Minkälainen homma on vaihtaa moniurahihna kyseisestä autosta? Kannattaako alkaa itse vaihtamaan? Näyttäs että saa vaihettua ilman keulan purkamista, kun vähän kikkailee, mutta minkälainen on tuo kiristys systeemi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8 moniurahihnan vaihto
Collapse
X
-
Kaikki jakopään osat ovat yleisesti luotettavia. Niissä on takuu/valmistus/laatu ongelmia harvinaisen vähän!
Ja esim. tarvikeliikkeistä löytyy runsaasti alkuperäistoimittajien tavaraa juuri jakopään osissa.
Tästä hyvä esimerkki on joidenkin V.A.G. dieseleiden jakohihnan kiristinrulla. Tätä kyseistä tuotetta
tehdään tasan yhdessä Canadalaisessa tehtaassa, myydään ties kuinka monella eri nimellä.
Sama osa tarvikkeena ja alkuperäisenä. Usein huvittaa tämä tällä foorumilla havaittava ennakkoluulo nk. "tarvikeosiin".
Tosiasia on se, että autotehtaat tekevät osistansa itse n. 20%, loput tulee, mistä milloinkin.
Comment
-
Mites oisko kellään kuvaa tai piirustusta printattavaksi kun pitäis vaihtaa Moniurahihna (ns.laturinhihna). Kaveri yritti tuloksetta ETKAsta löytää kuvaa. Varmaan ihan helppo homma mut kun on peukalo keskellä kämmentä niin jotain voi mennä pieleen.
EDIT: Niin ja jos vielä jotain tietoo ois kuinka kireelle sen kirin, momentti vai perstuntuma?
Comment
-
itellä huolto makso hyvinkään autokuviolla 1100e tosin aika paljon autolle tehtiin mm. putkisto suoristettiin ja kiristettiin kun oli toinen moottorin tuki kumi paskana sen takia putkisto liikkunut kolisi oikeen ajaessa....jakohihna vaihdettiin,laturi hihnat,rullat ja auto muuten käytiin läpi
Comment
-
Hihnan vaihto ja ohjainrullat
Rupesin tuossa tekemään sihteerikön 1.8T -03 (FBF) moottoriin jakopään huoltoa ja yllätyinkin melkoisen positiivisesti.
Yleensä olen sorvannut tuulettajan remmin jousijalkaan uuden pyörän, johon olen prässännyt tavallisen 6203:n laakein. Tosin sen löysemmän mallin C3, koska ulkokehä aina vähän kiristyy.
No, nyt on VAG ottanut pelti pyörät käyttöön, joten remppa kustantaa entistä vähemmän. Eli, tuulettajan remmin jousujalkaan yksi 6203:nen, tullettajan hihnan ohjasinrullaan yksi 209/229 (FAG 801661C) ja nokkaremmin siihen pieneen peltiseen pyörään yksi 361/318 (6000LHA1).
Nöiden lisäksi pitää hankkia vain se epäkeskolaakeri ja jousivaimemmin nokkaremmille. Laakerit maksoi alle kympin, ja jos pelkää että peltipesä venyy, niin ainahan voi laittaa kooli liimaa. Ei kun prässäämään.
Comment
Comment