Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehostimen öljy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tehostimen öljy

    Mitäs öljyä a4 :sen ohjaustehotimeen kuuluikaan laittaa, ei tainu olla normi ATF: ää ?

    Thanks!

    #2
    VW:n G002000:tta.

    Comment


    • #3
      Numero taitaa olla nykysin G004000.

      Comment


        #4
        Taisi vaihtua tässä jokunen aika sitten. Marmoritiskiltä vain kysymään, niin saat takuulla oikeaa ainetta.

        Comment


          #5
          Febin vastaava käy myös. Vihreä pullo punainen korkki ja kyljessä S 6161.

          Comment


            #6
            Mitenkäs se nyt menikään? A4:seen pitää laittaa mineraaliöljyä, ja tuo vihreä purkki on synteettistä. Voiko sitä laittaa silti tuonne, onko ne sekoituskelpoisia?

            Valkoinen Febin purkki on mineraalilöljyä.

            Comment


              #7
              Minun mielestä tuo alkuperäinen öljy on kanssa vaihtunut jossain vaiheessa synteettiseksi.

              Comment


              • #8
                Febin öljy on halvempaa kun merkkiliikkeen vastaava. Tarvikekaupan hyllyllä on eri "Febiä" niissä lukee mihin käyvät.

                Comment


                  #9
                  Täytyy taas esittää oma selitys tälle mineraali-synteettinen tapaukselle. Vanhemmissa malleissa säiliön korkissa lukee "use only mineral oil G002000". Tekstissä ei ole kyse, että pitäisi käyttää mineraalista öljyä ja tarkemmin G002000:tta vaan, että pitäisi käyttää 'mineraaliöljy G002000:tta'. G002000 oli aikoinaan vain mineraalista, joten siitä käytetään korkissa nimitystä "mineral oil G002000". Sittemin G002000:sta tuli myös synteettinen versio, jota voi siis käyttää ihan hyvin. Nykyiselläänhän G002000:tta ei edes saa kuin synteettisenä, tuona G004000:na.

                  Febin pulloissa saa M6162:ta (miner.) tai S6161 (synt.).

                  Comment


                    #10
                    Räpläilin tänään oman katiskan kanssa (autoa siis tarkoitin) ja tuli kurkattua tehostimen öljy säiliöön sisällekin.
                    Huomasin että siellä on punaiset liemet joka ei siis taida olla tuota suositeltua "vihreää kultaa".

                    Nyt mietinkin että kannattaisko nuo vaihtaa vai ei. Nuo öljyt on varmaankin jo melko kauan olleet tehostimessa. Laittaako uusi ja oikeanlainen öljy tuolla kertyneet ikipaskat kirtämään ja sitä kautta tekee vahinkoa.
                    Tehostin toimii mielestäni normaalisti. Ei jurinoita eikä muita sivuääniä. Öljyä ei myöskään hupene. Pitäisikö siis toteuttaa ohjetta "elä korjaa jos ei se ole rikki"?

                    Comment


                    • #11
                      Omaani vaihdoin punaisten tilalle punaiset ja toiseen vihreiden tilalle vihreät.

                      Ilmeisesti puhdistusainettakin on olemassa (huomioi varastosaldo). http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/590031/0
                      Tiedä sitten, mitä auttaa. Mutta jos empii, niin voihan järjestelmää koittaa huuhdella jollain ensin ja sitten vaikka siirtyy vihreään kultaan.

                      Tai sitten tekee niin kuin minä, kun on ollut kohta kymmenen vuotta ajatuksena siirtyä punaisia pyörittävälläkin vihreisiin, mutta ei ole vaan saanut aikaiseksi. :)

                      Comment


                        #12
                        Jos punaista joutuu lisäilemään joskus, niin vihreä lorisee takuulla ulos.

                        Comment

                        Working...
                        X