Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8:n kumma nykiminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V8:n kumma nykiminen?

    Nyt tos sitte ilmeni jotain ihan ihmeellistä.. Eli kun ajaa tasakaasua niin auto ei pysty mitenkään pitämään tätä yllä! Siis kun tasakaasulla auto alkaa nykimään, ei pysty pitämään noin 1500kierrosta vaan nykii ja heittelee kierrokset 1-2000välillä! ja kun painaa pikkasen enemmän kaasua niin ei mitään! Ihan kun kone haluis mennä moottorijarrutukselle ja sen se tekeekin jos nostaa kaasua kovemmassa vauhdissa, eli ajotietokone näyttää HETI nollaa ja sitten kun painaa kaasua se vaatii melkee 2000kierrosta ennen kun lähtee vetämään! Mistä mahtaa moinen johtua? Bensapumppu? sähkövikaa(missä)? joku Venttiileissä?

  • #2
    Mahtaakos veekasissa olla kaasuläppäkotelon nurkilla tyhjäkäyntikytkin samaan tapaan kuin 20v-turboissa? Oireet kuulostaisivat aiiivan siltä, että moottorinohjaus ei saisi tyhjäkäyntitietoa. Viisaammat oikaiskoon, jos olen ihan metsässä, mutta kokeile hiljaisessa paikassa, kuuluuko mikrokytkimen naksahdus, kun raotat konehuoneen puolelta kaasuläppää koneen ollessa sammuksissa.

    Tarkista myös kaasuläpän paikkeille tulevat johdot liittimineen. Tältä tienoolta luulisin vian löytyvän.

    Comment


    • #3
      Mulla teki alkusyksystä ihan samaa, nyki pintakaasulla 1500-2000rpm ja vedot oli kateissa. Vaihdoin uudet virranjakajien kannet, 2x tulpat, polttoaine- ja ilmansuodattimet, puhdistin kaasuläppäkotelon sekä tyhjäkäyntiventtiilin.
      Tilaukseen oli jo menossa uusi ilmamäärämittari (570€) ja sytytysjohtosarja (n.300€) kunnes huomasin että yhdestä suuttimesta oli virtaliitin lähes irronnut -> naps paikalleen ja taas kehräsi kasi nätisti.
      Tässäkin tapauksessa vikakoodien luku olisi TAAS säästänyt parin viikon mielipahalta ja turhalta työltä.

      P.S. Tarkista myös kaikki repsikan jalkatilassa olevat sulakkeet, mielellään kahteen otteeseen.
      Viimeksi muokannut Getaway81; 16.3.2007, 19:59.

      Comment

      Working...