

                  Mikäs alue reagois noihin vuotoihin tyhjäkäynnin osalta pahiten?

                  Maffi turbo väli pitäis ainakin olla tiivis.

                  Comment


                    #39
                    Oletko bypassin tarkastanut? Kalvossa repeemä.

                    Comment


                    • #40
                      Forgelainen kiinni ja tulppaamalla pikkuletkun jaksoi pitää männän ylhäällä. Pitäis olla OK.

                      Edit. kliketi kliks, just painoin nappulaa ja näin alkoi uuden maffin matka suomeen. :)
                      Viimeksi muokannut quattro20v; 28.2.2010, 23:59.

                      Comment


                      • #41
                        Paljon tuli maffille hintaa ja mistä?

                        Comment


                        • #42
                          Vähän päälle 300e ilman vaihto-osaa. Satasen olis saanut alennusta jos olisi lähettänyt vanhan maffin Saksaan.

                          http://stores.shop.ebay.co.uk/vaz-er...__W0QQ_armrsZ1

                          Tepolta olis ton saanut vissiin vielä vähän halvemmalla.

                          Comment


                          • #43
                            Hmm, eipä korjaantunut maffin vaihdolla. :) Otin viikonloppuna kaikki huohotus letkut irti ja tarkistin vuodot ei löytynyt, no tulipa rassattua samalla puhtaaksi vaikka ei sieltä paljon mitään sisältä löytynytkään.

                            Huohotin hommassa sain 1.8t johtosarjasta 3 pytyn liipasu johdon irti liittimestä niin vähän ihmettelin että mitä nyt, kun kävi vähän ihmeellisesti. Kuulosti ihan subarulta. :)

                            Onkos muuten ISV:llä omaa sulaketta vai antaako ecu sille suoraan virran? Taitaa olla ecun töpselissä pinni nro.4 joka on isv:n tämä taitaa olla se 9v jota isv syö?
                            Onko toinen isv:n liittimen pinneistä vaan maa?

                            Meinasin vaan tarkastaa että johtosarja on ehjä isv:ltä eculle.

                            Hiukan ihmetystä aiheutti myös se että kävin tässä välissä katsastamassa auton ja urssi kävi katsastuksen ajan aivan täydellisesti.

                            Comment


                            • #44
                              ECU tarjoaa oikeastaan poikkeuksetta toimilaitteille aina maita.

                              Rassaapa mafin liitintä. Jotenkin tuo kuulostaa niiin maffilta. Vaihtoehtoisesti ihan reipas vuoto jossain. Kosketushäiriöön viittaisi tuo että välillä toimii.

                              Comment


                              • #45
                                Heh, kävin taas ihmettelemässä tota ja kun kone kävi taas matalaa tyhjäkäyntiä niin päätin kokeilla kopauttaa isv:tä ruuvarin kahvalla. Pari kertaa kun napautti niin tyhjäkäynti normaali ja pienen testilenkin kun heitin niin kone toimi normaalisti.

                                Mistäs sais isv:tä lainaan pientä testiä varten. :)

                                Comment


                                • #46
                                  Sain vara ISV:n lainaan (kiitoksia mikaks) ja näyttäis ainakin näin alkuun olevan siinä syypää. Ei ole kertaakaan ollut tyhjäkäynnissä mitään vikaa. Testataan vielä pääsiäisenä oulun reissu tota isv:tä ja ostetaan sitten toinen isv tilalle.

                                  Tulipa ainakin samalla käytyä about kaikki letkut mitä konehuoneesta löytyy läpi. :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Täsmälleen samat oireet kuin säikeen aloittajalla on nyt pari päivää ollu. Vikakoodeina ei ollu muuta kuin 2324(MAF) joka tosin mulla kävi irtikin aiemmin ja liitintäkin jo roplasin.

                                    Oireet on siis se, et kylmänä ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä, mutta toiminta normalisoituu pikkuhiljaa kun kone lämpenee, ja lämpimällä koneella käy hyvin. Aiemmin on satunnaisesti saattanut kesken ajon sytyttää moottorin vikavalon ja jotenki on tuntunut ettei vetoja ole niin kuin pitäis. Eli MAFFI on todennäköisesti sökö..? Kellään lähiseudulla edullisesti toimivaa yksilöä tarjolla?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X