Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyt + jäähdytysneste katoaa (A4 1.8t '03)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Öljyt + jäähdytysneste katoaa (A4 1.8t '03)

Moro,

olen ollut onnellinen Audin omistaja nyt puolisen vuotta, mutta öljynkulutus tässä hieman hämmästyttää. Lisäsin 110 000 km:n kohdalla (öljyvalo syttyi) litran öljyä. 112 000 km:n kohdalla (noin kolme kuukautta myöhemmin) öljyvalo syttyi taas, jolloin upotin toisen litran.

Eihän koneen millään näin paljon öljyä tulisi niellä (litra / 2000 km), mutta mitään vuotoja en kuitenkaan ole havainnut.

Toinen asia joka askarruttaa on jäähdytysnesteen "haihtuminen". Sitäkin olen puolen vuoden sisällä lisännyt litran (max-merkkiin asti), mutta nyt taas raja näyttää olevan minimin alapuolella.

Löytyisikö näihin ongelmiin jonkin sortin näkemystä?

kannen tiiviste tahi kans halk

Comment

Mulla on myös öljynkulutusta, mutta ei aivan noin suurta.
      Mulla olivat huollossa jättäneet öljypropun hivenen löysään tai sen tiiviste oli jotenkin huonosti. Tiputti sieltä tippa kerrallaan maahan.

Sinne ei oikein kunnolla näe edes alhaalta, kun on se koneen pohjamuovi on edessä.

Joku puhdas pahvi koneen alle illalla ja aamulla katsomaan onko läikkää ilmaantunut.

Comment

Pieni nesteen häviäminen tuntuu olevan ominaisuus vag konsernin tuotteissa. Tuo öljyn kulutus on jo aika reilua.

Comment

En nyt kuitenkaan sanoisi ominaisuudeksi nesteen häviämistä, sillä ei se oikein muualle voi pääsääntöisesti mennä kuin vuotaa jostain liitoksesta, tosin punainen neste on "liukkaampaa" tulemaan pinestäkin välistä ja etenkin pakkasilla sitä tahtoo tippua kun liitokset löystyy jos on hutiloitu letkulämmittäjän tai jonkin muun jälkiasennusvermeen kanssa.
          Harvemmin sentään moottori "syö" nestettä ellei kansi tai tiiviste vuoda, mutta sen yleensä sitten näkee jo peräpeilistä...

Comment

Working...