Sellaista olisin kysynyt, että autossa kun kytkee käynnistyksen jälkeen vaihteen D-asentoon, niin vaihde menee päälle, sitten pois ja taas uudelleen päälle. Voi mennä jopa vielä toisenkin kerran pois päältä eli nytkähtää pari kolme kertaa. Tämä tapahtuu vain kylmänä ensimmäisellä kytkennällä käynnistyksen jälkeen. Öljyt on vaihdettu 15 tkm sitten ja juuri tarkistettu. Aiemmin meni vaihde pois tyhjäkäynnillä, mutta öljyä olikin litra liian vähän. Onko muilla samaa ongelmaa eli onko enemmänkin ominaisuus vai onko joku hajoamassa? Muuten vaihteisto toimii moitteettomasti. Onhan se järkeenkäypää ettei kylmän laatikon öljy heti kiertäisi kunnolla paineen aikaansaamiseksi. Ohjekirjassakin käsketään odottamaan "nytkähdystä" mutta kun niitän tulee 2-3 kertaa peräkkäin...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 TDi automaatin kytkeytyminen D-asennolle
Collapse
X
-
vaviahAvainsanat: Ei mitään
-
vaviah
Kulkeeko valitsimesta sitten laatikkoon vaijeri vai vain sähköpiuhat? Mitenkäs tuota säätöä saa testattua? Vikamuisti oli joka tapauksessa puhdas. Tuo vikahan ei sinänsä mitään haittaa. Kunhan ei vain kylmällä koneella lähde heti liikkeelle kun kytkee vaihteen päälle vaan odottaa 2s ensin. Lähinnä ajattelin ettei siellä ole mikään osa hajoamassa...
Comment
-
Kokeile ennen liikkeelle lähtöä siirtää valitsinta eri asentoihin koneen käydessä tyhjäkäynnillä = " laatikon lämmitys". Jos ei auta josain täytyy (mutu) olla vikaa?
Comment
-
vaviah
No yleensä sitä lähtee liikkeelle pakilla, joka kytkeytyy normaalisti. Tämän jälkeen kytkee päälle D:n joka ensimmäisellä kerralla tosiaan tekee tämän tupla/triplakytkeytymisen. Eli tulee liikutettua P-R-D ja ajettua pakilla 5m "lämmitykseksi".
Comment
-
En ole ammattilainen, mutta vikaa täytyy jossain olla. Omani pelaa hyvin = ei muuta kuin yksi "nykaisy".
Comment
-
vaviah
Öljy oli ihan merkkihuollossa laitettu eli alkuperäistavaraa. Edellisen omistajan laittamasta lopusta laatikon vanhasta öljystä en sitten tiedä mitä mömmöä on mutta vaihdettu kuitenkin 15 tkm sitten.
Tänä aamuna toimi muuten normaalisti kun oli enemmän pakkasta ??
Comment
-
vaviah
Ei vaikuta mitään lähteekö pakkovaihteella (2 tai 3) vai D:llä. Sen sijaan yli -5 asteen pakkasella pelaa normaalisti!? Myöskään vaihteiden vatkaus eli laatikon "lämmitys" ei auta. Voisihan tuo johtua vääränlaisesta öljystä tai tukossa olevasta suodattimestakin? Ei millään vaan viitsisi satsata 200 euroa vaihtotyöhön kun muuten pelaa normaalisti ja öljyt vasta 15 tkm vanhat.
Comment
-
Juttua ollut automaateista paljonkin ja omat kokemukseni ole ilmoittanut.
Mulla pelas laatikko täydellisesti siihen asti kun käytin sen merkkihuollossa laatikon öljyjen ja suodattimen vaihdossa. Sen jälkeen on ollut sellasia ikäviä ominaisuuksia kuten terävät vaihdot jne. Aivan aluksi auto jopa sammuili risteyksiin. Samat ongelmat tietenkin olis voinu tulla vaikka olis vieny johonkin muuhun huoltoon, mutta kun luulin, että merkkihuollossa tietäisivät jotain enemmän, kuten mitkä öljyt sinne pitää laittaa. Sanoivat vaan, että voi olla paskat lähteny liikkeelle, joten vaihdetaan uudelleen öljyt. Maksaa olis tietenkin pitäny täyshinta.
Ongelmat väheni öljyjen uudelleen vaihtamisen jälkeen, mutta eivät ole poistunu. Teen jossain vaiheessa uuden öljyjen vaihto kierroksen tai jos sopiva laatikkoasiantuntija löytyy, käytän siellä.
Comment
-
Ei suodatin voi olla tukossa, jos lootan öljyt on vaihdettu koska samalla vaihdetaan myös suodatin. Vai onko se jäänyt tekemättä? Mitä öljyä siihen laitettiin?
Comment
-
vaviah
Niin siis ongelmahan on nimenomaan se, että auto on minulla uusi ja aiempi omistaja on vaihtanut ölyt ties missä... ei ainakaan merrkihuollossa. Esim. öljytuplan sinetti puuttui kokonaan ja ainoa merkintä huoltokirjassa on itse käsin kirjoitettu. Todennäköisesti tämän vuoksi laatikossa oli myös 1 litra liian vähän öljyä, joka nyt merkkihuollossa lisätty.
Comment
Comment