Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakopäänhihnan vaihto A4 B5 1.8 , 152 hampainen vai muutossarja 153h?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Jakopäänhihnan vaihto A4 B5 1.8 , 152 hampainen vai muutossarja 153h?

Olen tuossa talvilomalla vko12 ottamassa "pieneksi" projektiksi profiilin Audin keväthuollon, jossa tarkoituksena vaihtaa:

- Jakopäänhihna
    - Vesipumppu
    - vesipumpun kiilahihna ja ilmastoinnin/laturin moniurahihna (myös kiristinrulla, termari vaihdettu tammi-07)
    - bensansuodatin

Tarkoituksena poistaa viimeaikoina alkanut kitinä, joka aluksi poistui auton lämmetessä mutta nykyään on jatkuvaa. Samoin jakohihnan vaihdon ollessa ajankohtainen (alle 20 000km) niin otetaan se samalla projektiksi kun kerran purkamaan aletaan.

Kysymys kuuluukin, kun Motonet myy 1,8 <--97 malliin erillistä jakopäänhihnaa 152 hampainen (ja erikseen ostettavat kiristin ja ohjain) ja sitten muutossarjaa 153 hampainen, johon kuuluu hammasrattaat ja rullat, niin kumman sinne nyt asentaisi?

Tekeekö tuossa nyt lähes turhaa työtä noiden hammasrattaiden kanssa, eli riittääkö vain jakohihnan ja kiristinrullan vaihto?

Tuo kiristin on vaihdettava jos on vuotanut. Kyseessä on siis hydraulinen "jousi". Mikäli ei mistään näy viitteitä että olisi vaihdettu (mikäli vanhan mallinen, ei luultavasti ole koskaan vaihdettu), ainakin itse laittaisin suoraan uuden kiristinpatruunan ja muut kilkkeet. Vaihtoväli kuitenkin on 90tkm, paljon ehtii sattua tuolla välillä, eikä tuo nyt niin mieltä ylentävä homma ollut, että sitä ilokseen tekisi. Eli laita se 153-hampainen muutossarja, niin ei tarvitse heti avata uudestaan. Varmista kuitenkin, että se kiristinpatruuna seuraa tuossa muutossarjan mukana.

Comment

Mikähän idea mahtaa olla tossa 153 hampaisessa muutossarjassa..? Ainakin hihnan kiristin näyttäs olevan hieman yksinketaisempi....

Tuleekos tossa motonetin 153 muutossarjassa se hydraulinen kiristinpatruuna?

Comment

Minulla 153 hamapinen hiha vaihdettiin,kysyttiin laakkoselta ja ollut ok 4 vuotta.

Comment

Ei kai siinä muuta muutosta olekkaan kuin kiristin, ja sen erilaikokoisesta rullasta johtuen eri pituinen hihna.

Comment

Working...
          X